بازدید 42606

مگر مکان «فساد و فحشا» مهم است که یکجا برخورد می‌شود و جای دیگر سکوت؟!

به یکی از این آسیب های اجتماعی و انفعال عجیب و تأمل برانگیز مسئولان ذی ربط اشاره می‌کنم و آن آسیب زشت، روسپی‌گری است که مدتی است کاملا بی پرده و عریان در شهر تهران و خیابان های اصلی آن موجب انزجار مردم، به ویژه متدینین و شهروندان غیرتمند شده است.
کد خبر: ۶۹۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 08 May 2017
آیا بین اماکن رسمی و غیر رسمی فساد و فحشا فرقی هست؟ شاید «نه» گفتن در پاسخ این پرسش برای خیلی هایمان زمان زیادی نخواهد؛ اما شواهد حکایت از آن دارد که پاسخ بسیاری از مسئولان به این پرسش، «بله» است!
 
به گزارش «تابناک»، هرچند برخورد با اماکن رسمی فساد و فحشا، همواره در ادوار مختلف در دستور کار قرار داشته و با قوت پیگیری شده، مدتی است جلوه جدیدی از فساد و فحشا را شاهدیم که هیچ برخوردی با آن نمی‌شود؛ گویی دیده نشده و مسئولان از وجودش بی خبرند.

دکتر امیر دبیری‌مهر، پژوهشگر در این باره می‌نویسد: هرشب در مسیر بازگشت از محل کار به خانه در خیابان های اصلی و فرعی عبوری صحنه هایی را می‌بینم که همه شنیده ها و خوانده های گزارش های رسمی صبح تا شب را نقش بر آب می‌کند. متأسفانه این صحنه ها و واقعیات کف خیابان، آمارها و گزارش عملکردهای صوری را بی رنگ می‌کند و نشان می دهد، بسیاری از دستگاه ها و نهادها ظاهرا به امور دیگری مشغول هستند و زمانی، عزمی، بودجه ای، برنامه‌ای و گاه غیرتی انقلابی برای حل این معضلات ندارند. آنچه پیرامونش سخن می‌گویم، آسیب های اجتماعی است؛ اعم از فقر، فحشا، فساد، اعتیاد، سرقت، و اوباش‌گری و... .

آنچه چند سالی است به طور خاص مورد توجه رهبری معظم انقلاب هم قرار گرفته ولی خوب است حضرت ایشان استحضار داشته باشند، عملکرد این آقایان مسئول حاضر در جلسات، آسیب های اجتماعی در محضر ایشان آن نیست که در بولتن ها و جزوه ها با رنگ و لعاب تقدیم می شود. واقعیت آن چیزی است که ما پژوهشگران مردمی و در درون جامعه می بینیم و می شنویم، نه آن چیزی که مسئولان برج عاج نشین و ماشین شیشه دودی نشین بیان می کنند و بعد از ارایه گزارش ها، بادی در غبغب انداخته و نفس راحتی می کشند که مسئولیت خود را انجام داده‌اند.

در این نوشتار، تنها و تنها به یکی از این آسیب های اجتماعی و انفعال عجیب و تأمل برانگیز مسئولان ذی ربط اشاره می‌کنم و آن آسیب زشت، روسپی‌گری است که مدتی است کاملا بی پرده و عریان در شهر تهران و خیابان های اصلی آن موجب انزجار مردم، به ویژه متدینین و شهروندان غیرتمند شده است. (بررسی این معضل در فضای مجازی و شبکه های پنهان آن بماند برای وقتی دیگر)

وقتی می گوییم پدیده روسپی‌گری، منظورمان فقط زنان و دختران بدبخت و آسیب خورده و البته مجرمی نیست که به ورطه تن فروشی و فحشا و نابودی افتاده‌اند، بلکه بیشتر منظور رجاله های هرزه گردی است که سوار بر خودروها و موتورها در شهر می‌چرخند تا مانند گرگان گرسنه، طعمه ای شکار کنند، هر روز حریص تر از دیروز به این چرخه فساد آلوده‌تر شوند و دامنه این آسیب را گسترده‌تر می کنند.

چند سال قبل در خبرها آمده بود که در یکی از کشورهای اروپایی قانونی تصویب شده که در آن مجازات و جریمه متوجه خریداران و متقاضیان فحشاست، نه عرضه کنندگان و همان موقع بر هوش و ذکاوت واضع و جاعل قانون در آن کشور آفرین گفتم.

این صحنه های شنیع در تهران، پایتخت ایران اسلامی و جلو چشم مردم رخ می‌دهد و دریغ و صد افسوس که آقایان و مسئولان ذی ربط سرشان را مانند کبک در برف کرده اند و حتی در رقابت های انتخاباتی که مجال طرح مشکلات است، هم گریزی به آن نمی زنند. نهادهایی مانند نیروی انتظامی و دادگستری نیز رخت خود را از این وادی کنار کشیده و اصطلاحا خود را درگیر این قضایای حاشیه‌دار نمی کنند.

شرم آور اینجاست که گشت های ارشاد در خیابان ها با فراموش کردن اهم و فی الاهم، به روسری و مانتوی زنان و دختران محجوب توجه می‌کنند و غافل از وجوب و فایده حجاب، گاه با برخوردهای نابجا، سوژه به رسانه های بیگانه می دهند، اما از برخورد با فحشای آشکار و علنی عاجز و ناتوانند.

این روزها و این شب ها بسیاری از معابر در شهر تهران شاهد این پدیده شرم آور است که به منظور پرهیز از اشاعه فحشا به همه آنها اشاره نمی کنم، ولی برای نمونه مثالی می زنم:

در یکی از خیابان های غرب تهران، حدود دو ماه است از حدود ساعت ۳ بعد ازظهر تا ۱۲ شب پاتوق زنان و دختران تن‌فروش و دور دور رجاله های مفسدی است که هر لحظه به صورت شرم و حیا و اخلاق چنگ می کشند و امنیت روانی و اخلاقی شهروندان ساکن و شاغل و رهگذران را سلب کرده‌اند.

برخی از تبعات فرعی این معضل در منطقه مذکور، ترافیک های سرسام آور است که به خاطر چانه زنی رجاله ها با تن فروشان ایجاد می شود. سرعت های سرسام آور خودروها در بولوار مذکور برای دور زدن و چانه زنی مجدد و آلودگی های صوتی در نیمه های شب از دیگر تبعات مسأله است.

با کمال تأسف باید بگویم تماس های مکرر با شماره های ۱۱۰ و ۱۹۷ نیز بی نتیجه بوده و حتی درخواست های حضوری از پلیس هم با این پاسخ مواجه شده که «کاریش نمی توان کرد!» و این بی تفاوتی، وقاحت را به جایی رسانده که تذکر و هشدار و نهی از منکر لسانی با اعتراض و توهین مجرمان و مفسدان مواجه می شود.

آیا وزارت کشور و نیروی انتظامی و شهرداری و بسیج و... همه مسئولیت خود را در این خصوص انجام داده اند؟ آیا واقعا مردم باید خودشان وارد عمل شوند؛ آن وقت همین نیروی انتظامی و دادگستری مدعی نمی شوند که مملکت قانون دارد و باید نهادهای مسئول وارد عمل می شدند؟

تعجب دیگر از برخی واحدهای وابسته به دانشگاه آزاد و سپاه هست که به واسطه قرار گرفتن مجتمع دانشگاهی نیایش و مجتمع تفریحی هویزه در این بولوار و تردد روزانه هزاران تن از پرسنل آنها، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و حس بی مسئولیتی در حوزه اجتماعی گریبانگیر آنها شده است.

احتمالا برخی عافیت طلبان مدعی می شوند، «بالفرض که با این مسأله در این موقعیت و نقطه مذکور برخورد شود، نقطه آلوده به جای دیگری منتقل می شود و نتیجه ای نخواهد داشت»؛ در پاسخ باید گفت: آری، من هم به راهکارهای اساسی معتقدم اما در جمهوری اسلامی و کشوری که داعیه دین مداری و غیرتمندی دارد، مجاز نیستیم با مظاهر فساد و فحشا کنار بیاییم.

امید است با عزم و غیرت و احساس مسئولیتی که هنوز در برخی از مدیران و دست اندرکاران کشور وجود دارد، برای رفع این معضل در نقطه مذکور و نقاط مشابه با استفاده از ظرفیت های مردمی، به ویژه جوانان مومن و انقلابی و بسیجی و حزب اللهی چاره ای ضربتی در کوتاه مدت اندیشیده شده و در میان مدت با بهره گیری از جامعه شناسان و متخصصان دلسوز و متعهد و در دراز مدت هم با برنامه ریزی، زمینه های بروز این معضلات و آسیب های همراه آن از بین رود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۶
انتشار یافته: ۱۱۰
فقر و فحشا و اعتیاد و سرقت و بی فرهنگی همه و همه عدم اجرای صحیح قانون در جامعه می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
نه عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
برادر قالیباف یک سایتی چیزی اعلام کن این یکی موضوع هم مثل کارانه حل بشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
مردم گشنه اند چکار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
قانون رو خوب اومدی
برادر ساعت خواب
آدرس سمت اشرفی اصفهانی رو نداشتیم که اونم شما دادید... آخه چرا ما رودر موقعیت های سخت قرار میدید؟
جای شکر باقیست که تابناک این موضوع رو در صفحه خود قرار داد
آقا آدرس نده از امشب ترافیک اونجا میشه دوبرابر
مردان و زنان نیازمند نیاز شدن گرگ گرسنه و طعمه بیچاره !!
نه داداش این خانوما طعمه نیستن سر خیابون مثل توی سالن بورس قیمت هاشون رو داد میزنن!
خیلی ممنون دقیق آدرس دادی!
الان آدرس داد این آقا؟!!
واقعا چشم ندارند همه ی خیابونها رو ببیند؟!!!
تازه این فحشای آشکار است ، بروید و ببینید در پنهان ماجرا چه اتفاقاتی می افتد .
به نظر می‌رسد اکنون باید فکری کرد و مساله را حل کنیم و یا کنترل شده ادامه دهیم وگرنه روزگار کشور سیاه خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
از این سیاه تر ؟!!!!!!!
وقتی مردم از حلال خدا (صیغه) منع میشن عاقبت کار همینه باید یه دیگ بزرگ تهیه کنیم بزاریم رو سر شهرامون تا فحشا محصور و کنترل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
صیغه با تن فروشی چه فرقی داره ازدواج رو خدا قرار داده که هم خانواده ها شکل بگیره هم زن و مرد به هم قانع شوند و دنبال بیش از این نباشن حتی خدا گفته اگه میتونی تا 3 تاش هم بگیر ولی صیغه دیگه کلا فحشا هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
کی از صیغه منع شده ؟ شما ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
حلال خداۀۀۀۀۀ يا حلال آقايون؟؟؟ خجالت بكشيد از اين طرز فكر. بجاي نهي اين موارد چه با آوردن يك جمله عربي و چه بدون اون اومديد دور زدن اخلاق رو تاييد مي كنيد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
یه جمله عربی چیه؟ مثل اینه که بگی تو عقدکنون عاقد خطبه عقد رو نخونه اصلا ما از عربی خوشمون نمیاد همین که عروس و داماد راضین بسه!!!
یا چرا باید کارت بانکی رمز داشته باشه همین که دست منه کافیه!
کو ...... کو ...........................................گوش شنوا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این پدیده زشت و زننده و غیر انسانی و حتی حیوانی حاصل عملکر همان "یژه متدینین و شهروندان غیرتمند شده است" است حال اینها از که آزردن اند؟! متهم شاکی شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
آفرين
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
شماعرضه داشته باش بیاوسط.متدینین که اون موقعی که توسوراخ موش بودین باعراق می جنگیدند.الان هم که باداعش.شماکه حاکم شهری یه فکری کن.باپشت کولروکامپیوترنشستن وغرزدن، البته فوقش بتونی خودت رویه تکون بدی.
به ویژه متدینین؟
یعنی بقیه بیخیالن؟ نه داداشم. همه بیخیالن
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
متدینین روکه باچوب حقوق بشروآزادی خفه کردین.الان که همه جاروگندزده تهمت بی خیالی هم بهشون می زنین
نويسنده محترم بنده هر روز از همين مسير رد ميشوم و چيزي كه شما ميبيني را نميبينم شايد شما برايت مهم شده و خودت ميخواهي كه ببيني و براي اين كار احتمالا مدت طولاني در انجا توقف ميكنيد. مطمين باشيد در هر خيابان ديگري به اينصورت كمين كنيد صحنه هاي مشابه هست فقط حساس نشده ايد. بالاخره اين معضل در همه كلان شهر ها كم و بيش هست و كاري نميتوان كرد
بهتره هر کی سرش تو کار خودش باشه. چه ربطی به شهروندان متدین داره؟ برید ببینید متدین ها پول ها رو خوردن که زنه رفته روسپی شده یا غیر متدین ها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
اونیکه شما میگی متدین، ما میگیم یقه سفیدِریاکار! لطفا در استفاده از واژه ها دقت کنید که خدای نکرده مدیون دیگران نشین.
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
موضوع اصلي همين برچسب تدين هستش كه هيچ متر و معياري براي سنجشش نيست و جالبه كه اصرار داريم همه ايد متدين باشن .ما چجوري ميتونيم بفهميم كسي متدين هست يا نه؟ و اصلا قراره بفهميم؟بهتر نيست خدا خودش تصميم بگيره؟
تابي جون بد نيست يه سرم به مولوي بزني كه همه لب خيابون دارن يا مواد مي كشن يا تزريق مي كنن
يعني تو راسته پرده فروشا حداقل صد نفر لب خيابون دارن مواد مصرف ميكنن
ازنگارنده كمال تشكررادارم كه بخوبي عمق فاجعه راترسيم نموده است ومتاسفم كه دركشوراسلامي ايران اينگونه مواردراشاهدهستيم وبه آقايان مسئولين هشدارميدهم كه اگرعاجلا تدبيري نينديشند دامنه اين رسوايي به خانواده هاسرايت كرده وتبديل به بحراني غيرقابل كنترل خواهدشد. ازخداوندبزرگ بيداري براي كارگزاران اصلي نظام مقدس اسلاميمان مسئلت دارم.
داداش باید از ریشه بکنیش. باید فرهنگ سازی کنی و فقرو برطرف کنی، کل نوشتت این بوده که چرا این خیابونو جمع نمیکنن. مقاله در حل روزنامه دیواری دوران راهنمایی بود.
آقای دکتر عزیز این بی توجهی مربوط به امروز ودیروز نیست.متاسفانه عدم شناخت دقیق اسیب های اجتماعی از طرف متولیان امر وگسیختگی خانواده ها وعوامل مادی همه وهمه دست بدست دادند که امروز شاهد این وضع اسف بار هستیم.واز طرفی وقتی در برخی شهر ها خانه های قانونی به بهانه صیغه تشکیل می شود.باید بمانیم وبسوزیم چرا که اراده ای برای حل این معضل وجود ندارد.روشنفکرانمان را خواب برده.مسئولین ما متاسفانه فقط زمانی که انتخابات .ویا... باشد برای انتخاب شدن باداد فریاد از قدرت وبرنامه خود برای حل این مشکلات ابراز میکنند.به امید انکه عزم جدی درمیان همه برای مقابله با زشتی های جامعه پدید بیاید.شعار نه.شما بهتر از من عمق فاجعه را میدانید.پس پای در میدان بگذارید.یا حق
مومنین هم صیغه میکنن جناب.
اینجای متن برام جالب بود (( چند سال قبل در خبر ها آمده بود که در یکی از کشورهای اروپایی قانونی تصویب شده که در آن مجازات و جریمه متوجه خریداران و متقاضیان فحشاست نه عرضه کنندگان و همان موقع بر هوش و ذکاوت واضع و جاعل قانون در آن کشور آفرین گفتم. )) یعنی اگه کسی بیاد کنار خیابون خودشو ارائه کنه مشکلی نداره بلکه بقیه مردم چشماشونو ببندن وگرنه مجرم هستند!!!! این به نظرتون هوش و ذکاوته؟ عزیز من باید کار از هر دو طرف پیگیری بشه اول باید تقاضا رو از بین برد اونم با فرهنگ سازی و درست کردن اقتصاد تا جوانها از راه درستش اقدام کنند که اینکار صورت بگیره طرف دوم یعنی ارائه کننده هم که یا دلیلش اقتصادیه یا فرهنگی مشکلش درست میشه پس بهتره چاره ای برای اقتصاد و فرهنگ جامعه بکنید که هم زیر تهاجم اقتصادی و هم زیر تهاجم فرهنگی کمرمون شکست ( البته امیدی به شما نیست امیدوارم خدا خودش کاری کنه)
اللهم عجل لولیک الفرج
خودتون فحشا رو به خیابان ها آوردید ... چلوی غریزه آدم رو که نمیشه گرفت! همه جای دنیا یکجاهایی رو برای اینجور کارها مشخص کردن ... توی ایرانه که هر روز ده نوع نسخه برای خودتونو جهان میپیچین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
آفرین دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
احسنت . موافقم .
ناشناس
| Australia |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
کاش می شد هزار بار به حرف شما مثبت داد . یاد مرحوم طالقانی افتادم که عقیده داشت حتی مسجد هم احتیاج
به توالت داره و باید یه مکانهای خاصی برای این موضوع وجود داشته باشه ..
فقط دم از اسلام میزنن اینجا ، مخصوصا وقتی که اسلام به نفعشون باشه
اکثر این مسائل به خاطر سخت بودن ازدواج جووناس و بس
اینکه یک پاتوقی را به دلیل در معرض
فقر فساد
باسلام مطالب این شهروند عزیز را خواندم وبسیار تاسف آور بود نمی دانم چقدر از این موضوع با واقعیت تطبیق دارد آن هم در کشور اسلامی مثل ایران بنده در همان کشور اروپایی که ایشان اشاره کرده اند زندگی می کنم کشوری است که فاقد دین است اما اخلاق وحقوق اولیه انسان مراعات میگردد وروسپی گری را درقانون جرم دانسته واز ابزارهای کنترلی مثل جریمه نقدی سنگین جهت خریداران سکس وهمچنین دیپورت استفاده می کنند هرگونه حضور فیزیکی در انضارعمومی را جرم تلقی وبه شدت با آن برخورد می کندوبستر های لازم را برای افرادجویای سکس وروسپی گری در اماکنی خاص با رعایت ضوابط ومقرراتی خاص جهت برقراری نظم وحفظ شان ومنزلت وکرامت انسانها فراهم آورده است
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
در اسرالیا هم قوانین مشایهی وجود داره .
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
قسمت اول کامنت نظر شخصی است و نیازمند بحث ریشه ای تر. در مورد قسمت دوم باید بگم همه اطلاعاتتون دقیق نیست. جمله آخر با قانون "همان کشور" منافات داره . برای مطالعه بیشتر میتونید یه جستجوی ساده انجام بدید.
تو مملکت ما ظاهر کار درست باشه بقیش دیگه مهم نیست.
جناب اقاي دكتر شما به معضل اشاره فرموديد ولي راهكاري براي حل اين موضوع ارائه نداديد!؟
همانطور كه از متن پيدا است در سالهاي گذشته برخوردهاي ضربتي را نيز تجربه و بي نتيجه و موقتي بوده و از جايي به جاي ديگري منتقل خواهد شد و مشاهده آن در گوشه و كنار خيابان ناخوشايند است.
بنابراين با توجه به موقعيت ازدواج جوانان كه روز به روز سختر ميشود در كوتاه و بلند مدت چه كاري را ميتوان انجام داد؟
شما پژوهشگر هستيد و بايد شجاعت داشته باشيد و راهكارهاي عملي و منطقي را با مسئولان در ميان بگذاريد.
اون افرادی که از دیدن و شنیدن همچین چیزای دردشون گرفته فکر نکردند که علت اصلی این رفتارها چیه؟ کاملا مشخصه! بیکاری. طرف اگه یه کار درست و حسابی داشته باشد یا یه کار حداقلی نمیره از این راه کسب درآمد کنه! البته متاسفانه خیلی کسانی که وارد این کار میشند و درآمدهای اونون رو می بینند دیگه نمیخوان از این مسیری که وارد شدن برگردند!!!
به دنبال علت باشید نه معلول. تن فروشی معلول فقر، بیکاری و فاصله طبقاتی است. روسپی بازی هم معلول نداشتن شرایط ازدواج یا عقده های جنسی است. مبارزه فیزیکی هیچ نتیجه ای ندارد و نیروی انتظامی ظاهرا این موضوع را درک نموده است. نویسنده مقاله ظاهرا با نوشتن متنی روان و عامه پسند درصدد برانگیختن احساسات خواننده و القای نظرات خود به عنوان حقیقت بوده است.
عزیزم، این ها درد است و درد نشانه است از بیماری. بیماری را دریابید و درد را که اتفاقا نشانه است نچسبید. بلی، درد خیلی بد است و آزاردهنده اما علت در دل چیزهای دیگری است. اگر بابک زنجانی ها چپاول نمی کردند، ااگر در این سیستم درست و علمی مسائل بررسی و سپس حل می شد اوضاع بهتر بود. مشکل فساد اداری، استحاله فرهنگی و ارزش شدن مادیات و بی ارزش شدن قناعت است. این ها را دریابید
مشکل اصلی مردم همین موضوع هست الان ؟
بهتر نیست بجای پاک کردن صورت مسئله به فکر حل مسئله باشیم ؟
اینجا پاکسازی بشه جای دیگه چی ؟ و جاهای دیگه ؟ ..
مشکل باید ریشه ای حل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
همه درد می دونندولی برنامه وپیشنهادی برای ان ندارندو اکتون خیلی از انها که روسپیگری می کنند علتش نداشتن مادیات نیست .بنابراین بهتر است پلیس همه انها را دسیگیرکنه .یک اسیب شناسی بکنه .متخصصان جامعه شناس وروانشناس و... نسبت به برطرف کردن این معضلات قکری بشود اینفدر در کشور هیاهو وسر وصدا هست که این مسایل گم می شود یک روز حادثه پلاسکو است تا چندین ماه ذهن جامعه در گیر ان است تا می خواهد فراموش بشود اتفاق دیگری جای ان را می گیرد حوادث ریز درشت و الودگی محیط زیست اتش سوزیها وازگونی اتوبوسها مسافری دزدیها اختلاسها باتکها بصورت نجومی وتکاندهنده همه اینها فرصت را از حکومت گرفته تا به
این وضعیت تن فروشی علنی در خیابانها و مواد
مخدر که کمتر از تن فروشی نیست بصورت وسیعی در جامعه کسترش یابد
خوب بگید بوق نزنند یا سرعت زیاد نگیرند بقیه ایش که به خودشون ربط دارد
تابناك بزرگوار كار رو از دست بسيج گرفتند وگرنه بسيج بلد بود چطور جمعش كنه اسم بسيج رو لطفا حذف كنيد
جالبه کسی که از رنجیده شدن روح وازرده شدن خاطر متدینین حرف میزند به هوش و ذکاوت افرادی افرین میگوید که از دید همان متدینین کافرند
با سلام به همه دوستان که نظرهای خوبی رو دادن
ولی چند جا اشاره شده به اینکه جوانان برن ازدواج کنن. ولی آن چیزی که من در سطح جامعه می بینم مشکل بنده خدا جوان ها نیستن. آنهایی که دنبال این کارها می رن قشنگ دستشون به جیب شون میرسه و همچین جون هم نیستن و می تونن دست کم سه تا عروسی با هم راه بندازن. مشکل باید دقیق تر بررسی بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
دقیقا درست گفتی برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
در تایید نظر دوست عزیزمون باید بگم اکثر جوانهای پولدار
از ازدواج فراریندچون تنوع طلب شدند و بقول خودشون وقتی همه مدل و همه جور راحت و ارزان دم دستشون هست چرا برن ازدواج کنند و برن زیر بار مسوولیت
مشکل عدم تعهد و مسوولیت پذیریه
جالبه یه جای درست نمونده
اینکه آدرس محله مورد نظر اعلام می کنید صحیح واخلاقی نیست
خسته نباشین ....
اصلا ، بی خیال شیم . چی میشه ؟
عزیز من خیلی ساده ای
جناب آقای محقق مغرض
داری آدرس اشتباه میدی
شما فقط اون محل را رویت کردید . جا های دیگه هم همینه از دست مواد فروش ها و روسپی ها و به قول شما رجاله ها آدم جرات نمی کنه بره تو خیابون بخصوص در ساعات آخر شب . افتضاحه آقا افتضاح !
دوستان من هم قبول دارم این یک معضل اساسی است ولی متاسفانه فقدان قانون در خصوص رو سپی گری و تن فروشی در ایران دست دادسرا و پلیس را بسته و از طرفی قانون جدید ایین دادرسی کیفری نیز حق هر گونه ورود و تحقیق و تفتیش را در خصوص جرایم مربوط به منافی عفت و رابطه نامشروع برای ضابطین بسته است و آن هم به دلیل تبعات و آثار زیان بار اجتماعی و فرهنگی که داشته، به نظر من تنها راه حل مدیریت از طریق تاسیس خانه های عفاف هست و قانون گذاری در خصوص تن فروشی و وضع جریمه های سنگین برای رانندگان وسایل نقلیه ای که با نگه داشتن و توقف خود در خیابان ها باعث سنگین شدن ترافیک می شوند.
الان وقت انتخاباته. این موضوعات نه تنها بد نیستند بلکه امتیازی است.
این مشکلات بخاطر مسایل اقتصادی نیست. چرا همه چیز را به مسایل اقتصادی ربط میدیم. اگه اون پسر مشکل اقتصادی داره و نمیتونه ازدواج کنه پس از کجا برای یک ساعت استفاده از تن فروشان 300 هزار تومان هزینه میکنه!!!
پس مشکل اقتصادی نیست عزیز دلم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
قيمت دستته ها بلا!
یادم آید آن زمان در جبهه ها کشته گشتند مردان خدا. تا که باز آید نسلی دگر فراموش کند آن همه خون خدا. پر کرده اند زمانه را از از مکر ریا جنگ با خدا خداداند از کجا آمد. پول های سیاه رانت رشوه پول گناه. ای خدا اختلاس گشته مباح. ای وای بر این رشوه خوران رو سیاه
بزارید کار خودشون بکنند . نمیتونید که جلو غریزه ادم رو بگیرید.جای هم که نیست جوونای که توانایی ازدواج ندارن خودشون خالی کنن. چکارشون دارید. به شما که آسیبی نمیزنن
بله من هم این مشکل را دیدم مدتی است بیشتر شده اما بهتر است ادرس را به مقامات انتظامی بدهید
برای رفع این معضل در نقطه مذکور و نقاط مشابه با استفاده از ظرفیت های مردمی، به ویژه جوانان مومن و انقلابی و بسیجی و حزب اللهی چاره ای ضربتی در کوتاه مدت اندیشیده شده و در میان مدت با بهره گیری از جامعه شناسان و متخصصان دلسوز و متعهد و در دراز مدت هم با برنامه ریزی، زمینه های بروز این معضلات و آسیب های همراه آن از بین رود.

راه حلی که ارائه داده اند، همانی است که بخش اولش طی همه سالهای گذشته توسط افراد صالح و غیرصالح اجرا شده و کار را به اینجا کشانده است ، اما به دو مورد آخر توجه نشده است. پژوهشگران این چنینی تا کی انقلابیون؛ بسیجی ها و حزب اللهی ها را درم ان کار می دانند؟ خیال می کنم منشاء این کج اندیشی در این نکته است که اینها هنوز نفهمیده یا نپذیرفته اند که جمهوری اسلامی اکنون قوام یافته و مسئول حل این مسائل است .
من یه سر برم به این آدرس زود برمیگردم
چاره یک دوربین مخفی است شماره ماشین ها ثبت وافرادشناسایی شوند سپس تحویل دادگستری بشئند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
آفرین علی آقا
همه چی سیاسی شده اگه به سیاست برخوردی نداره عیب نداره
این متدینهایی که فرمودین چقدر سهم دارند در این وضع فاجعه بار؟
حالا میشه فهمید چرا عاقلانی برخلاف خواست و اعتقادات خود میگفتند برای شهر ها توالت لازم تا همه جا را کثافت برنداره .
تا وقتی که وضعیت اقتصادی کشور به همین منوال است یعنی متاسفانه جوان بیکار توان ازدواج ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
بيشترشون آقايون متاهل هستند جهت اطلاعتون!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
جوانی که توان و پول ازدواج نداره مسلما پول عیش و نوش و هرزگی رو هم نداره به هرحال هر کار خلاف و غیر قانونی هزینه های خودشو داره
s,shk
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
برای ازداواج و تشکیل یک زندگی ساده حداقل باید 300 میلیون داشته باشی از کجا بیارند
همیشه همین حرکت ضربتی که شما گفتید مشکل ساز بود
همسر من کنارم می خوابید و از خونه تیمی رفتنش تعریف میکرد زمان مجردی الان که 5 ساله رهام کرده و رفته دنبال عشق و حالش من دارم توی دادگاهها میدوم بلکم حداقل طلاق بگیرم روحم افسرده شده 100 سال پیر شدم اون داره عشق و حالشو میکنه قانونم منو به عنوان ی انسان به حساب نمیاره...
خیلی ممنون که مکان و زمانش رو گفتین.
با تشکر فراوان از یادآوری این آسیب اجتماعی،راستی آدرس دیگه ای نداری؟، دوره یکم
این همه فساد و فحشا و شرم آور هرزه که گفتین مربوط میشه به اصیل ترین نیاز انسان یعنی رابطه جنسی. جوانانی که تا سن 35 سالگی یا بیشتر نمیتونن ازدواج کنن ، پول ندارن ، کار ندارن ... هم از درون این نیاز رو احساس میکنن و هم از بیرون بهشون القا میشه... کسانی که بین بلوغ و ازدواجشون 20 سال فاصله هست... اینها چه راهی دارند ؟
تقوا پیشه کنن ؟ ورزش کنن ؟ به جای برخورد قهری و قلع و قمع کردن باید راه حل ارائه بشه، فقر و بیکاری حل بشه ...
بسیاری از مردان هم که با روسپی ها ارتباط ندارن با دخترهای شرافتمند به عنوان دوست دختر رابطه برقرار میکنن فقط به قصد رابطه جنسی.
بر خلاف نظر نویسنده متن، کارگران جنسی با رعایت قوانین و حقوقشون در اکثر کشورهای دنیا فعالیت و اتحادیه دارن.
تاسف تاسف تاسف وتاسف از اظهر نظرهای خوانندگان این مقاله نکات مهمی داشت که کمتر کسی توجه کرد یعنی همه دستگاههای دچار سیاست زدگی شدن و آسیب های اجتماعی را فراموش کردن
تقصیر خودتان است که مکانش را پخش کردید در تمام جامعه. خدا رحمت کند مرحوم آیت الله طالقانی را.
عمو جون معلومن نفست از جای گرم بلند میشه ، تاحالا کجا بودی......متاسفم برای کسانی که اسم خودشون رو مسئول و خدمتگزار به ملت معرفی میکنن، ملتو ناااابود کردین رفت
یعنی مشکل اصلی الان ما همین بوقه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟( یاد اون اقاهه که رفته به خیر )
در کشوری همانند عربستان چون امر چندهمسری رایج میباشد از این دست فسادها دیده نمیشود.
بابا اين حرفاچيه اينا همه كارآمريكاست والا ماواين كارا؟؟؟؟
منطقه ستاري فروشگاه كوروش از اينجايي كه شما فرموديد فجيع تره.
اینا همش حرفه. مشکلات جنسی در هیچ زمانی از تاریخ و هیچ حکومتی حل نشده. بهتره به فکر حل مشکلت اقتصادی و رانت باشید . اینطوری این مشکلات کمتر میشه
3 سال عمر جوانان را در بطالت سربازی با حقوق 60 هزار تومانی تلف می کنید دلتان نمی سوزد و دم از رجاله ها می زنید؟ شرم کنید! چه کسی با ندانم کاری موجب بیکاری شده است؟ من با 30 سال سن اگر تا ده سال دیگر هم پس از انداز کنم برای ازدواج پول نخواهم داشت.
شما بودید که فرهنگ جامعه را به سمت تجمل پیش بردید حالا از کارمند سپاه و بسیج انتظار دارید؟
شما نبودید که در فیلم هایتان حلال خدا(دوستی شرعی به نام ازدواج موقت) را حرام کردید؟
گفتا شیخا من آنچه گفتی هستم
این همه مهاجرت از شهرستانها به تهران....تو تهران پول ریخته فقط یکی میخاد جمع کنه....اینهم یه جور پول هست که تو تهران ریخته برادر....سیل مهاجرت دختران و مطلقه شهرستانی که برا یه کار پردرآمد راهی تهران میشن هر سال داره بیشتر میشه....اینهم یکی دیگه از محصولات توسعه
چرا به یک امر عادی رو آسیب های اجتماعی نام میبریم؟ این که نیاز طبیعی بدن رو ارضا کنیم یک امر کاملا عادی هست اما چگونگی آن مهم است یکی با ازدواج دائم، یکی با ازدواج سفید و یا موقت و ... بعضی ها هم از این طریق،
مشکل اصلی عدم وجود مراکزی جهت تخلیه این نیاز هست.
آمار طلاق و ازدواج رو ببینید خودتون متوجه موضوع می شوید مگر میشه به کسی که متارکه کرده بگیم یه وقت نری سمت آسیب های اجتماعی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا کسی که به نون شب محتاج هست و سرپرست خانواده هم می باشد وشب بچه اش گرسنه می خوابه بگیم خانم چرا داری به جامعه آسیب میزنی ؟ یا جوان 35 ساله مجرد آقا رو به خاطر ... حبس می کنیم تا کی می خواهیم با یکی از مهمترین عوامل روانی جامعه احساسی برخورد کنیم تو را به خدا بیایید کمی ریشه به مسایل فرهنگی بیندیشیم شاید کمی از مشکلات خود به خود از بین بروند.
باسلام و تشکر ازاینکه به بخشی از واقعیت های موجود درعرصه میدانی جامعه اشاره میکنید.اصلاح یک جامعه علاوه بر داشتن مدیرانی دلسوز و کارآمد نیاز به آماری درست و دقیق دارد نه آمار فرمایشی و سفارشی.وقتی به کسیکه یک ساعت از هفته کارکند بگویند " شاغل " و آماربیکاری درست اعلام نشود- وقتی تورم زیر 9درصد اعلام شود اما ساده ترین غذا هاهم به خاطر گرانی از سفره مردم حذف شوند و بگویند مردم فرق تورم و گرانی رانمیدانند،حاصلش میشود جوانانی(اعم از دختر و پسر) که بدلیل بیکاری و بی پولی نمیتوانند ازدواج کنند و بالاخره باید غریزه فطری و خدادادی جنسی را تخلیه کنند. این وسط دولتمردان عزیز هم افتخار میکنند که (بجای ایجاد اشتغال) فضای مجازی راگسترش دادند تا بخشی از جوانان که توانایی ازدواج را ندارند،به راحتی به روابط نامشروع خود برسند...این که شمانویسنده عزیز در خیابان میبینید آن بخش و درصد خیلی جزئی هستند که همدیکگر رانمیشناسند و بصورت اتفاقی در خیابان به توافق می رسندوگرنه وضع خرابتر از این حرف هاست.انشاله که درست میشه
همه جای دنیا هست. مثل برق و تلفن و خیابان و اتوموبیل یک چیز عادی است. قابل کتمان هم نیست. خیلی کشورها مقررات و نظم دادن به این کار و دیگر عادی شده. اموزش و تبلیغات و ارشاد اجتماعی هم دارن و هر کس وظیفه قانونی خودش را میداند..... البته ایران تنها جایی است در دنیا که فاحشه هایش در خیابان با رعایت حجاب کار میکنند که یک وقت کسی به حجابشان ایراد نگیره!!!!؟ اما و در هر صورت پنهانکاری و کتمان جزیی از فرهنگ غلط ما در ایران است.
کی تا حالا دیده که تو این چند ده سال گذشته یک مشکل از مشکلات کشور حل بشه؟!!!! فقط یک مشکل.
خودتون رو خسته نکنید. پیشنهاد هم ندید. پیگیر هم نباشید. اصلا قرار نیست هیچ مشکلی حل بشه.
جهت اطلاع دوستان ازدواج موقت یا همون صیقه احکام مثل ازدواج موقت داره تنها چن مورد کمتر از ازدواج دائم داره پس لطفا این حلال الهی رو با تن فروشی یکی نکید برای نمونه میگم ازدواج موقت هم عده یا همون زمانى ک خانوم حق ازدواج مجدد رو نداره شامل میشه فقط مدت عده ازواج موقت کمتره حالا هی بگید چن کلمه عربی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
حالا مشکل شما زمان عده هست؟
بویژه متدینین ؟؟
خداروشکر کنیم از این بیشتر مصیبت وبلا های دیگر نصیب ما ایرانیها نشود
گیر بدن میگین دیوار کشی در پیاده رو، گیر ندن وضع اینه.
اگه آزادی آزادی که بعضی ها میگن رو میخواییم وضع میشه این. نمیشه گفت که نه تا یه جای بخصوص خوبه.
بعضی از پیام ها اشاره کردن که چون ازدواج سخته کار به اینجا کشیده اما اگه به بررسی های اماری افراد در جستجوی چنین روابطی نگاه کنید اکثر این افراد متاهل هستند و فقط بخاطر بی تعهدی و بی بند و باری دنبال چنین چیزایی میرن .
متاسفانه حتی بعضی از خانمهای درگیر فحشا (نه همه شون) هم بخاطر فقر نیست که دنبال این کار رفتن بلکه بی اخلاقی و زیاده خواهی باعث شده به اینکار تن بدن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر