بازدید 2657

توضیح معاون سیما درباره برنامه‌های انتخاباتی

کد خبر: ۶۹۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 08 May 2017
معاون سیما با اشاره به برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در صداوسیما، اظهار کرد که مهمترین تلاش این سازمان رعایت عدالت میان همه نامزدها بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، مرتضی میرباقری درباره رویکرد و اهداف پخش برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در صداوسیما متنی منتشر کرده است.

متن کامل این مطلب به شرح زیر است:

«بدیهی است افزایش قدرت و اعتبار و اعتماد ملی و تقویت و همبستگی ملت در گرو برگزاری انتخاباتی با شکوه است و شکوه این حماسه سیاسی و سرنوشت ساز که تجلی اراده جمعی مردم است، بدون برگزاری انتخاباتی رقابتی، قانونی، سالم و اخلاقی ممکن نیست. زمینه‌سازی برای این مشارکت باشکوه و حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات از جمله وظایف مهمی است که بر عهده رسانه ملی است. رسانه‌ای که علی‌رغم گسترش رسانه‌ای نوظهور و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و افزایش شبکه‌های معاند ماهواره‌ای، همچنان مرجعیت خود را حفظ کرده که این اقبال و اعتماد عمومی را به‌ویژه در پخش مناظره‌های تلویزیونی می‌توان شاهد بود. صداوسیما با تمهیدات لازمی که تدارک دیده است، تلاش کرده تا تریبون‌های مختلفی را در اختیار شش نامزد محترم ریاست جمهوری قرار دهد تا آنها از ظرفیت‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی برای معرفی برنامه‌ها و تبلیغات خود بهره ببرند.

در کنار تنوع و تعدد برنامه‌های شبکه‌ها در معرفی نامزدها، مهمترین تلاش و همّت رسانه ملی این بوده که عدالت رسانه‌ای را رعایت کند و فرصت برابری را در اختیار هر یک از شش نامزد ریاست جمهوری قرار دهد. ضمن اینکه با تدارک ۳ مناظره ۳ ساعته با محوریت موضوعات اجتماعی، سیاسی ـ فرهنگی و اقتصادی، شرایطی را فراهم کرده تا از طریق هماوردی نامزدها در گفت‌وگوی چالشی با هم، ضمن کمک به ملت ایران در ارزیابی و قضاوت مقایسه‌ای و آگاهانه نامزدها و برنامه‌هایشان، تنور انتخابات را هم گرم‌تر کند و ضریب مشارکت مردمی را بالا ببرد. تولید برنامه‌هایی که با هدف نشاط‌آفرینی، افزایش آگاهی‌های عمومی، تعمیق بینش سیاسی مخاطبان، خنثی کردن تبلیغات مسموم و انحرافی دشمن، تقویت قانون مداری و ایجاد شرایط مناسب برای انتخاب اصلح توسط مردم به عنوان مهمترین رسالت رسانه ملی، دنبال می‌شود.

بحمدالله نتایج نظرسنجی‌های مختلف و بازتاب رسانه‌ای این برنامه‌ها به ویژه مناظره‌ها نشان می‌دهد صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران توانسته نقش خود را به شایستگی در آماده‌سازی جامعه برای برگزاری آگاهانه و باشکوه این انتخابات ایفا کند و در سه مرحله تبیینی، تبلیغی و تهییجی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موفق باشد.

در بین برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما، تنوعی از برنامه‌های گفت‌وگومحور، ویژه‌برنامه‌های معرفی سوابق و برنامه‌های نامزدها در قالب مصاحبه و مستند تا پاسخ به قشرهای مختلف از قبیل جوانان، ایرانیان خارج از کشور و ... مشاهده می‌شود. ضمن اینکه تلاش شده تا به جلوه‌های بصری و زیبایی‌شناسی فرم و تصویر نیز در تولیدات ویژه برنامه‌های انتخاباتی توجه شود که از آن جمله می‌توان به طراحی دکور و صحنه و به کارگیری فناوری‌های رسانه‌ای در بازنمایی بهتر این برنامه‌ها و جذب و رضایت مخاطبان اشاره کرد که به گفته کارشناسان رسانه‌ای و سیاسی، نقش مهمی در رونق بخشی به فرایند انتخابات در جامعه داشته است.

در حقیقت، تمام تلاش صداوسیما این بوده تا از طریق یک کار تیمی و با همکاری کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، از تمام ظرفیت رسانه ملی در جهت تبلیغ عادلانه و آگاهانه یک انتخابات سرنوشت‌ساز، استفاده کند و دو مقوله عدالت رسانه‌ای و تبلیغات اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار دهد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل