بازدید 3446

دستگیری یک افسر دیگر آلمانی با اتهام ‌تروریستی

کد خبر: ۶۹۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 10 May 2017
مقامات قضایی آلمان در رابطه با پرونده یک افسر متهم به اقدامات تروریستی با انگیزه نژادپرستانه، یکی دیگر از همد‌ستان او را دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری دویچه وله گزارش داد، رهبری ارتش آلمان به دلیل فعالیت‌های نژادپرستانه افسران دون‌پایه به شدت تحت فشار است.

دادستانی فدرال آلمان اعلام کرد که در رابطه با پرونده "فرانکو آ."، یک افسر دیگر به نام "ماکسیمیلیان ت." دستگیر شده است.

این مرد ۲۷ ساله متهم است که همراه "فرانکو آ." و "ماتیاس ف." اقدام به برنامه‌ریزی عملیات تروریستی کرده است. انگیزه او نیز نژادپرستانه بوده است.

روز ۲۷ آوریل "فرانکو آ." در شهر کوچکی در ایالت بازداشت شد. به گفته مقامات قضایی آلمان، او قصد ترور چند سیاستمدار از جمله یوآخیم گائوک، رئیس‌جمهور پیشین آلمان، و هایکو ماس، وزیر دادگستری این کشور را داشته است.

این افسر آلمانی تلاش کرده بود به عنوان یک پناهجوی سوری در آلمان پناهنده شود و عملیات تروریستی خود را با نام جعلی سوری خود و برای بدنام‌ کردن پناهجویان انجام دهد.

کارشناسان قضایی آلمان معتقدند که در راستای اقدامات تروریستی "فرانکو آ."، علاوه بر "ماتیاس ف." و "ماکسیمیلیان ت." افراد دیگری نیز بازجویی و احتمالا دستگیر خواهند شد.

اورزولا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان خواستار شفاف‌سازی کامل در این زمینه شده و معتقد است که این رسوایی بیانگر ضعف رهبری در میان نیروهای نظامی آلمان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل