بازدید 32378
۸
چهارمین روز حادثه انفجار معدن؛

هنوز هیچ خبری از یافتن کارگران محبوس نیست/ احتمال سوختگی شدید پیکر کارگران معدن/ پیمانکار معدن به دادسرا احضار شد

عملیات امداد و نجات در معدن زمستان یورت در آزادشهر که بنا به وعده مسئولان قرار بود دیروز پایان یابد، به روز چهارم رسید. به آخرین روز از سه روز عزای عمومی در استان گلستان به مناسبت وقوع حادثه ای دردناک که هنوز مشخص نیست، شمار جان باختگانش چند تن است!
کد خبر: ۶۹۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 06 May 2017
به رغم آنکه پیشتر آمار جان باختگان حادثه انفجار معدن زغال سنگ یورت 26 تن اعلام شده بود، اکنون شمار معدنچیان جان باخته 22 تن اعلام می‌شود تا ابهامات در این خصوص بیشتر شود.
 
به گزارش «تابناک»، عملیات امداد و نجات در معدن زمستان یورت در آزادشهر که بنا به وعده مسئولان قرار بود دیروز پایان یابد، به روز چهارم رسید. به آخرین روز از سه روز عزای عمومی در استان گلستان به مناسبت وقوع حادثه ای دردناک که هنوز مشخص نیست، شمار جان باختگانش چند تن است!
 اخبار روز نخست را اینجا بخوانید
اخبار روز دوم را اینجا بخوانید
اخبار روز سوم را اینجا بخوانید
 
هنوز هیچ خبری از معدن کاران مفقود نیست
۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۲۰:۵۹
به رغم آنکه چهارمین روز عملیات امداد و نجات در معدن زمستان یورت به واپسین ساعات خود نزدیک می‌شود، هنوز هیچ خبری از مفقودشدگان این حادثه در دست نیست. مفقود شدگانی که آنها را کارگران محبوس در کارگاه اصلی معدن می‌خوانند اما هیچ کسی آمار دقیق شان را نمی‌داند.
 
وضعیتی نامطلوب و عجیب که اگر بگوییم کم از نابسامانی های حاکم در این معدن پیش از انفجار ندارد، به نظر دور از انصاف سخن نگفته‌ایم!
عمدی بودن حادثه معدن آزادشهر کذب محض است
۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۶:۳۷
رمضانعلی سبحانی فر، عضوهیات اعزامی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعزام گروهی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس به معدن زمستان یورت آزادشهر به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گزارش های اولیه تاکنون 35 نفر در معدن محبوس شده بودند، که اجساد 26 تن از آنها از معدن خارج شده است، تصریح کرد: زمانی که انفجار رخ می دهد، تعدادی از معدنکاران برای نجات همکاران خود وارد معدن می شوند، که این افراد نیز دچار حادثه می شوند و نیروهای امداد و نجات این افراد را نجات می دهند.

به گزارش خانه ملت، وی با تاکید بر اینکه عمدی بودن حادثه زمستان یورت کذب محض است، تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم مجهز کردن معادن به گازسنج های دیجیتالی است که باید در دستورکار وزارت صنعت و پیمانکاران قرار گیرد.
تاکید نماینده مجلس بر کشته شدن 26 تن در معدن تا این لحظه
۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۵:۲۰
شهرام کوسه غراوی، عضو مجمع نمایندگان گلستان مجلس به خبرگزاری خانه ملت گفت: بر اساس آخرین اقدامات، پیکر 26 کارگر از زیر آوار بیرون آورده شده و 9 نفر از کارگران محبوس در این معدن هم همچنان گرفتار هستند. متاسفانه تخریبات داخلی تونل سبب کُند شدن آوار برداری شده است.

نماینده مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، مجمع نمایندگان استان گلستان در روزهای آتی جلسه‌ای را پیرامون همین مسئله برگزار خواهد کرد تا بتوانیم تکلیف کارگران آسیب‌دیده و رسیدگی به خانواده جان باختگان را تعیین کنیم.

وی افزود: متاسفانه اکثر کارگران جان باخته کسانی هستند که برای کمک به سایر معدنچیان به داخل تونل رفته بودند، لذا انتظار است این افراد را همانند شهدای آتش‌نشان، جز خانواده‌های شهید قیود خدمت در نظر گیرند زیرا برای کمک رسانی به هموطنان خود جانشان را به خطر انداختند.

کوسه غراوی یادآور شد: قطعا موضوعاتی چون بیمه کارگران، حقوق و دستمزد این افراد هم در جلسه مجمع نمایندگان استان گلستان بررسی و تعیین تکلیف خواهیم کرد، البته جلسه‌ای با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و تمام مسائل مورد بررسی قرار گرفت.

عضو مجمع نمایندگان گلستان، یادآور شد: بر اساس آخرین آمار 9 کارگر در تونل محبوس شدند اما این اعداد و ارقام به طور دقیق نیست لذا ممکن است تعداد محبوسین بیش از این آمارها باشد.
تعداد کارگران محبوس شده 33 نفر بود
۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۵:۰۸
علیرضا ابراهیمی، نماینده مردم آزاد شهر در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: پس از وقوع این حادثه هیاتی از طرف مجلس شورای اسلامی که از اعضای کمیسیون صنایع و معادن هستند با ماموریت از طرف رئیس مجلس در محل حادثه حضور یافتند که بنده نیز جزء این هیات بودم.

وی تصریح کرد: در پی انفجار در این معدن 33 نفر از کارگران محبوس شده بودند که پیکر 22 نفر از آنها بیرون آورده شده است.

نماینده مردم آزاد شهر گفت: برای پیدا کردن 11 کارگر محبوس شده دیگر، تلاش ها در دست اجراست.
حادثه معدن قابل مقایسه با پلاسکو نیست
۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۴:۴۰
نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره قیاس دو حادثه معدن و پلاسکو با یکدیگر از سوی برخی از افراد، ضمن سیاسی خواندن اغراض قیاس کنندگان، گفت: این دو حادثه به هیچ عنوان قابل مقایسه با یکدیگر نیستند و دو مقوله جداگانه به حساب می‌آیند. البته ممکن است در عامل انسانی بروز حادثه و عدم رعایت ایمنی شباهت‌هایی بین دو حادثه باشد اما در کل و با توجه به ابعاد حادثه آنها دو مقوله جدای از یکدیگر است.
 
هنوز هیچ خبری از یافتن کارگران محبوس نیست/ پیمانکار معدن به دادسرا احضار شد 
40 متر حفر شده و کمتر از این مقدار باقیمانده است
۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۴:۳۸
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ایسنا گفت: برابر آخرین گزارش های رسمی جسد بیست و دومین جان باخته از زیر آوار خارج شد و همچنان عملیات برای یافتن 13 نفری که گفته می‌شود در معدن محبوسند ادامه دارد. حدود 80 نفر در این حادثه مصدوم شدند که آخرین گزارش‌ها حاکی از این است که تنها یک نفرشان در بیمارستان بستری است.
 
وی درباره وضعیت آواربرداری معدن نیز گفت: آواربرداری در بخش اول به طور کامل انجام شده و تونلی که به سمت افراد محبوس در حال حفاری است بیش از 40 متر حفر شده و کمتر از همین مقدار نیز باقیمانده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره احتمال زنده ماندن 13 نفر اظهار کرد: امیدواریم که این افراد زنده باشند ولی به هر حال با توجه به ابعاد حادثه احتمال زنده ماندن این افراد کم است.
پیمانکار معدن زغال سنگ آزادشهر به دادسرا احضار شد
۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۱
هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با میزان از احضار پیمانکار معدن زغال سنگ آزاد شهر به دادسرای این شهرستان خبرداد و گفت: این فرد به منظور بررسی زوایای حادثه به دادسرا احضار شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان به مردم به ویژه بازماندگان این حادثه دلخراش اطمینان داد که در روند رسیدگی به پرونده ، با متخلفان چه از  عوامل و دست اندرکاران معدن باشند چه از مدیران اجرایی که تخلف یا اهمال کرده باشند برخورد قانونی خواهد شد.
 
هاشمیان با بیان این که کار ثبت و تشکیل پرونده شاکیان این حادثه با سرعت انجام می شود، گفت : تاکنون تعدادی از  اولیای دم و کارگران مجروح این حادثه به دادسرای آزادشهر مراجعه و شکایت خود را ثبت کرده اند.
راه اندازی واحد ویژه برای ارائه خدمات به بازماندگان حادثه انفجار معدن
۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۹:۰۰
علی اصغر نیک نیا، مدیرکل تأمین اجتماعی استان گلستان با تأکید بر ارائه خدمات به حادثه دیدگان معدن زغال سنگ آزاد شهر در اسرع وقت و به بهترین وجه ممکن، گفت: شرکت بهره بردار این معدن و پیمانکار مربوطه مطابق با آخرین لیست ارسالی به شعبه تأمین اجتماعی آزاد شهر دارای ٢٧٩نفر کارگر بیمه شده بوده اند و ١٣٠ نفر از کارگران این معدن نیز از سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می کنند. همچنین ١٢٠نفر از کارگران نیز بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور هستند.

وی با بیان اینکه شرکت بهره بردار مبلغ ٤ میلیارد تومان بدهی به سازمان تأمین اجتماعی دارد، گفت: با وجود بدهی کارفرما، خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی به کارگران این واحد هرگز متوقف نشده بود و اکنون نیز سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از تمامی ظرفیتهای قانونی در خدمت کارگران و بویژه خانواده بازماندگان و مصدومین حادثه است.

نیک نیا ضمن ابراز همدردی با خانواده درگذشتگان و طلب شفای عاجل برای مصدومین این حادثه از کارگران این معدن که به دلیل توقف فعالیت بیکار شده اند و همچنین خانواده کارگران متوفی دعوت کرد که از روز شنبه برای انجام مراحل اداری و استفاده از خدمات تأمین اجتماعی به شعبه آزادشهر مراجعه کنند.
مخالف پخش مستقیم عملکرد امدادگران هستیم
۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۸:۰۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در خصوص پخش زنده بخشی از عملکرد امدادگران در محل حادثه انفجار معدن بیان کرد: مخالف این اتفاق هستیم زیرا زمان حادثه پلاسکو پخش زنده حادثه مشکلاتی را در پی داشت. این موضوع سبب افزایش اضطراب و استرس در میان شهروندان شده و بهتر است در فواصل مختلف مسئولان اقدام به ارائه توضیحات در رابطه با عملکرد خود کنند.
 
هنوز هیچ خبری از یافتن کارگران محبوس نیست/ احتمال سوختگی شدید پیکر کارگران معدن/ پیمانکار معدن به دادسرا احضار شد 
احتمال سوختگی شدید پیکر کارگران معدن
۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۷:۴۳
حسین احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان به میزان گفت: پس از حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر شاهد حضور فعال نیروهای امدادی در محل حادثه بودیم. از روز چهارشنبه 13 اردیبهشت تاکنون عملیات امدادگران ادامه داشته و تلاش کرده ایم به پیکر تمام کارگران محبوس در زیر آوار دسترسی پیدا کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به دشواری عملیات امدادگران اظهارکرد: میزان گاز متان موجود در معدن بسیار زیاده بوده و همین موضوع سبب می‌شود امدادگران مدت زمان اندکی آواربرداری انجام داده و پس از آن از محل خارج تا افراد دیگری جایگزین آن‌ها شوند.

احمدی در خصوص حواشی مطرح شده پیرامون وضعیت کارگران محبوس در زیر آوار معدن زمستان یورت خاطرنشان کرد: انفجار در معدن سبب شد شاهد ۳ بار آوار در محل باشیم. این احتمال وجود دارد که در مرحله نخست، انفجار که همراه با آتش بوده است به کارگران آسیب وارد کرده و پیکر کارگران محبوس دچار سوختگی شدید شده باشد.

وی از کاهش حجم گاز متان موجود در محل معدن زمستان یورت خبرداد و اذعان کرد: طی روزهای اخیر تلاش امدادگران این بوده است که حجم گاز متان موجود در معدن را کاهش دهند. در زمان انفجار اولیه میزان حجم گاز متان چیزی حدود ۸۰۰ تا هزار "پی پی ام" بود، اما اکنون این میزان به ۶۰ پی پی ام رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
جالب هست هنوز امار دقیقی از محبوس شدگان ندارند، این چه مدیریت معدن توسط پیمانکار هست؟؟
یگان ویژه الان انجا چه نقشی داره؟
يه نگاه كوچولو به محبوس شدن كارگران معدن در شيلي بيندازند آنوقت متوجه ميشوند كه با بيل و تيشه و چكش نميشه معدنچي را نجات داد 5 ماه معدنچيان در معدن محبوس شدند حتي يك نفر كشته نشد و همه را نجات دادند
اینجاایرانه دیگه!
اگر غیر از این بود جای تعجب داشت؟ درسیاست آنچه بی ارزش است جان ،آدمها است ؟،،،
یه تفاوت خیلی کوچلو داره اُنجا شیلیه و اینجا ایران!
حسن آقا
یه تفاوت کوچولو وجود داره، اونجا شیلیه و اینجا ایران، تازه همین بیل تیشه و چکش را هم بخاطر پیگیری ما بکار گرفتن.
ي ارزش ترازجان ما ايرانيهادراين مملكت چيزي نيست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس