بازدید 4627
گزارش

معادلات چهارسهمیه ایران در لیگ قهرمانان سال آینده

به این ترتیب دو تیم پرسپولیس و نفت تهران مستقیم در مرحله گروهی حاضر می شوند و استقلال تهران باید در ورزشگاه آزادی بعد از پیروزی در یک بازی حذفی، راهی مرحله گروهی شود. تراکتورسازی نماینده چهارم فوتبال ایران اما باید دو دیدارحذفی برگزار کند.
کد خبر: ۶۹۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 13 May 2017
نفت تهران با پیروزی برابر تراکتورسازی پس از یک سال دوری دوباره به جمع نمایندگان ایران در آسیا بازگشت.

به گزارش تابناک ورزشی، با قهرمانی نفت تهران در جام حذفی، شاگردان دایی مجوز حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا را به دست اوردند تا پس از تیم های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی نماینده جدید ایران در این مسابقات باشند. با پیروزی نفتی ها تیم ذوب آهن که عنوان چهارم لیگ را در اختیار داشت، دیگر شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان ندارد.

سهمیه فوتبال ایران در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا 2+2 سهمیه بود اما در نهایت با مشکلات به وجود آمده برای فوتبال عراق و کویت در نهایت سهمیه ایران به 3+1 رسید تا استقلال تنها نماینده ایران در مسابقات پلی آف باشد.

در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، فوتبال ایران با احتمال 3 سهمیه رو به رو است. اگر اتفاقات به شکلی رقم بخورد که سهمیه ایران مانند سالهای گذشته 3+1 سهمیه باشد در این صورت پرسپولیس، استقلال و نفت تهران مستقیم به مرحله گروهی مسابقات خواهند رفت و تراکتورسازی باید یک دیدار حذفی در ورزشگاه خانگی خود برگزار کند و پس از آن می تواند در صورت کسب پیروزی راهی مرحله گروهی شود.

اگر اتفاقات فصل گذشته برای فوتبال ایران تکرار نشود، باشگاه های ایرانی برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سهمیه 2+2 خواهند داشت. به این ترتیب دو تیم پرسپولیس و نفت تهران مستقیم در مرحله گروهی حاضر می شوند و استقلال تهران باید در ورزشگاه آزادی بعد از پیروزی در یک بازی حذفی، راهی مرحله گروهی شود. تراکتورسازی نماینده چهارم فوتبال ایران اما باید دو دیدارحذفی برگزار کند.

اولین دیدار تراکتورسازی در خانه خواهد بود و پس از ان قرمزپوشان تبریزی باید در زمین یکی از دو کشور امارات و عربستان برای سهمیه چهارم فوتبال ایران تلاش کنند. اگر نحوه امتیاز دهی لیگ قهرمانان آسیا تغییر کند و فوتبال ایران در جایگاه چهارم بعد از امارات، عربستان و قطر باقی بماند، در این صورت سهمیه فوتبال ایران 2+1 خواهد بود. در این صورت پرسپولیس و نفت تهران به صورت مستقیم در مرحله گروهی حاضر می شوند و استقلال باید یک دیدار برای حضور در مرحله گروهی برگزار کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل