بازدید 7403

حکم یک بازرس دادگستری مشکلات کاسپین را رقم زد

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:بنابر گفته معاون بانک مرکزی به استناد یک حکمی که بازرس دادگستری در مشهد صادر کرده بود، ٧ تعاونی تابلوهای خود را به نام کاسپین تغییر و جذب سپرده جدید کرده اند.
کد خبر: ۶۹۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 13 May 2017
سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت وگو خانه ملت، با اشاره به توضیحات سیف و معاونان وی درباره مشکلات موسسه مالی و اعتباری کاسپین، در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: از ٧ تعاونی که در موسسه کاسپین ادغام شده بود،  ٥ تعاونی بدون مشکل بوده و تنها ٢ تعاونی فرشتگان و بدر توس دارای مشکل بوده که وعده دادند، تا پایان اردیبهشت تکلیف این دو موسسه روشن شده و به اطلاع عموم می رسد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاسپین برای تسویه حساب و انحلال  ٧ تعاونی تشکیل شده بود، افزود:بنابر گفته معاون بانک مرکزی به استناد یک حکمی که بازرس دادگستری در مشهد صادر کرده بود، ٧ تعاونی تابلوهای خود را به نام کاسپین تغییر داده اند.

بنابر حکم بازرس ، سپرده گذاری جدید با نام کاسپین انجام شده است

حسینی شاهرودی ادامه داد:  بنابر گفته معاون بانک مرکزی این هفت تعاونی براساس آن حکم نه تنها زیربار تسویه نرفتند، بلکه سپرده گذاری جدید انجام شد و در این ایام با نام کاسپین سپرده های مردم را جذب کردند، که مشکلات کنونی به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصادی در حال جمع آوری اطلاعات و مستندات و توضیحات مسئولان در این خصوص است، یادآور شد:سپرده گذاران دو موسسه فرشتگان و بدر توس نمی توانند سپرده های خود را برداشت کنند، اما وضعیت برداشت سپرده ٥ موسسه دیگر مشخص نیست.

حکم یک بازرس نافی وظایف و اختیارات بانک مرکزی نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حکم یک بازرس نافی وظایف و اختیارات بانک مرکزی نیست، افزود:جمع آوری تابلوی  تعاونی و نصب تابلوی کاسپین به جای این تعاونی ها در مدت زمان کوتاهی رخ نداده است، چرا که در این زمان طولانی سپرده گذاری های مجدد صورت گرفته است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بانک مرکزی باید بر جذب سرمایه مجدد این تعاونی ها نظارت می کرده است، لذا از منظر مجلس بانک مرکزی مقصر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل