بازدید 3099

لزوم تلاش بیشتر صنایع برای گذر از پیک مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به شرایط ویژه پیک 96، بر لزوم اقدامات موثرتر مدیریت بار و مصرف انرژی صنعت برق تاکید کرد.
کد خبر: ۶۹۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 13 May 2017
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به شرایط ویژه پیک 96، بر لزوم اقدامات موثرتر مدیریت بار و مصرف انرژی صنعت برق تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری توانیر، «آرش کردی» در «گردهمایی مدیریت بار و آمادگی پیک 96 مدیران و کارشناسان برق منطقه ای و توزیع نیروی برق کشور»، تلاش مجموعه برق را به منظور بهره مندی مصرف کنندگان از خدمات صنعت برق به عنوان موتور محرک صنعت و اقتصاد کشور مورد توجه قرار داد.

وی افزود: امسال، اقدام دست اندرکاران مدیریت مصرف باید موثرتر از سال های گذشته باشد.

کردی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف انرژی فعالیت بیشتری می طلبد، اوج فعالیت های مدیریت مصرف برق را مربوط به مقطع خاصی از سال (حدود 300 ساعت) و با هدف محدود کردن رشد پیک شبکه عنوان کرد.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه مدیریت مصرف باید از جهات مختلف مورد توجه قرار گیرد، افزود: در بسیاری از کشورها نظیر ژاپن که از ضریب ذخیره بالای 12 درصد برخوردارند، موضوع مدیریت مصرف برق از منظر منافع اقتصادی مورد توجه است در حالیکه در صنعت برق ما همواره از بعد رفع کمبودها در زمان پیک مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون جنبه های اقتصادی مدیریت مصرف، چندان مطرح نیست و بیشتر جنبه پایداری شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی مورد توجه است، افزود: باید سرمایه گذاری بخش تولید برق به تناسب در مدیریت مصرف مورد استفاده قرار گیرد.

کردی با بیان اینکه محدودیت ها در شبکه انتقال و فوق توزیع برق هر سال در حال افزایش است، ضریب ذخیره صنعت برق کشور در ایام پیک شبکه را زیر 2 درصد ذکر کرد و افزود: این ضریب ذخیره قابل اتکایی نیست و صنعت برق باید همکاری تنگاتنگی با دیسپاچینگ ملی داشته باشد.

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: با توجه به رشد قابل توجه بارهای مصرفی از جمله رشد بار صنعتی به بیش از 5.4 درصد و کاهش به مدار آمدن واحدهای جدید تولید، باید اقدام های بیشتری در بحث مدیریت مصرف برق از سوی شرکت های برق انجام شود.

همایش «کاهش پیک 96 » با هدف اهمیت موضوع عبور از پیک تابستان امسال و لزوم ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف صنعت برق و مشترکان، با حضور مدیر عامل شرکت توانیر، معاون هماهنگی توزیع توانیر، معاون راهبری شبکه برق کشور، معاون مدیریت مصرف برق و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر و جمعی از مدیران عامل شرکتهای برق منطقه ای و توزیع نیروی برق کشور در شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان