بازدید 26483

بازگشت پمپاژ خبری «پدیده» به رسانی ملی در میان انبوه سوالات و ابهامات!

اگر تا یک هفته پیش قرار بود نام این پروژه را مطرح کرده و از مردم بخواهیم درباره آن نظر دهند، احتمالا بسیاری از پاسخ ها به مال باختگانی اشاره می‌داشت که هم پرشمار بودند، هم بلا تکلیف و از همه مهم تر، به نوعی بی‌حمایت؛ اما اکنون ماجرا به گونه‌ای تغییر کرده که گویی نه خانی در این ماجرا آمده بود و نه خانی رفته!
کد خبر: ۶۹۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 13 May 2017
اگر تا یک هفته پیش قرار بود نام این پروژه را مطرح کرده و از مردم بخواهیم درباره آن نظر دهند، احتمالا بسیاری از پاسخ ها به مال باختگانی اشاره می‌داشت که هم پرشمار بودند، هم بلا تکلیف و از همه مهم تر، به نوعی بی‌حمایت؛ اما اکنون ماجرا به گونه‌ای تغییر کرده که گویی نه خانی در این ماجرا آمده بود و نه خانی رفته!

به گزارش «تابناک»، پدیده شاندیز یا همان «پدیده» که پس از شکل گیری پرونده مفصل قضایی در خصوص آن، از تبلیغات تلویزیونی حذف شده و به اخبار فراوان پیرامون اعتراضات، گردهم‌آیی‌ها، تحصن‌ها و... گره خورده بود، بار دیگر تبلیغات فراوان تلویزیونی خود -به ویژه در ساعات پربیننده ای ماند قبل و بعد از مناظره های انتخاباتی- را از سر گرفته تا این سوال برای عموم پیش آید که چه اتفاقی موجب رفتن این مجموعه به آن سوی مرز قانون شکنی و بازگشت آن به حدود قانونی شد؟

سوالی بزرگ که ابهامات فراوانی پیرامون آن به ذهن می‌رسد و نگرانی ای را سبب می‌شود که بی پاسخگویی به آنها نمی‌توان انتظار اوج گیری دوباره این مجموعه را داشت. مجموعه ای که روزگاری نه چندان دور آنقدر در رسانه ملی تبلیغ می‌شد که کسی باور نمی‌کرد روزی ممکن است کارش به پرونده ای قطور با انبوهی از افراد مال باخته برسد.

این در حالی است که در تیزرهای تبلیغاتی مفصل، طولانی و گران قیمتی که این روزها برای جلب نظر طلب کاران پدیده و جذب سرمایه گذاران جدید پخش می‌شود، بازگشت پدیده به عرصه فعالیت‌های اقتصادی، نتیجه «رفع موانع قانونی» (عین عبارت در تیزر تبلیغاتی آمده) عنوان می‌شود؛ گویی «قانون» بر سر راه این مجموعه سنگ اندازی کرده بود و هیچ اشکالی متوجه دست اندرکاران پدیده نبوده است.

آدرسِ غلطی که اگر از آن چشم پوشی کرده و پاسخ گویی به آن را به نهادهای ذیصلاح بسپریم، باز این اشکال پابرجاست که کمتر کسی می‌داند دلیل شکل گیری پرونده قضایی برای پدیده و انبوه هزینه هایی که برای مردم و کشور ساخت، چه بوده و چگونه آن انبوه مشکلات که به توقف فعالیت این مجموعه منجر شده بود، رفع و رجوع شده است.

این در حالی است که نیم نگاهی به اظهار نظرها پس از توقف فعالیت این مجموعه، به ویژه دیدگاه شمار زیادی از سهام داران پدیده در آن ایام، حکایت از آن داشت که مشکلات قانونی این مجموعه برای بسیاری شفاف نیست. درست مثل وضعیتی که اکنون در این باره حاکم است و موجب شده که از سرگیری فعالیت این مجموعه و بازگشت آن به تبلیغات رسانه ملی، ابهام برانگیز جلوه کند.

ابهامی کلیدی و مهم که کمترین نتیجه آن، غیر قابل اعتماد جلوه کردن این پروژه خواهد بود. آن هم در شرایطی که احتمالا تمامی موانع قانونی برای از سرگیری فعالیت پدیده رفع شده وگرنه دستگاه قضا مانع از فعالیت این مجموعه می‌شد. این در حالی است که هنوز مسئولان قضایی در این باره اظهار نظر نکرده‌اند و رفع مشکلات قانونی پدیده، در حد برداشت‌های غیررسمی‌ست.

وضعیتی که برای پایان دادن آن تنها یک راه وجود دارد؛ اینکه به مردم توضیح داده شود مشکلات پدیده چه بوده و چه شده است؟ توضیحی که به مردم اطمینان دهد بازگشت پدیده به عرصه تبلیغات و تلاش برای بازگرداندن اعتماد عمومی به این مجموعه در سایه پمپاژ خبری، در شرایطی که هنوز برخی مشکلات این مجموعه، از جمله مشکلات بورسی آن رفع و رجوع نشده، این مجموعه و سهامداران آن را در آینده به هیچ پرونده قضایی دیگری نخواهد رساند و دیگر از تجمع مال باختگان آن در آینده نخواهیم شنید.
 
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۹
شرکت پدیده از صدا و سیما پول طلبکار ه صدا و سیما میگه پول نمیدم جاش تبلیغ میکنم منبع خبر معتبره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
حتما برای بعضی سودآوره وگرنه تبلیغ کلاهبرداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
نه عزیز از این خبرا نیست ! پول نقد داده به یک شرکت تبلیغاتی برای تبلیغ
تابی جون گیر دادی به پدیده؟
من یک مالباخته ام. ما باختیم به اطلاعات، تلویزیون و همین آقای رئیسی که می خواهد با دانش ناکامل مکتبی خود کشور را اداره کند.
از ابتدا هم پدیده آنطور که در این چند سال گفتند تخلفات گسترده نداشت.
مشکل پدیده کاملا سیاسی بود. دولت روحانی تلاش کرد پروژه ها و طرحهای دولت نهم و دهم رو به نحوی نابود و بی اعتبار کنه. در یک حرکت تسویه حسابهای سیاسی پای پدیده هم به وسط کشیده شد.
شرکتی با اون همه حجم دارایی و عظمت که در راستای اقتصاد مقاومتی با پولهای اندک مردم به بزرگترین پروژه گردشگری تبدیل شده بود بصورتی ناجوانمردانه آماج حملات قرار گرفت.
همان اوایل بحران، جنا آقای اژه ای رسما اعلام کردند که در پدیده مشکل بین دستگاه های دولتی است.
اما صد و سی هزار سهامدار بیش از دو سال بدترین شرایط رو تحمل کردند و در نهایت اعلام شد مشکلات حل شده.
چون الان دولت به رای خانواده بزرگ پدیده نیازداره. مثل همون افتتاح های قبل انتخابات این پروژه هم دوباره به مسیر اصلی اش برگردانده شد.

اما آسیبی که مردم و اقتصاد کشور از این رفتار دید هرگز جبران نخواهد شد. سی هزار کارگر بیکار شدند. صدو سی هزار سهامدار و خانواده هایشان زجر کشیدند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
خدا هدایت کند اعضای دولت روحانی که با جناحی عمل کردن روزگار سهامداران پدیده شاندیز راسیاه کردند .
هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمکش.
زمانی که زمام پدیده رو مدیران خصوصی در دست داشتند گفتن دارایی های پدیده کمتر از بدهی های اونه . حالا که زمام امور در دست مدیران دولتی هست برعکس شده.
با پدیده میخوان رای جم کنن دم تنتخابات.
مشهد رو نابود کردن با این پروژه های تفریحی و تجاری و ولخرجی ها.
فقط هم از جیب مردم کشور خودمون میگیرن میزارن تو جیب خودشون. نه تولید می کنن نه برای کشور درآمدزایی می کنن.
جمله مشهر "گوبلز" را بیاد اورید: " دروغ هرچه بزرگتر باشد باور کردنش ساده تر است".
پدیده سر تا پا مشکل قانونی داره ، اون از فروش سهام خارج از بورس که کلا خلاف قانون هست ، اون از پیشفروش تمام واحد ها و فروش مجدد همان واحد ها بصورت سهام! که مصداق دوبار فروختن یک مال است و بماند که ایجاد قیمتهای شدیدا حبابی برای بالا بردن قیمت سهام ، و دهها مشکل قانونی دیگه بماند که از مجموع 95 هزار میلیارد تومان بدهی به مردم این شرکت الان فقط 5 هزار میلیارد توانایی بازپرداخت داره و عملا حسابهای این شرکت بعد این پرداخت خالی میشه و نه تنها سودی به سهام داران تعلق نمیگیره که اصل پول رو هم باید ببخشند! همینجور که دیدیم 10 میلیون سهام رو به قیمت یک میلیون بازخرید میکردن و سهام دار بیچاره باید قید بقیه مالش رو بزنه تا همین مقدار اندک از سرمایه به باد رفته اش به جیبش برگرده ، من بعید میدونم ملت دیگه بتونن به این پروژه سرتاسر مشکل اعتماد کنن و امیدوارم همینطور هم باشه
والا منم موندم یعنی کسی بازم اعتماد میکنه بره این همه شاکی
جالب است این شرکت با آمدن دولت یازدهم جمع شد و با شروع انتخابات جان دوباره گرفت مثل ا نکه از خراسان خبرهایی در راه است
کسی که پول وسرمایه داشته باشد و بخواهد سرمایه گذاری کند خودش شعور رسیدگی دارد که چه بکند ممکن است برای انتظار سود بالا ریسگ هم بکند وباید پای همه چیز بایستد اگر نمی خواهی سمایه گذاری کنی مانع دیگران نسو تا اقتصاد به حکت وشغل ایجاد شود نگران سرمایه گذاران نباش حسادت هم نکن
هیچی آقا پدیده بدون حضور در بورس اقدام به فروش سهام کرده بود که باعث کم رونق شدن بورس و از طرفی عدم پرداخت درصد سازمان بورس از معاملات شده بود که باعث شد جلوی کارش رو بگیرن الان هم یه عدد گنده ای پرداخت کرده همه شدن حامییش
پهلوان رو اول کردن مال مردم خور بعد کردن کارآفرین دقیقا برعکس بابک زنجانی
اتفاقا من قبل از مناظره ها دیدم و به همسرم گفتم این یعنی فراخوان به مالباخته ها که اگه مالتونو میخواین به ما رای بدین!!!!!!!!!!!!
تابی جون، این دیگه چه سوالیه میپرسی. از تو دیگه بعیده.....
شما میدونید و ما هم میدونیم.
اولین پروژه نیست و آخریشم نخواهد بود که با "رفع موانع قانونی" مشکلش حل میشه. همیشه مشکلات بزرگ راه حل !!!! خودشو داره. ما هم میشینیم و ماستمون رو میخوریم. شما یک درصد فکر کن این مشکلات حل نشه، من که بیاد ندارم.
مردم بی پول و بدبخت هستن که اگر نیم سانت خلاف داشته باشن هیچوقت مشکلشون حل نمیشه.
زندگی آرومه من چقدر خوشبختم......
شما الان دقیقا همان کاری را می کنید که دو سال پیش عده ای ناآگاه با جار و جنجال امنیت روانی 110 هزار سهامدار را بر هم ریختند. اگر بپذیریم که پدیده ایرادی هم دارد راهش این نیست که از هستی ساقطش کرد راهش این است که کمکش کرد نه اینکه چوب لای چرخش گذاشت. لطفا کمی منطقی باشید. از سایت شما بعید بود وارد این بازی شود.
شروع دوباره برای....
در صورت مبهم بودن اشکالات قانونی انگیزه سهم خواهی گروهای نفوذی را تقویت می کند بخصوص پایتخت نشینان.
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد.
روحانی خدا بهت رحم کنه
پدیده هیچ مشکلی نداشت، فقط گرفتار تغییر دولت و سیاسی کاری شد ، ساخت در بستر رودخانه نابود کردن جنگل و.. اتهاماتی بود که در همین صدا و سیما به پدیده زده شد . هر خبرنگار و مسئول و صاحب تریبونی که میخواست به چشم بیاد با بی اطلاعی و صرفا گفتن حرفای تکراری یه مصاحبه کرد و زخمی به پیکر این مجموعه و سهامداراش زد.
سه سال هست سرمایه ما سهامدارا بلوکه شده و احدی از مردم حتی یک قرون از اصل پولشون تا الان بر نگشته چه برسه به سود کردن.. تکلیف نصف سهام ما معلوم نیس چی شده و بقیه ش هم سامانه مبادله سهام راه انداختن ولی بدون انجام هیچ معامله ای قیمت سهام تا الان 30 درصد کاهش قیمت داشته.. این دولت سهامداری پدیده رو نابود کرد... حالا هم شب انتخابات با یه سری مصوبه عجولانه خواستن پرونده پدیده رو بسته باشن ولی سهامدارا همچنان سرگردان و بدون حامی هستن.. هییت مدیره دولتی حتی حاضر نیس بعد سه سال یه مجمع عادی برگزار کنه که ما بدونیم چه خبره.. دستگاه قضا هم کم ضربه نزد مخصوصا دادستان مشهد که عامل اصلی این ماجرا بود و حالا دیگه اسمی ازش نیس..
عزیزم دم انتخاباته جدی نگیر....
آبروریزی بیشتر ازاین نمی شه. وای به روزی که بگندد نمک.
حناي بيرنگ .
پدیده از اول هم هیچ مشکلی نداشت فقط نباید دست آقای پ می بود تمام این بازیها برای این بود که از چنگ ایشون دربیازن این وسط سهامدارهای بدبخت، بیچاره شدن و خیلیا زندگیشون پاشیده شد و هنوز هم معلوم نیست کی به پولشون میرسن.
شما مثل اينكه از اين همه جلسه با جهاد و استانداري و شهرداري و وزارت كشور و آب منطقه اي و دادستان مشهد و... كه شاكيان پرونده بودند و نهايتا باهاشون مصالحه شد بي خبري و فقط دنبال جنجال رسانه اي هستي.ما دو ساله داريم خون جگر ميخوريم تادوباره پروژه فعال بشه كه شد با كنسرسيوم ٦ بانك داخلي شما هم ظاهرا از همه جا بيخبر مياي تيتر مشتري جمع كن ميزني.
تو اخباري كه ميديد لطفا دقت كنيد
چرا نظر قبليو نميذاريد رسانه به اصطلاح بيطرف؟
بترس از تبلیغات صدا و سیما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان