بازدید 1639

وقوع توفان‌های تندری در برخی نقاط کشور

کد خبر: ۶۹۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 08 May 2017
مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه(۱۹ اردیبهشت) بارش ها در کرمان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان و در روز چهارشنبه(۲۰ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق فارس و شمال و شرق هرمزگان شدت بیشتری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، سامانه بارشی در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، نواحی مرکزی، شمال شرق، مناطقی از دامنه‌های شرقی البرز، شرق و جنوب شرق کشور فعال است و سبب ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می‌شود. بارش باران امروز (۱۸ اردیبهشت)، در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، اصفهان، شمال فارس، جنوب استان مرکزی، کرمان، یزد و خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی مدل‌های عددی تا بعدازظهر امروز یا اوایل شب در ساعاتی از روز وقوع توفان‌های تندری در جنوب لرستان، چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان، جنوب استان مرکزی، جنوب استان قم،  شمال فارس و دامنه‌های جنوبی ارتفاعات زاگرس در استان کرمان تداوم خواهد یافت. با توجه به اینکه رخداد رگبار و رعد و برق، صاعقه و احتمال سیلاب ناگهانی و وزش تندباد موقت در طوفان‌های تندری بسیار محتمل است، به هموطنان ساکن در این مناطق توصیه می شود احتیاط لازم و اقدامات ایمنی را برای جلوگیری از خسارت انجام دهند.                         

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: امروز در سواحل غربی دریای خزر و مناطقی از شمال غرب کشور نیز گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد که در استان‌های ساحلی دریای خزر با افزایش دما همراه خواهد بود. فعالیت این سامانه از اواخر وقت امروز به نیمه شرقی کشور محدود می‌شود.

به گفته وظیفه، روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت)، در جنوب شرق، مناطقی از شرق و شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق، گاهی با وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. طی سه روز آینده مناطق شرقی دریای عما،ن مواج و سواحل شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز نیز روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج خواه بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد هوای تهران گفت: آسمان تهران در روز سه شنبه (۱۹ اردیبهشت)، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۲۹ و ۱۶ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۰ و ۱۸ درجه سانتیگراد پیش بینی‌می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار