بازدید 1130

کشته شدن رئیس شورای علمای ولایت پروان افغانستان

بر اساس اعلام یک مقام افغان، یک روحانی برجسته در ولایت پروان افغانستان بر اثر بمبگذاری در حوزه‌ای در شمال این استان کشته و شش طلبه هم زخمی شدند.
کد خبر: ۶۹۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 09 May 2017
بر اساس اعلام یک مقام افغان، یک روحانی برجسته در ولایت پروان افغانستان بر اثر بمبگذاری در حوزه‌ای در شمال این استان کشته و شش طلبه هم زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شاه ولی شهید، معاون والی ولایت پروان افغانستان اعلام کرد "مولوی عبدالرحیم حنفی" رئیس شورای علمای پروان امروز (سه‌شنبه) بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در اتاق درسش کشته شده است. این در حالی است که ولایت پروان یکی از ولایت‌های امن افغانستان به شمار می‌رود.

این مقام خاطر نشان کرد، حنفی هدف اصلی این بمب‌گذاری بوده است و این حمله را به عنوان یک "اقدام تروریستی" محکوم کرد. او گفت که تحقیقاتی در حال انجام است تا مشخص شود چطور این بمب به داخل اتاق درس او راه پیدا کرده است.

فرمانده پلیس ولایت پروان در شمال کابل نیز تایید کرد که رئیس شورای علمای این ولایت به دلیل انفجار مین کارگذاری شده در مسجد عیدگاه شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان کشته شده‌است. محمد زمان مموزی، فرمانده پلیس ولایت پروان گفت که این حادثه حوالی ساعت ۸ صبح امروز رخ داده است. او گفت که مین زیر تشک مولوی عبدالرحیم حنفی، رئیس شورای علمای پروان در اتاق درس او جاسازی شده بود. به گفته او، در این انفجار شش تن دیگر نیز زخمی شده‌اند که همه شاگردان او و غیر نظامی هستند. فرمانده پلیس پروان، شبه‌نظامیان گروه طالبان را عامل این بمبگذاری دانست.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان هم این حادثه را محکوم کرده و آن را کار "تروریستها" دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل