بازدید 7156

تاخیر در تحویل ایرباس های سفارشی دلتا

شرکت هواپیمایی دلتا در نظر دارد ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس A۳۵۰ SE خود را که ۳میلیارد دلار ارزش دارد را با تاخیر دریافت کند؛ این در حالی است که ایرباس خود را برای اولین تحویل‌ها آماده می‌کرد.
کد خبر: ۶۹۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷ 07 May 2017
شرکت هواپیمایی دلتا در نظر دارد ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس A۳۵۰ SE خود را که ۳میلیارد دلار ارزش دارد را با تاخیر دریافت کند؛ این در حالی است که ایرباس خود را برای اولین تحویل‌ها آماده می‌کرد.

به گزارش بلومبرگ، طبق گفته های یک منبع آگاه که نخواست نام او فاش شود، دلتا امسال طبق برنامه ۵ ایرباس A۳۵۰ ۹۰۰S  را دریافت می‌کند، اما در نظر دارد تا تحویل های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را سه سال به تعویق بیاندازد.

این شرکت هواپیمایی که پایگاه اصلی اش در آتلانتا است، در حالیکه برای برقراری توازن ظرفیت و تقاضای پروازهای بین المللی تلاش می‌کند، در ارزیابی های مجدد خود مشغول بررسی این موضوع است که آیا به هواپیماهای با عرض ۵۰ متر که سفارش آن را به ایرباس داده است نیاز دارد یا خیر.

چنین اقدامی، مشکلاتی را که ایرباس در بازار  آمریکا که بزرگترین بازار هواپیمایی جهان است و وطن رقیب اصلی آنها یعنی بویینگ است را دوچندان می‌کند. 

شرکت یونایتد هولدینگ کانتیننتال سفارش یک مدل بزرگتر موتور دوقلو را کنسل کرده است و شرکت امریکن ایر لاین گروپ هم برای دومین بار تحویل اولین هواپیمای A۳۵۰ خود را تعلیق و آنرا به اواخر ۲۰۲۰ موکول کرده است.
سخنگوهای دلتا و ایر باس از پاسخ‌گویی در این زمینه خودداری  کردند.

ایرباس با تبلیغات فراوان توجه شرکت های هواپیمایی و مسافران را به A۳۵۰ جلب کرده است؛ A۳۵۰ رقیبی برای هواپیمای کامپوزیت کربن ۷۸۷ دریم لاینر و هواپیمای پرفروش موتور دوقلوی ۷۷۷ بویینگ است. 

تولوس که هواپیما ساز فرانسوی  A۳۵۰ است، ادعا می‌کند این هواپیما فضای داخلی دلبازتری دارد و به لطف طراحی کاملا هنرمندانه موتور ها و وزن سبک چهارچوب، نسبت به رقبای برد بلند خود ۲۵ درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می‌کند.

طبق برنامه، دلتا در نظر دارد این هواپیما را به صندلی های کلاس تجاری با طراحی ویژه مجهز کند که هر سوییت آن دارای یک در کشویی باشد.  

ایرباس هواپیمای A۳۵۰ ۹۰۰S  قیمتی حدود ۳۱۱ میلیون دلار دارد؛ هرچند به مشتریان تخفیف هم داده می‌شود.

ورود هواپیمای A۳۵۰ به بازار تجاری در اوایل ۲۰۱۵ در حالی صورت گرفت که بیش از سه سال از آغاز به کار دریم‌لاینر (۷۸۷) می‌گذشت. 

البته این جت ایرباس با مشکلات و موانعی، از کمبود تجهیزات کابین که موجب تاخیرهای اجباری می‌شد گرفته تا تقاضای هواپیمای با مصرف سوخت کمتر 
برای پرواز های به صرفه تر، مواجه شد.

اما این مشکلات هم از شهرت و محبوبیت آن کم نکرد به طوری که بالا بودن تقاضا برای آن باعث شد تا زمان انتظار طولانی تری برای مشتریان به وجود بیاید.

اما در حال حاضر برخی از شرکت های مسافربری بزرگ آمریکا با تغییر مدیریت و استراتژی پرواز مواجه شده اند و ممکن است در تحویل گرفتن سفارش های خود تغییراتی ایجاد کنند چراکه A۳۵۰ های خود را یک دهه پیش سفارش داده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان