بازدید 5303

وقتی سخن از املاک لوکس به میان می آید، نام هنگ کنگ می درخشد

با توجه به گزارش جدید بین المللی املاک کریستی، هنگ کنگ با سبقت گرفتن از لندن توانست رتبه اول بازار املاک و مستغلات لوکس در جهان را بدست آورد.
کد خبر: ۶۹۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 12 May 2017
با توجه به گزارش جدید بین المللی املاک کریستی، هنگ کنگ با سبقت گرفتن از لندن توانست رتبه اول بازار املاک و مستغلات لوکس در جهان را بدست آورد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، سال گذشته هنگ کنگ شاهد معاملات چند میلیون دلاری در زمینه املاک بود که طی آن چینی های ثروتمند با توجه به هزینه های هنگفت کاغذ بازی های اداری، اقدام به خرید این املاک کردند.

وقتی سخن از املاک لوکس به میان می آید، نام هنگ کنگ می درخشد

بررسی های کریستی نشان می دهد، سال گذشته، 40 درصد از املاک معامله شده ای که بالاتر از یک صد میلیون دلار قیمت داشته اند، در هنگ کنک بوده است.

"دن کان، مدیر اجرایی بین المللی املاک کریستی اذعان کرد، "این جریان باعث متراکم شدن تمرکز ثروت جهان می باشد و نشان دهنده این موضوع است که افراد ثروتمند توجه خاصی به چین دارند. همچنین در طرف دیگر معادله نیز، هنگ کنک بسیار با ثبات تر از بازارهای دیگر می باشد."


گزارش ها حاکی از آن است، با وجود این که چهار سال رتبه اول در اختیار لندن بود، حال این کشور به دلیل افزایش مالیات و بی ثباتی ناشی از برگزیت، به رتبه دوم سقوط کرده است.

در همین راستا، نیویورک در جایگاه سوم، لس آنجلس و سنگاپور نیز به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

دن کان خاطر نشان کرد، افزایش قابل توجه رتبه هنگ کنگ در سال گذشته با مشکلات عدیده بازار های بزرگ مثل انگلستان مصادف شد، حال آن که کشوری مثل انگلستان با مشکلاتی همچون برگزیت، انتخابات و وضع مالیات جدید توسط دولت محافظه کار روبرو شده بود.

در همین زمان، اوکلند و نیوزیلند با گذر از تورنتو کانادا توانستند بازار داغ املاک لوکس را در دست گرفته و به سرعت رشد کنند.

گزارشات نشان می دهد، زمانی که بازار املاک و مستغلات لوکس پررونق می باشد، بازار املاک متوسط و معمولی، سیر نزولی را طی می کند و رابطه ای معکوس دارند. سال گذشته فروش املاک فقط یک درصد و معادل 1 میلیون دلار افزایش یافته و این در حالی است که سال 2015 و 2014 به ترتیب 8  و 16 درصد رشد داشته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان