بازدید 4744

جامعه اهل سنت و کرد در انتخابات به روحانی رای می‌دهد

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت که جامعه اهل سنت و کرد در انتخابات به روحانی رای خواهد داد تا کارهای نیمه تمام را به اتمام رساند.
کد خبر: ۶۹۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 11 May 2017
جامعه اهل سنت و کرد در انتخابات به روحانی رای می‌دهد

علی محمد مرادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ) با اشاره به در پیش داشتن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: اگرچه جامعه اهل سنت انتقادهایی به عملکرد دولت روحانی دارند چراکه قرار بود به استناد بیانه‌ای 10ماده‌ای مشکلات جامعه اهل سنت، کرد، اقوام، مذاهب تا حدی مرتفع شود اما این اتفاق نیفتاد که احتمالا به یقین یا نخواستند یا نگذاشتند که وی بتواند این کار را انجام دهد با این اوصاف دولت یازدهم در بیشتر موارد موفق عمل کرده است.

وی افزود: موفقیت در برجام، برداشتن تحریم‌های ناعادلانه، کاهش رکود و تورم، افزایش تولید در کشاورزی، مردم‌داری و کوش دادن به صحبت‌های منتقدان و بها به آزادی را از جمله مصداق‌های موفقیت دولت روحانی  دانست، افزود: به نظر می رسد جامعه اهل سنت و کرد در انتخابات به روحانی رای  خواهد داد تا کارهای نیمه تمام را به اتمام رساند.

مرادی ادامه داد:  به اعتراف بسیاری از کارشناسان پیشرفت جز در سایه توجه به فرهنگیان و کشاورزان اتفاق نخواهد افتاد. کشاورزان به دلیل سنگینی بهره بانکی و عدم ثبات قیمت محصولات کشاورزی سالانه دچار خسارت فراوان شده و مجبور به ترک این شغل می‌شوند لذا دولت باید مشکلات این قشر زحمتکش را بر طرف کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد:علیرغم اینکه کشاورزی سهم بسازیی در امنیت غذایی دارد اما متاسفانه میزان سرمایه گذاری در این حوزه برای ایجاد شغل نسبت به دیگر بخش‌ها کمتر است. کشاورزی در کردستان همچنان سنتی باقی و هیچ حمایتی در جهت تبدیل آن به صنعت و افزایش بهره بری از آن صورت نگرفته است.

مرادی اضافه کرد:  مصرف بالای  آب و عدم حمایت کافی از طرح‌هایی گلخانه‌ای مشکلات را تشدید کرده است. دردناک‌ترین قسمت این سناریو مقابله با ورود تکنولوژی جدید همچون علم مهندسی ژنتیک در جهت مدرن و صنعتی کردن کشاورزی و افزایش بهره برداری است.

وی با قدردانی از تلاش دولت برای ارتقاء معیشت فرهنگیان خواستار اجرای  هر چه سریع‌تر فاز دوم رتبه بندی معلمان به منظور کاهش دغدغه‌های معلمان شد.

نماینده مردم قروه و  دهگلان در مجلس با اشاره به مهمترین مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: عدم تخصیص آب سدها به کشاورزان منطقه، 10 درصد زمین‌های کردستان آبی است اما میانگین کشوری 47 درصد است لذا عدالت ایجاب می‌کند ما هم در این زمینه به میانگین کشوری برسیم، همچنین نبود تسهیلات کشاورزی و فقر شدید سرمایه گذاری و بیم انقراض جمعیت دام روستایی و... در منطقه وجود دارد لذا از تمامی مسئولان می‌خواهم بحران‌های کشاورزی را در حوزه انتخابیه حل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها