بازدید 5565
۶

ابلاغ افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

کد خبر: ۶۹۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 12 May 2017
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از ابلاغ و اجرای افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری تا 12.5 درصد خبر داد.

جمیل حق پرست در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ابلاغ و اجرای افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: در اجرای مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی و با عنایت به تصمیمات متخذه در جلسه شورایعالی کار و تصویب هیأت دولت، میزان افزایش مستمری و کمک های جنبی قابل پرداخت به بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 96 تعیین شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان (مجموع مستمری پرداختی به بازماندگان متوفی) که تا پایان سال 95 برقرار شده اند از ابتدای سال 96 به میزان 5.12 درصد افزایش می یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ادامه داد: در اجرای ماده 111 قانون تامین اجتماعی میزان مستمری بازنشستگان، از کار افتادگان کلی و مجموع مستمری بازماندگان حسب مورد تا مبلغ 9 میلیون و 299 هزار و 310 ریال افزایش می یابد.

حق پرست گفت: در خصوص پرونده های مستمری که تا سال 95 برقرار شده اند و مجموع دریافتی ماهیانه آنان شامل مستمری و سایر مبالغ پرداختی پس از اعمال افزایش ها کمتر یازده میلیون ریال باشد مابه التفاوت دریافتی تا این رقم محاسبه و پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:مشمولین بندهای (ل) و (و) تبصره 14 قانون بودجه سال 86 ، بند 47 قانون بودجه سال 88 ، بند 17 قانون بودجه سال 89، بند 91 قانون بودجه سال 90 و بند 66 قانون بودجه سال 91 کشور، اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند، مشمولین بند (ج) ماده 39 قانون برنامه سوم توسعه، مشمولین جزء 1 ماده واحده قانون اصلاح تبصره 3 بند 3 ماده 80، از کارافتادگان جزئی ناشی از کار و مشمولین قانون بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی بافندگان قالی، قالیچه، گلیم و زیلو مصوب سال 76 از شمول فوق خارج بوده و صرفاً مشمول افزایش 5.12 درصدی نسبت به سال گذشته خواهند بود . 

حق پرست افزود:حق سنوات مازاد بر20 سال سابقه پرداخت حق بیمه آن دسته از مستمری بگیران که وفق ضوابط مندرج درحال پرداخت می باشد درسال 96 به میزان 5 هزار ریال به ازای هرسال سابقه مازاد بر 20 سال افزایش می یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان افزود:میزان کمک هزینه ماهانه عائله مندی برابر393 هزار 727 ریال، کمک هزینه اولاد مبلغ 79هزار و 515 ریال، کمک هزینه همسر متکفل فرزند 196هزار و 863 ریال و کمک هزینه مسکن 185هزار ریال و کمک به معیشت معادل 430هزار ریال تعیین شد.

وی در پایان افزود: براساس تدابیر اتخاذ شده مابه التفاوت مستمری اردیبهشت ماه در همان ماه و تفاوت مربوط به فروردین ماه در خرداد پرداخت می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
]]]]]]]]]]]]]]]هههههههههههههههههههههههه ما که ملتفت نمیشویم چه میگویند !!!هرکه آمد پشت بوق !! یکچیزهائی میگه !!
تا حالا چکار می کردید و اقعا شما کار می کنید
اقای روحانی چون به فکر فقط مردم بالا دستند این قشرو به شدت فراموش کردن بابا ما هم ادمیم
چرا شرکت نفت به بازنشستگان خود ۱۵ درصد و180هزار تومان به حقوق آنها اضافه کرده واقعا دولت چرا بین بازنشستگان فرق میگذارد
سلام
ظاهرا" ایشون در جریان مصوبه نیست !
مگه این بازماندگان تورم 5یا6 درصدی دارند که اضافه مبلغ 5یا 6 درصد هست؟این قانون ها کاملا من داوردی هست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل