بازدید 2103

۶۰ درصد واردات کالاهای واسطه‌ای هستند

معاون امور گمرکی گمرک کشور گفت: میزان واردات در سال گذشته ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده که ۶۰ درصد آن شامل کالاهای واسطه‌ای، ۲۰ درصد شامل کالاهای سرمایه‌ای و ۱۶.۳ درصد آن نیز کالای مصرفی بوده است.
کد خبر: ۶۹۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 12 May 2017
معاون امور گمرکی گمرک کشور گفت: میزان واردات در سال گذشته ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده که ۶۰ درصد آن شامل کالاهای واسطه‌ای، ۲۰ درصد شامل کالاهای سرمایه‌ای و ۱۶.۳ درصد آن نیز کالای مصرفی بوده است.

به گزارش ایسنا، عسکری در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل گمرک مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مقطعی تا سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ تا ۸۰ میلیارد دلار هم واردات داشته‌ایم ولی میزان واردات ما در سال گذشته ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به سال قبل حدود پنج درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیشتر واردات که سهم آن به ۶۰ درصد می‌رسد، کالاهای واسطه‌ای بوده و تقریبا هشت میلیارد دلار از آن که ۲۰ درصد واردات را تشکیل می‌دهد، کالاهای سرمایه‌ای است و ۱۶.۳ درصد آن نیز کالای مصرفی است. میانگین واردات این چند سال کالاهای واسطه‌ای، سرمایه‌ای و بخش کوچکی کالاهای مصرفی بوده است.  

عسکری با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی داشته‌ایم، تصریح کرد: در سال گذشته علی‌رغم افزایش جزئی واردات، ۱۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد حقوق ورودی با رشد ۶۰ درصد داشته‌ایم و ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز مالیات ارزش افزوده وصول شد که رشد آن نیز ۳۱ درصد بوده است. همچنین سال گذشته ۳۱۰۰ میلیارد تومان معافیت‌های مالیاتی اعطا شد و حول و حوش ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیز عوارض برای دستگاه‌های مختلف وصول شده است.

معاون امور گمرکی گمرک کشور از استقرار سامانه جامع امور گمرکی و گمرک الکترونیک به عنوان یکی از دستاوردهای دولت در حوزه گمرکی اشاره کرد و گفت: فراهم کردن شرایطی برای دسترسی آزاد مردم به اطلاعات گمرکی یکی دیگر از این دستاوردهای بوده است. در حال حاضر در سایت گمرک ترانزیت ۲۰ قلم کالای وارداتی و صادراتی قابل رصد است.  

عسکری اضافه کرد: حضور سازمان‌های مختلف در پنجره واحد تجارت فرامرزی یکی دیگر از این دستاوردهاست که گمرک در قوانین رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار مسئول این سماندهی شناخته شده بود. با کمک این سامانه‌ها حدود ۳۰۰ تن مواد پیش‌ساز مواد مخدر کشف کردیم که در تاریخ گمرک این بی‌سابقه بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل