بازدید 4446

وزارت بهداشت میزان استاندارد سموم محصولات کشاورزی را مشخص کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت باید میزان استاندارد سموم را مشخص و آیین نامه آن را ابلاغ کند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز موظف به اجرای این آیین نامه است.
کد خبر: ۶۹۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 06 May 2017
محمد نعیم امینی فرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره ضرورت استفاده از محصولات ارگانیک در محصولات کشاورزی، افزود: بر اساس قانون باید میزان مجاز سموم سنتتیک مشخص شود تا همه محصولات کشاورزی بر همین مبنا شناسه داشته باشند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کل کشور و قوانین مرتبط باید تدوین وظایف بر عهده وزارت بهداشت و اجرای آن بر دوش وزارت جهاد کشاورزی باشد تا بتوان کنترلی بر محصولات کشاورزی داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بر اساس آمارها و گزارش های واصله، وزارت بهداشت استانداردها و نرُم ها را بر اساس آنچه که بر عهده این وزارتخانه بود، مشخص کرده اما با توجه به مشکلات موجود در بخش کشاورزی رسیدن به هدف مطلوب تاحدی زمان بر است، از این رو باید وزارت جهاد کشاورزی نیز میزان استانداردهای سموم را لحاظ کند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باید به عنوان متولی سلامت، نُرم های سموم را اندازه گیری کرده و مواردی که خارج از استانداردها است را اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: زمانی که استاندارد میزان مواد سموم و کودها مشخص باشد طبیعی است که حوزه کشاورزی به سمتی خواهد رفت تا از مواد ارگانیک استفاده بیشتری کند که همین امر تاثیر ویژه ای بر سلامتی مصرف کنندگان دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل