بازدید 6606

گرایش های سیاسی در بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر دخیل بود

رد صلاحیت برخی چهره های شناخته جناح اصلاح طلب، باعث شد تا این جناح علاوه بر اعتراض به روند بررسی ها، برخی از نهادهای امنیتی را به دخالت در روند بررسی صلاحیت ها متهم کنند. از سوی دیگر، در جناح مقابل نیز وضعیت تفاوت چندانی نداشت و جناح اصولگرا نیز وضعیت تقریبا به همین شکل بود.
کد خبر: ۶۹۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ 07 May 2017
روز گذشته، نتایج قطعی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر به کاندیداها اعلام شد؛ اما این موضوع در محافل مختلف با واکنش های متفاوتی از سوی جریان های سیاسی کشور روبه روشد، به گونه ای که هر جناح سیاسی به روند بررسی ها اعتراض داشتند.

به گزارش «تابناک»؛ رد صلاحیت برخی چهره های شناخته جناح اصلاح طلب، باعث شد تا این جناح علاوه بر اعتراض به روند بررسی ها، برخی از نهادهای امنیتی را به دخالت در روند بررسی صلاحیت ها متهم کنند. از سوی دیگر، در جناح مقابل نیز وضعیت تفاوت چندانی نداشت و جناح اصولگرا نیز وضعیت تقریبا به همین شکل بود.

رد صلاحیت چهره های شاخص اصولگرایی و برخی اعضای شورای شهر تهران باعث شد تا اصولگرایان جناح مقابل را به سیاسی‌کاری متهم کنند. به باور برخی اصولگرایان، نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در برسی صلاحیت برخی کاندیداها به جای استناد به استعلام مراجع چهارگانه، جناحی عمل کرده و مانع ورود برخی شخصیت های تأثیرگذار این جریان به شورای شهر شده اند.

حیدرعلی عابدی در این باره، با بیان اینکه هیأت های نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا باید با توجه به تأکیدات خداوند، پیامبر (ص) امام (ره) و رهبری معظم در قضاوت خود مسائل شرعی را پررنگ ببینند، گفت: هیأت های نظارت بر انتخابات، باید توجه داشته باشند که بیشتر متقاضیان شوراها افرادی آبرومند، متعهد، مذهبی و گا عضو هیأت امنای مساجد و هیأت های مذهبی هستند و نباید به گونه ای رفتار کنند که آبروی این افراد در معرض خطر قرار گرفته و به گونه ای ملاک بررسی صلاحیت ها التزام به جناح خاصی نشود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: شنیده شده که در برسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر با توجه به گرایش های سیاسی تصمیم گیری شده است، حال آنکه باید در بررسی صلاحیت کاندیدها به توصیه اسلام و قانون اساسی توجه می شد، نه به حاشیه ها و گرایش های سیاسی.

این نماینده مجلس همچنین درباره کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری در رابطه با وعده هایی که به مردم می دهند، نقش مجلس را نادیده نگیرند.

وی تصریح کرد: کاندیداها هر جایی که نیاز به مصوبه مجلس برای تحقق طرح ها دارند، باید به نقش مجلس در تصویب چنین طرح هایی اشاره کرده و  مردم را در جریان امور قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در حقیقت کاندیداها نباید در این رابطه شعارگونه عمل کنند، بلکه باید پیش از پیشنهاد طرح ها به تأیید آنها از سوی مجلس آگاهی کامل داشته باشند تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری پای صندوق های رأی بروند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم افزود: بیان برخی مباحث نباید به تضعیف نقش مجلس منتهی شود، زیرا ممکن است طرح های وعده داده شده از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب نشود، زیرا در آن صورت، پاسخگویی به مردم مشکل ساز خواهد بود و به اعتماد مردم که بزرگترین سرمایه است خدشه وارد می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: اگر کاندیداها طرح یا برنامه هایی دارند که مطمئن هستند، مجلس با آن موافقت می کند، پیشنهاد می شود طرح مورد نظر را دست کم در کمیسیون مربوطه به معرض قضاوت بگذارند تا چنانچه طرح مناسبی باشد، با اخذ تأییدیه کمیسیون به مردم اعلام نمایند، زیرا با این کار مورد پذیرش مردم قرار خواهد گرفت و به نوعی به نقش مجلس اهمیت داده می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار