بازدید 3280

وزیر نفت کویت: تولید نفت خود را افزایش می‌دهیم

وزیر نفت کویت با اشاره به پایبندی این کشور به توافق نفتی وین از استراتژی این کشور برای افزایش سطح تولید نفت خود خبر داد.
کد خبر: ۶۹۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷ 13 May 2017
وزیر نفت کویت با اشاره به پایبندی این کشور به توافق نفتی وین از استراتژی این کشور برای افزایش سطح تولید نفت خود خبر داد.

به گزارش ایرنا عصام المرزوق در اظهاراتی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت پالایشگاههای نفت در این کشور و احداث تاسیسات جدید گفت : کویت برنامه ریزی کرده است که تولید نفت خود را تا سال 2020 به مرز 3 میلیون و 650 هزار بشکه نفت در روز برساند و در حال حاضر توانسته است تولید خود را از مرز سه میلیون بشکه عبور دهد. 

اظهارات این مقام کویتی درحالی است که این کشور چندی پیش به دلیل فرسودگی تاسیسات پالایشگاه الشعیبه تولید نفت را در این پالایشگاه متوقف کرد اما طرح بزرگ احداث مجموعه پالایشگاه های الزور را کلید زده است.

پالایشگاه جدید الزور بزرگترین تاسیسات نفتی کویت و پیشرفته تر از پالایشگاه مهم الاحمدی خواهد بود. 

بنا بر اعلام مقامات کویتی، در این پالایشگاه براساس فناوری جدید از سوخت پاک استفاده خواهد شد. پالایشگاه الزور توانایی تولید روزانه 615 هزار بشکه نفت و 340 هزار بشکه فراورده های نفتی با کیفیت بالا را خواهد داشت. 

همچنین 'جمال جعفر' مدیر شرکت ملی نفت کویت در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر این که ظرفیت این کشور در زمینه استخراج نفت اکنون به مرز سه میلیون و 100 هزار بشکه رسیده است، گفت: کویت تلاش می کند با توسعه صنعت نفت، حجم تولید خود را تا سال 2020 به چهار میلیون بشکه در روز برساند. 

براساس آمار ارایه شده از سوی وزارت نفت کویت، سرمایه گذاری در بخش صنایع نفت و گاز و انرژی این کشور در اولویت برنامه های دولت قرار دارد. 

دولت کویت در نظر دارد در سال های آینده بیش از 115 میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر