بازدید 6270

کمرنگ شدن کنکور در گرو برگزاری آزمون‌های استاندارد

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد در صورت برگزاری آزمون‌های استاندارد در سه سال آخر متوسطه، کنکور تا پایان سال۹۷ کمرنگ و کم‌رونق خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 13 May 2017
محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه اگر وزارت آموزش و پرورش اقدام به برگزاری آزمون‌های استاندارد در سه سال آخر دبیرستان کند تا پایان سال97 هشتاد و پنج درصد ورودی دانشگاه‌ها بر اساس تاثیر سوابق تحصیلی و آزمون‌های استاندارد خواهد بود، گفت:  در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در این عرصه و اجرای این مهم کم‌کاری کرده است لذا باید همت جدی در تحقق برگزاری آزمون‌های مذکور به خرج دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای آزمون‌های استاندارد دیگر موضوع کنکور کم‌رنگ و کم‌رونق می‌شود، اظهار کرد: البته می‌توان برای برخی رشته‌های خاص مانند پزشکی و غیره می‌توان آزمون برگزار کرد تا دانشجویان در دانشگاه‌ها و رشته‌های دلخواه جذب شوند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون سنجش دانشجو باید طی پنج سال اجرایی شود که بر این اساس تاثیر سوابق تحصیلی به 85 درصد می‌رسد، خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون‌های استاندارد منافع زیادی برای کشورمان در پی دارد و موجب می‌شود دانش آموزان در دوران تحصیلشان کیفی‌تر مطالب را یاد بگیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار