بازدید 3262

گزارش روزنامه آلمانی از کمپین انتخاباتی رئیسی

کد خبر: ۶۹۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 09 May 2017
گزارش روزنامه آلمانی از کمپین انتخاباتی رئیسی
روزنامه «نویه زوریشرسایتونگ» Neuen Zürcher Zeitung آلمان با انتشار گزارشی در باره انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: «یک تندروی منعطف با بلندپروازی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران شده است.» 

 این روزنامه آلمانی افزود: «درعرض تنها یک سال ابراهیم رئیسی محافظه کار (اصولگرا) از یک روحانی ناشناخته تبدیل به نامزد بالاترین سمت دولتی شد. این موضوع مسائل زیادی را بیان می کند. صدای ملایم، لبخند خجالتی و زبان بدن اندک. ابراهیم رئیسی در آخر ماه آوریل با آغاز مبارزه انتخاباتی خود درجمع بانوانی که فریاد زنان عکس او را در دست داشته و پرجم ایران را تکان می دادند همانند یک تندوری معمولی به نظر نمی آمد. این روحانی که قصد دارد در انتخابات 19 می بر رئیس جمهوری فعلی غلبه کند، مرد صدای بلند نیست. البته درسمت قبلی خود به عنوان کارگزار حقوقی خود را شخصی سرسخت نشان داده است. ازمنظر سیاسی این محافظه کار 56 یعنی بدون هیچ اصلاحاتی ، گشایشی و جبهه گیری شدید در مقابل غرب». 
روزنامه نویه زوریشرسایتونگ آلمان اضافه کرد: درآغاز سال گذشته وی (رئیسی) هنوز درایران فردی ناشناخته بود اما امروزه نه تنها به عنوان یک کاندیدای تقریبا پرطرفدار محسوب می شود. 
این روزنامه سپس به زندگی رئیسی پرداخت و نوشت: رئیسی درسال 1960 به عنوان پسر یک روحانی در مشهد، شهری در شمال شرق ایران متولد شد. وی انقلاب را در زمان 18 سالگی اش یعنی در سال 1979 و در زمان دانشجویی اش در قم تجربه کرد. برای اینکه نقشی در سقوط شاه داشته باشد سنش کم بود اما برای دستیابی به شانس هایی که از بعد از این سقوط وجود داشت به سن کافی رسیده بود. بعد از انقلاب شریعت به عنوان اصل صلاحیت در صدور حکم تعیین شد و به این ترتیب دادگستری به حقوق دانان اسلامی نیاز پیدا کرد. البته رئیسی در زمینه حقوق بی تجربه بود اما به سرعت پیشرفت کرد. وی در جولای 1988 به مقام معاون دادستان تهران نائل شد. 
این رسانه آلمانی تصریح کرد: در وبسایت شخصی رئیسی نوشته شده است بعد از کسب موفقیت های بسیار در مسائل حقوقی دشوار آیت الله خمینی (ره) او را مامور کرد تا مشکلات اجتماعی استان ها را حل کند و این خود باعث پیشرفت بیشتر رئیسی شد. وی در سال 2004 ابتدا معاون دادگستری و در سال 2014 دادستان کل شد. اما رئیسی با انتصابش به عنوان تولیت آستان قدس رضوی در ماه مارس 2016 برای اولین بار از میان سایه ها نمایان شد. 
این روزنامه آلمانی سپس درباره آستان قدس رضوی نوشت و افزود: بعد از درگذشت (آیت الله) طبسی، رییسی جانشین او شد. این موضوع بسیار غافلگیر کننده بود.ارتباطات خانوادگی نیز در انتصاب او بی تاثیر نبوده است. چرا که رئیسی با دختر یکی امام جمعه های شهر مشهد آیت الله علم الهدی ازدواج کرده است. 
گزارش روزنامه آلمانی از کمپین انتخاباتی رئیسی
روزنامه آلمانی «نویه زوریشرسایتونگ» اضافه کرد:حامیان احمدی نژاد ستاد انتخاباتی رئیسی را احاطه کرده اند و سخنان عامه پسندانه او نیز یادآور احمدی نژاد است البته او منعطف تر رفتار می کند. رئیسی دریکی از گردهمایی های انتخاباتی خود در آخر ماه آوریل اعلام کرد که امروزه 30 درصد از جوانان ما بیکار هستند و نرخ بیکاری 12 درصد است. آیا ما باید صبر کنیم تا بیگانگان مشکلات ما را حل کنند؟ این سوال رئیسی بود و در ادامه وی قول یک مدیریت انقلابی را داد. 
این روزنامه آلمانی تصریح کرد: حسن روحانی موفق شد با حل کردن اختلافات اتمی بیشتر تحریم ها را لغو کند و همینطور تورم را تحت کنترل آورد و همچنین کاهش ارزش پول را متوقف کرد.
این رسانه آلمانی ادامه داد:عده زیادی ازایرانیان بهبودی در زندگی روزمره خود نمی بینند. البته حتی اگر پشتیبانی از روحانی هم کاسته شد، باز هم پیروزی یکی از محافظه کاران نامعلوم است. بسیاری از ناظران از این جهت غافلگیر شدند که رئیسی با نامزدی در انتخابات ریسک کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل