بازدید 3670

گسترش گردشگری مستلزم داشتن شاخص‌های امنیتی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه گسترش گردشگری در ایران مستلزم فراهم کردن شاخص‌های امنیتی و بهداشتی است، تصریح کرد: برخی از مسئولان نمی‌دانند چه وارداتی برای کشور ضروری و چه وارداتی غیرضروری است.
کد خبر: ۶۹۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 08 May 2017
پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص ضرورت افزایش تسهیلات در حوزه گردشگری به ویژه تأمین وسایل نقلیه استاندارد، گفت: اگرچه انتقادهای بسیاری به آژانس‌های مسافربری برای نوع سرویس‌دهی به گردشگران وجود دارد اما بیش از آن نبود زیرساخت‌ها، امنیت جاده‌ای و وسیله نقیله استاندارد تاکنون جان بسیاری از مسافران داخلی و بعضا خارجی را گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گسترش گردشگری در ایران مستلزم فراهم کردن شاخص‌های امنیتی و بهداشتی است چراکه در غیر این صورت با ایران به عنوان یک کشور ناامن شناخته شده و گردشگر ترجیح می‌دهند به کشورهای امن سفر کند.

این نماینده تاکید کرد: چند وقت گذشته برای وارد کردن اتوبوس‌های مختص گردشگری به کشور بسیار تلاش کردم اما گروهی با این استدلال که باید مشابه آن‌ها را در کشور تولید کنیم با این موضوع مخالفت کردند.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان نمی‌دانند چه وارداتی برای کشور ضروری و چه وارداتی غیرضروری است، توضیح داد: با وجود آنکه به میزان قابل توجهی به کشور مهر، جانباز و تسبیح وارد می‌شود و چینی‌ها از این طریق سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنند اما برخی وارد کردن اتوبوس گردشگری را به مثابه اقدامی لوکس و در راستای تضعیف تولید داخلی می‌پندارند.

سلحشوری همچنین افزود: کشور در شرایط فعلی با توجه به اهداف پیش‌بینی شده برای جذب گردشگر به افزایش کیفیت وسایل حمل و نقل کردشگران نیاز مبرم دارد.

وی وارد کردن اتوبوس امن را به معنای توجه به منافع ملی دانست و به مسئولان توصیه کرد منافع ملی را در این مسائل مورد رعایت و در راستای آن عمل کنند.

سلحشوری گفت: شرکت‌های خودروسازی‌ داخلی می‌توانند توانایی ساخت این اتوبوس‌ها را به دست آورند اما تا زمانی که به استاندارد لازم نرسیده‌ایم و اتوبوسی مدرن و بر اساس استانداردهای جهانی و گردشگری تولید نشده، بهتر است به واردات در این زمینه اقدام و تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این اتفاق‌ها اثرات بسیاری بر میزان ورود گردشگر به ایران خواهد داشت چراکه توریست با خود توریست می‌آورد، جامعه تورگردان‌ها را نیز نیازمند حمایت دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها