بازدید 13093
۳
پیمانه اقتصادی؛

از «عقب نشینی سه گانه بورس، دلار و سکه» تا «پرداخت وام بانکی شاید وقتی دیگر»

این پیمانه موضوعاتی همچون کاهش 271 واحدی شاخص کل بورس و ناکامی در کانال 80 هزار، ارزان شدن سکه طرح جدید، رأی به کاهش قیمت طلا در روزهای آینده، دلار در روز رشد یورو، با 25 ریال عقب نشست، بیت کوین در روسیه قانونی می‌شود و حداکثر و حداقل قیمت زعفران در بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۶۹۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 07 May 2017
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون کاهش 271 واحدی شاخص کل بورس و ناکامی در کانال 80 هزار، ارزان شدن سکه طرح جدید، رأی به کاهش بهای طلا در روزهای آینده، دلار در روز رشد یورو، با 25 ریال عقب نشست، بیت کوین در روسیه قانونی می‌شود و حداکثر و حداقل قیمت زعفران در بازار را در بر دارد.


کاهش 271 واحدی شاخص کل بورس تهران / ناکامی در کانال 80 هزار

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه 96 با کاهش 271 واحدی به رقم 79 هزار و 697 واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 93 واحدی به رقم 27 هزار و 425 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 6 واحد افزایش عدد 17 هزار و 714 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 5 واحد رشد داشت و به عدد 13 هزار و 872 واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور با افت همراه بود و با کاهش 436 واحدی به رقم 87 هزار و 256 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز کاهش داشت و با افت 215 واحدی به رقم  55 هزار و 189 واحد رسید. شاخص بازار دوم نیز در پایان روز کاری بورس، با کاهش 450 واحدی، عدد 177 هزار و 302 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در پایان بازار یعنی ساعت 09:10 دقیقه در نقطه 80 هزار و 27 واحد رقم زد. 

سکه طرح جدید ۹۵۵۰ تومان ارزان شد

در جریان معاملات امروز (شنبه) بازار آزاد تهران، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۹۵۵۰ تومان کاهش به یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۴۵۰ تومان رسید، همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۷ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان رسید. بر این اساس نیم سکه ۶۶۵ هزار تومان، ربع سکه ۳۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۲۶۳ هزار تومان است. به نقل از مهر

رأی به کاهش قیمت طلا در روزهای آینده

در نظرسنجی این هفته کیتکونیوز، 19 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 7 نفر معادل 37 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند، 9 نفر معادل 47 درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد و 3 نفر معادل 16 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد. در نظرسنجی از سرمایه گذاران بین المللی نیز 1570 نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز 756 نفر معادل 48 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد داشت. 639 نفر معادل 41 درصد نیز به افزایش قیمت طلا رای دادند و 175 نفر معادل 11 درصد نیز گفتند قیمت طلا در هفته آینده بدون تغییر خواهد بود. در نظرسنجی هفته گذشته کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد ولی قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 3 درصد کاهش داشته است. به گزارش سایت طلا، از ابتدای سال 2017 تاکنون 69 درصد پیش بینی های تحلیلگران اقتصادی و 56 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درباره قیمت طلا درست بوده است. سین لاسک تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده تا سطح 1210 تا 1200 دلاری کاهش خواهد یافت. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش شاخص سهام و کاهش نگرانی های سیاسی تأثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته و این روند طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

دلار در روز رشد یورو، با 25 ریال عقب نشست

در پایان معاملات بازار آزاد ارز روز شنبه، دلار و درهم کاهش و یورو افزایش قیمت داشت. بر این اساس هر دلار آمریکا با افت 25 ریال نسبت به پایان هفته گذشته به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 586 ریال فروخته شد. ولی هر یورو با افزایش 79 ریال به رقم 41 هزار و 170 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در شروع هفته جاری، 10 هزار و 342 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به آخرین روز بازار هفته قبل، 7 ریال ارزان تر بود.

بیت کوین در روسیه قانونی می‌شود

روسیه به زودی به تازه ترین کشوری مبدل می شود که استفاده از ارزهای مجازی و رمزگذاری شده در آن مانند بیت کوین قانونی خواهد بود. به نقل از آی بی تایمز، دولت روسیه پنج شنبه هفته گذشته پیش نویس لایحه ای را تنظیم کرده که بر اساس آن چارچوبی قانونی به منظور تجارت با بیت کوین، دش، اتر و دیگر ارزهای دیجیتال به وجود می آید. این در حالی است که برخی موسسات در روسیه یک سال قبل به مردم هشدار داده بودند که در صورت استفاده از ارزهای دیجیتال مجازات زندان در انتظار آنان است. به نظر می رسد رشد تقاضا برای استفاده از این ارزها در اروپای شرقی و حالا روسیه باعث رویکردی مثبت در این زمینه شده است. رسانه های روسیه می گویند وزرای دولت در حال تبیین استراتژی برای قانون گذاری در زمینه استفاده از ارزهای دیجیتال هستند. این کار باعث خواهد شد بازار سیاه این ارزها هم تضعیف شده و تجارت های انجام شده در این زمینه شکل قانونی به خود بگیرد. انتظار می رود طرح های موجود در این زمینه تا سال 2018 عملیاتی شوند و ابزاری برای ردگیری نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال و چرخش مالی آنها هم ابداع شود. به گزارش فارس، تحلیل گران یکی از علل اقبال به بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشابه را دور زدن تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپایی توسط روسیه می دانند. آنان می گویند این ارزها فرصتی را برای ارتقای اقتصاد ملی و استفاده از فرصت های کسب و کار دیجیتال در دسترس علاقه مندان در روسیه قرار می دهند.


حداکثر و حداقل قیمت زعفران در بازار چقدر است؟

نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: نرخ زعفران طی دو تا سه ماه اخیر تغییری نداشته است و در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۴ میلیون و ۳۰۰ و حداکثر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. وی درباره وضعیت فروش زعفران گفت: در فروردین ماه رکود خاصی به دلیل کاهش نقدینگی شرکت‌های خریدار بر بازار حاکم بود، ولی در شرایط کنونی به دلیل نزدیک شدن به ایام رمضان و افزایش تقاضا وضعیت بهبود یافته است.

گازپروم، احداث خط لوله به ترکیه را ادامه می دهد

مدیر عامل شرکت گازپروم طی نشستی با خبرنگاران اذعان کرد، "غول انرژی روسیه (گازپروم) خواستار ادامه ساخت و ساز جریان خط لوله گاز طبیعی ترکیه در بخش دریای سیاه می باشد." میلر طی جلسه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: "ما همه ی کارهای مقدماتی و تدارکاتی را انجام داده ایم و آماده بسط دادن خط لوله گازی ترکیه از سوی دریای سیاه در چند روز آینده هستیم. 

پرداخت وام بانکی شاید وقتی دیگر

یکی از مسائلی که این روزها بانکداران آن را به انتخابات ریاست جمهوری ربط می دهند، پرداخت تسهیلات بانکی است. بانک های دولتی و نیمه دولتی که از بهمن سال قبل به بهانه تجمیع حساب ها و انجام امور مالی درب خزانه را به روی مردم بسته بودند با گذشت 46 روز از سال 96 کماکان از بسته بودن درب خزانه سخن می گویند. اگر این روزها گذرتان به بانک ها افتاد و خواستید وام بانکی دریافت کنید با این پاسخ مواجه می شوید که "فعلاً وام نمی  دهیم" و اگر سوال کردید چرا این پاسخ را می شنوید که "بخشنامه اجرایی نیامده است". احیاناً اگر کمی هم پیگیر شوید که تا کی باید صبر کنید به شما می گویند "تا پایان اردیبهشت"! البته وارد این موضوع نمی شویم که دیگر دریافت وام بانکی بدون سپرده گذاری کاری سخت و تقریباً غیر ممکن شده چراکه بانک های دولتی که باید نسبت به سایرین کمی قانون مدار تر هم باشند به جرگه پرداخت تسهیلات به شرط سپرده گذاری وارد شده اند. همچنین به این موضوع هم نمی پردازیم که سود های بانکی آنهم در حوزه تسهیلات سر به فلک کشیده و اگر مردم بخواهند وامی از بانکی دریافت کنند باید سودهای بالایی را هم در زمان بازپرداخت متحمل شوند. به نقل از تسنیم، تداوم هفت خوان دریافت وام بانکی هم مشکل یا نه بهتر بگوییم فرایندی است که دیگر برای مردم تازگی ندارد و آنها می دانند که اگر بخواهند وامی از نظام بانکی دریافت کنند جدا از پرداخت سودهای بالا، باید هفت خوانی را طی و نظر شعب بانکی را جلب کنند. بنابراین آن گروه از مردمی که به دلیل رفع گرفتاری مالی خود در تلاش برای دریافت وام بانکی هستند باید کمی صبر کنند چراکه ظاهراً داغی تنور انتخابات هم نتوانسته یخ تسهیلات بانکی را ذوب کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
پرداخت وام بانکی شاید وقتی دیگر.

شش ماه پیش در صندوق وام بازنشستگان ثبت نام نموده ایم و چشم انتظار یعنی حالا وام بی وام؟
همیشه وهمیشه وهمیشه گله از بانک !!!
فقط مسکن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار