بازدید 5928

اجلاس نفت و گاز مالزی تحت الشعاع تمدید توافق اوپک

رهبران صنعت نفت که هفته آینده در مالزی دور هم جمع می شوند و درباره تمدید قرارداد کاهش تولید مذاکره می کنند فقط کافی است تا به بازار به عنوان شاهدی برای ضرورت این کار توجه کنند چرا که بازار هنوز غرق در عرضه این محصول است.
کد خبر: ۶۹۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 05 May 2017
رهبران صنعت نفت که هفته آینده در مالزی دور هم جمع می شوند و درباره تمدید قرارداد کاهش تولید مذاکره می کنند فقط کافی است تا به بازار به عنوان شاهدی برای ضرورت این کار توجه کنند چرا که بازار هنوز غرق در عرضه این محصول است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، ده ها تانکر سوخت در آن طرف ساحل در تنگه مالاکا که حاوی حجم بی سابقه ای از سوختی هستند که هنوز فروش نرفته است به خوبی نشان می دهد که توافق اوپک برای کاهش تولید در نیمه اول 2017 راه زیادی برای تعادل بازار و کاهش عرضه دارد.

اجلاس نفت و گاز مالزی تحت الشعاع تمدید توافق اوپک

مسئله توافق کاهش تولید اوپک در دستور کار رسمی کنفرانس دو سالانه نفت و گاز آسیا که از یکشنبه تا سه شنبه در کوالا لامپور  برگزار می شود نیست با این حال حضور مدیران ارشد نفتی وسیاست گذاران این حوزه مانند خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی تضمین می کند که این مسئله در مرکز گفتگو ها خواهد بود.

قیمت های نفت در کمترین سطح 2017 قراردارند و این نیز به نوبه خود مسئله عرضه مازاد ظرفیت را در مرکز توجه قرار می دهد.

مطلبی که انتظار می رود در مرکز گفتگوها باشد این است که آیا قرارداد کاهش تولید نفت خام که سازمان کشورهای صادر کننده نفت و سایر تولید کنندگان ماننند روسیه در نوامبر سال پیش به آن دست یافتند تا در نیمه اول 2017 مجموعا حدود 1.8 میلیون بشکه در روز از تولید خود بکاهند، برای نیمه دو سل نیز تمدید شود یا خیر.

یورگ مونتپک معاون رئیس تولید سوخت در شرکت انرژی ایتالیایی «انی» گفت "تحلیلگرا این قدر سرشونو خاروندن کچل شدن وقتی می بینن داده ها با هم جور در نمیان. از یه طرف کلی اظهار نظر درباره کاهش تولید داریم از طرف دیگر با افزایش ذخائر مواجهیم."

اطلاعات مربوط به حمل و نقل که توسط تامسون رویترز ایکون گردآوری شده است نشان می دهد حدود 35 سوپرتانکر بارگیری شده که ظرفیت نگهداری 65 میلیون بشکه نفت دارند در حال حاضر در آب های مالزی هستند. اواسط آپریل حدود 25 سوپر تانکر در این آب ها بود و در اواسط مارس نیز 29 تانکر بیشتر نبود.

مورگان استنلی در یادداشتی که این هفته با عنوان "کاهش های اوپک کجا هستند؟"  منتشر شد گفت اطلاعات حمل و نقل و واردات هنوز نشانی از کند شدن عرضه ها ندارند. بنابر این بانک نفت اوپک که در سراسر دنیا به بنادر می رسد در حقیقت حدود 700 هزار بشکه از سه ماهه چهارم 2016 تاکنون افزایش داشته است.

با این حال این فقط نفت اوپک نیست که در آب های مالزی شناور است.

اطلاعات تجاری نشان می دهد که این سوخت ها همچنین از ایالات متحده آمریکا، ونزوئلا، برزیل و اروپا می آیند.

تقریبا تمام نفت خاورمیانه و اروپا از طریق مالزی به آسیا می آیند و آب های این کشور از مهمترین مناطق ذخیره سازی نفت دنیا است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها