بازدید 5679
۱

جریمه 110 میلیون دلاری برای محصولات بهداشتی کودک جانسون

دادگاهی در ایالت سنت لوئیس و در منطقه میسوری دستور داد تا شرکت دارویی ایالات متحده آمریکا، جانسون و جانسون (J & J) به دلیل ترویج سرطان تخمدان با استفاده از پودر تالک در محصولاتش، محکوم به پرداخت 110 میلیون دلار به یک زن باشد.
کد خبر: ۶۹۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 06 May 2017
دادگاهی در ایالت سنت لوئیس و در منطقه میسوری دستور داد تا شرکت دارویی ایالات متحده آمریکا، جانسون و جانسون (J & J) به دلیل ترویج سرطان تخمدان با استفاده از پودر تالک در محصولاتش، محکوم به پرداخت 110 میلیون دلار به یک زن باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، این حکم قضایی، در میان 2400 پرونده حقوقی دیگر که  در مورد هشدار به شرکت های بهداشتی در استفاده بهینه از محصولات دارای تالک می باشد، بسیار برجسته تر است.

بیشتر دادخواست ها در سنت لوئیس اتفاق افتاده و این در حالی است که از چهار آزمایش گرفته شده از مشتریان، در سه مورد آن، شرکت J & J و تامین کنندگان پودر تالک این شرکت، به پرداخت 197 میلیون دلار محکوم شده اند.

خانم لوئیس اسلمپ که در پرونده شکایت خود علیه شرکت J & J و ایمریس تالک به پیروزی رسیده، در حال حاضر تحت شیمی درمانی به علت سرطان تخمدان بوده و کبد وی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. 

به گفته خانم اسلمپ، دلیل ابتلا به سرطان، استفاده از محصولات دارای تالک مانند، پودر بچه J & J  و پودر پس از حمام این شرکت می باشد.

تد میدُوز، وکیل مدعیان در بیانیه ای اذعان کرد، "بار دیگر ما شاهد عدم توجه شرکت ها به شواهد علمی و انکار حقوق زنان آمریکایی از طرف تولیدکنندگان می باشیم."

هیئت منصفه این شرکت را به پرداخت 5.4 میلیون دلار به عنوان غرامت و 105 میلیون دلار به عنوان جبران خسارت، محکوم کرد؛ حال آنکه، طبق رای دادگاه در این پرونده، شرکت J&J 99درصد محکوم بوده و سهم خانم اسلمپ  تنها یک درصد می باشد.

شرکت نامبرده با ابراز همدردی نسبت به خانم اسلمپ در بیانیه ای خاطر نشان کرد که خواستار تجدید نظر در رای دادگاه می باشد. همچنین افزود،"ما در حال انجام آزمایش های جدید می باشیم و همچنان از امنیت پودرهای کودک ساخت شرکتمان دفاع می کنیم."

در ماه می 2016، این شرکت طی شکایتی درباره وجود پودر تالک که باعث ایجاد سرطان شده بود، طبق رای هیئت منصفه به پرداخت 55 میلیون دلار به شاکی محکوم شد. همچنین در ماه اکتبر نیز شرکت مذکور محکوم به پرداخت 70 میلیون دلار شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
توی ایران هم این پودر خیلی مصرف کننده داره، ولی هیچ کس نمی فهمه ممکنه چه مشکلاتی براش ایجاد شده باشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار