بازدید 3501

وجود ۱/۵میلیون تبعه خارجی غیرمجاز در کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار اتباع خارجی غیرمجاز در کشور، گفت: طبق آمار در استان تهران نیز ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تبعه غیرمجاز زندگی می کنند.
کد خبر: ۶۹۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 08 May 2017
مسعود رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه باید از ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور جلوگیری کرد،گفت: به نظر می رسد مافیایی پشت قضیه ورود و قاچاق اتباع بیگانه به کشور وجود داشته و به نوعی افراد خاص و بانفوذی از حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور سود و منفعت می برند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق آمارهای اعلام شده از سوی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در بهمن94، یک میلیون و 500 هزار اتباع خارجی غیرمجاز در کشور وجود دارد، گفت: طبق آمار این مقام مسئول در استان تهران 500 تا 700 هزار تبعه غیرمجاز زندگی می کنند که با این اوصاف پایتخت بیشترین سهم را در کشور به خود اختصاص داده است؛ البته این آمارها مربوط به بهمن 94 بوده و احتمال دارد تعداد اتباع غیرمجاز در کشور بیش یا کمتر از این تعداد باشد.

حضور غیرقانونی اتباع بیگانه افزایش تعداد افراد بی شناسنامه در کشور را به دنبال دارد

وی با انتقاد از اینکه حضور غیرقانونی اتباع بیگانه افزایش تعداد افراد بی شناسنامه در کشور را به دنبال دارد، گفت: اتباع خارجی غیرمجاز علاوه بر اشغال مشاغل کشور و ایجاد مشکلات بهداشتی، اجتماعی و امنیتی، به طور غیرقانونی با زنان کشور ازدواج می کنند، هر چند این ازدواج ها شرعی است اما غیرقانونی بوده و ثمره چنین ازدواج هایی افزایش میزان تولد کودکان بی شناسنامه و  بی هویت در کشور است.

گستردگی مرزها و بی توجهی به تقویت آنها از عوامل موثر در تردد آزادانه اتباع غیرمجاز به کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه گستردگی مرزهای کشور و بی توجهی نسبت به تقویت آنها یکی از عوامل موثر تردد آزادانه اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور است، تصریح کرد: باید مرزها به گونه ای تقویت شود که جلوی ورود اتباع بیگانه به کشور گرفته شود؛ متاسفانه در این باره شاهد اقدام عملی مناسبی نیستیم و حتی در گفت وگویی که با برخی از اتباع داشتیم عنوان کردند که به ازای ورود به ایران مبالغی به برخی نیروهای انتظامی مرزنشین پرداخت و به راحتی وارد کشور شدند.

نیروی های انتظامی و نظامی استان های مرزنشین بیشترین قصور را در ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور دارند

 رضایی با بیان اینکه نیروی های انتظامی و نظامی استان های مرزنشین بیشترین قصور را در ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور دارند، گفت: برخی به دلیل منافع مالی و اقتصادی در ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور نقش دارند؛ البته به نظر می رسد فقر اقتصادی و بیکاری از عوامل عمده قاچاق اتباع بیگانه به کشور باشد.

اشتغال استان های مرزنشین برای مقابله با قاچاق انسان و کالا باید مورد توجه جدی قرار گیرد

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اشتغال استان های مرزنشین برای مقابله با معضل قاچاق انسان و کالا باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: می طلبد در استان های مرزنشین نسبت به ایجاد بازارچه و احیای شغل های بومی اقدام کرد تا افراد به سمت قاچاق کالا و انسان روی نیاورند.

انتقاد از عدم تعیین تکلیف لایحه ساماندهی اتباع بیگانه از سوی وزارت کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از عدم تعیین تکلیف لایحه ساماندهی اتباع بیگانه از سوی وزارت کشور انتقاد کرد و ادامه داد: بهتر است وزارت کشور هر چه سریع تر نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز اقدام کند تا شاهد اشغال مشاغل کشور و همچنین تولد فرزندان بی هویت نباشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها