بازدید 27386
۹
بسته خبری «تابناک»؛

درخواست محاکمه ظریف توسط وزیر احمدی نژاد/ واکنش عارف به سهم‌خواهی برخی اصلاح‌طلبان/ اعلام موجودیت ستاد مردمی جنبش 96 درصدی/ واکنش آشنا به اظهارات کارگردان فیلم تبلیغاتی روحانی/ انتقاد شدید به مواضع یارانه ای لاریجانی

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «موحدی‌کرمانی از چه کسی حمایت کرد؟»، «تقاضای محسن هاشمی از نامزدهای اصلاح طلب شورای شهر»، «توصیه آیت الله امینی به نامزدهای انتخاباتی»، «پشت پرده‌‌های جدید از «کاسبی قاچاقی» دختر آقای‌ وزیر» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 04 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.‌

توصیه علی صوفی به روحانی

علی صوفی، عضو بنیاد امید ایرانیان گفت: ناچیز پنداشتن رقبا در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه شرایط را به‌طور کامل مهیا برای گذر از این مرحله دیدن یک اشتباه استراتژیک است.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مهم‌ترین مسأله‌ای که اصولگرایان را در در دو انتخابات سال 92 و 94 با عدم موفقیت روبرو کرد، جذب نشدن آرا خاکستری بود، امروز هم درصورتی‌که اصلاح‌طلب‌ها بر این تصور باشند که شرایط برای جذب آرا خاکستری مهیاست سخت در اشتباه هستند. صوفی در این رابطه یادآور شد: اصلاح‌طلبان باید شرایط را برای تحت تأثیر قرار گرفتن این قشر آماده کنند و البته پس از پخش اولین مناظره از بازتاب‌های آن تغییر تصمیم عده‌ای که برای عدم شرکت در انتخابات مصمم بودند، است. درواقع به این مناظره‌های مانند یک مسابقه فوتبال نگاه می‌شود که در حال شکل دادن به ملت‌سازی است و امید می‌رود در دو مناظره آینده این امر محقق شود. این عضو بنیاد امید ایرانیان افزود: طرف مقابل پخته و سنجیده عمل نمی‌کند و بحث در پیش‌گرفته شده تخریبی و غیرمنصفانه است این خود برای اصلاح‌طلبان یک فرصت به‌حساب می‌آید و آقای جهانگیری در اولین مناظره به‌خوبی از این امکان بهره برد.


موحدی‌کرمانی از چه کسی حمایت کرد؟

دبیرکل جامعه روحانیت با بیان اینکه به زودی اطلاعیه انتخاباتی این جامعه منتشر می‌شود گفت:‌ در حال حاضر نظرمان بیشتر بر روی آقای رئیسی است. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌ کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت درباره موضع جامعه روحانیت مبارز درخصوص آقایان رئیسی و قالیباف گفت: هر دو نفر این بزرگواران مورد توجه و اعتماد ما هستند، اما نظر ما بیشتر روی آقای رئیسی است. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: ما در آینده‌ای نزدیک اطلاعیه‌ای درباره کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داد و نظرمان را می‌گوییم، اما نظرمان بیشتر بر روی آقای رئیسی است.


تقاضای محسن هاشمی از نامزدهای اصلاح طلب شورای شهر

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران گفت: امیدواریم در انتخابات شوراها شاهد این مسأله نباشیم که برخی خارج از لیست هستند در رقابت‌ها بمانند و رأی دیگران را بگیرند و از رأی لیست کم کنند، چون هر قدر افراد رأی بیشتری کسب کنند، قدرت بیشتری در پیگیری مطالبات مردمی دارند.


اعلام موجودیت ستاد مردمی جنبش 96 درصدی

ستاد مردمی جنبش 96 درصدی حامیان محمدباقر قالیباف با صدور اطلاعیه ای اعلام موجودیت کرد. در بخش‌هایی از این اطلاعیه آمده است:در حالی که مهمترین پیام انقلاب اسلامی ایران این بود که زیر سلطه مفسدین رانت خوار و اشرافیت زورگو نخواهیم رفت؛ چه شده است که بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب دوباره این 4 درصد بر ارکان اجرایی مملکت حکمرانی می کنند که نه تنها به مردم پاسخگو نیستند، بلکه با بی تدبیری هیچ گونه خدمتی به مردم انجام نداده و حقوق ملت ایران از جمله پرداخت یارانه که حق طبیعی مردم شریف ایران است را برای خود عذاب می دانند.حال 96 درصد مردم خون شان از این تبعیض‌ها به جوش آمده است و در 29 اردیبهشت یک صدا دولت مردم را فریاد خواهند زد و خادم ملت جناب آقای محمد باقر قالیباف با صداقت و روحیه ای جهادی جواب این خواست عمومی را با برچیدن این 4 درصد از سفره انقلاب اسلامی جواب خواهد داد.


تاریخ انتشار لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر

عبدالواحد موسوی لاری نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در حاشیه کنگره انجمن اصلاحات در جمع خبرنگاران در باره لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران گفت: لیست ٢١ نفره اصلاح طلبان اوایل هفته آینده منتشر می شود. وی افزود: لیست ١٥ اردیبهشت تکمیل و نهایی می شود اما زمان انتشار آن اوایل هفته آینده خواهد بود.


واکنش آشنا به اظهارات کارگردان فیلم تبلیغاتی روحانی

حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در یک پست تلگرامی، نسبت به سخنان اخیر حسین دهباشی سازنده مستند تبلیغاتی حسن روحانی در سال 92، ابراز ناراحتی کرد. آشنا در این یادداشت کوتاه با بیان اینکه "بیانات چند سال گذشته آقای حسین دهباشی درباره نقش‌شان در انتخابات 1392 نسبتِ اندکی با واقعیت دارد"، سازنده مستند انتخاباتی روحانی در سال 92 را "متوهم" خطاب کرد و نوشت: اگرچه ایشان باید خود مسئولیت توهمات‌شان را برعهده بگیرند اما لازم است برای خودشیفتگی و جلب توجه هم حدودی قائل شوند.حسین دهباشی سازنده فیلم‌های تبلیغاتی حجت‌الاسلام روحانی در سال 92 که منجر به ریاست‌جمهوری او شد، در گفت‌وگویی که اخیراً انجام داده گفته است: هیچ کس تصور نمی‌کرد آقای روحانی رئیس‌جمهور شود بنابراین کسی اطراف او نبود چون کسی احتمال نمی‌داد رئیس جمهور شود لذا من رئیس تبلیغات شدم؛ چون کسی طمع در این نداشت که با آقای روحانی عکس یادگاری داشته باشد چون تصور نمی‌کرد اقبالی داشته باشد.دهباشی همچنین با این بیان که متن‌های سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی را در سال 92 می‌نوشته است، خاطرنشان می‌کند: 28ــ27 جمله طراحی شده بود که قرار بود آقای روحانی بگوید، مثلاً جمله "هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد هم چرخ زندگی مردم" را من طراحی کرده بودم و می‌خواستیم به هر صورت که شده آقای روحانی بگوید. همچنین من جمله "من سردار نیستم، وکیلم" را طراحی کرده بودم که آقای روحانی کمی آن را اصلاح کرد و گفت: "من سرهنگ نیستم، حقوقدانم" این جملات برای من بود.دهباشی همچنین به روز حضور حجت‌الاسلام روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو اشاره می‌کند و می‌گوید: در این برنامه بنایمان این بود که وقتی مقابل آقای عابدینی (مجری) قرار گرفت، هرچه عابدینی می‌گوید رها کنیم و به تلویزیون حمله کنیم.


حضور نماینده احمدی‌نژاد در کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری

احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان و سخنگوی کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری از حضور نماینده احمدی‌نژاد در کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شکایت محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم نسبت به اظهارات برخی کاندیدهای دوازدهمین دوراه انتخابات ریاست‌جمهوری، نماینده تام‌الاختیار وی صبح امروز پنج‌شنبه (14 اردیبشهت ماه 96) در محل معاونت سیاسی سازمان صداوسیما حاضر شدی افزود: نماینده احمدی‌نژاد در این جلسه دلایل شکایت احمدی‌نژاد را در اختیار کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار داد.سخنگوی کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: در پایان جلسه مقرر شد بخش دیگری از دلایل وی در اختیار کمیسیون قرار گیرد تا برای پاسخگویی در رسانه ملی از سوی کمیسیون بررسی شود.


واکنش عارف به سهم‌خواهی برخی اصلاح‌طلبان

عارف با بیان اینکه در شورای شهر که 21 نفر بیشتر ظرفیت نداریم و نمی‌توان سهم‌خواهی کرد گفت: ما باید بیشتر سعی کنیم گفتمان را جلو ببریم. ما انتخابات 98 را هم داریم یک صدا باید از جریان اصلاحات شنیده شود و مردم هم همین را می‌خواهند. در سال 92 برخی تصمیم به حضور نداشتند اما رأی دادند و تکلیف ما سنگین‌تر شده است.وی با بیان اینکه ظرف دو ماه بعد از انتخابات باید بر روی ساختار شورای عالی اصلاح‌طلبان با هدف انسجام‌بخشی بیشتر تجدیدنظر شود گفت: شوراها گفتمان دستاورد اصلاحات است و باید از این دستاورد پاسداری کنیم و جایگاه آن را تقویت کنیم.رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خاطر نشان کرد: ما در 29 اردیبهشت نباید هیچ تک رایی را از دست بدهیم. ما در انتخابات مجلس مجبور شدیم 2 الی 3 نفر را در لیست اصلاحات جابجا کنیم و هنوز هم هزینه آن را می‌پردازیم.عارف در پایان اظهار داشت: من از این حزب می‌خواهم عملکرد دو دوره شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان آسیب‌شناسی کنند که در کجا ایراد داشتیم. امیدوارم این حرکت‌های جبهه‌ای به حرکت حزبی تبدیل شود و دو الی 3 حزب فراگیر در دو جریان سیاسی داشته باشیم.


توصیه آیت الله امینی به نامزدهای انتخاباتی

کاندیداها برنامه ها و صفات خوب خود را بیان کنند، حامیان و طرفداران هم صفات خوب آنها را معرفی کنند. کاردانی، لیاقت و برنامه هایشان را ارائه و معرفی کنند اما چهره های یکدیگر را تخریب نکنند. آیت الله امینی گفت: کاندیداها برنامه ها و صفات خوب خود را بیان کنند، حامیان و طرفداران هم صفات خوب آنها را معرفی کنند. کاردانی، لیاقت و برنامه هاشان را ارائه و معرفی کنند اما چهره های یکدیگر را تخریب نکنند. اگر همه ی کسانی که کاندیدا می شوند را تخریب کنیم از شخصیت هایمان چه کسانی باقی می مانند، اگر هرکدام را در هر انتخاباتی تخریب کنیم، خوب دیگر چه کسی باقی می ماند. این باعث مأیوس شدن مردم می شود.آیت الله امینی اضافه کرد: از تخریب چهره ها پرهیز کنیم. حدیثی در این قسمت نقل می کنم:« قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) مَنْ رَوَى عَلَى مُؤْمِنٍ رِوَایَةً یُرِیدُ بِهَا شَیْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوءَتِهِ لِیَسْقُطَ مِنْ أَعْیُنِ النَّاسِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَایَتِهِ إِلَى وَلَایَةِ الشَّیْطَانِ فَلَا یَقْبَلُهُ الشَّیْطَانُ » امام صادق فرمودند: هرکسی بر یک مومنی مطلبی را روایت کند، و هدفش این باشد که آن مومن را معیوبش کند و بدگویی از آن مومن کند و آبرویش را بریزد « لِیَسْقُطَ مِنْ أَعْیُنِ النَّاسِ » چهره ای در میان مردم نداشته باشد، فرمودند: « أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَایَتِهِ إِلَى وَلَایَةِ الشَّیْطَانِ » خداوند متعال او را از ولایت خودش خارج می کند و در ولایت شیطان داخل می کند و به او می گوید تو برو و من از تو حمایت نمی کنم. تو در دنیا و آخرت هرچه و هرجا هستی با شیطان باش و جالب آن است که می گوید: « فَلَا یَقْبَلُهُ الشَّیْطَانُ » شیطان هم او را قبول نمی کند. شیطان هم می گوید: این که عملش این است قبولش نمی کند؛ بنابراین، تقاضای من این است که افراد رعایت این جهات را بکنند.


واکنش جالب حدادعادل به مناظرات انتخاباتی

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: گفتمان حاکم بر انتخابات اقتصادی است.غلامعلی حدادعادل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید آیا اطلاعی از حضور مقام معظم رهبری در روزهای آینده از نمایشگاه کتاب تهران دارید، گفت: ممکن است آقا از نمایشگاه بازدید کنند، اما من از برنامه‌های ایشان اطلاع ندارم. ولی خوشحال می‌شوم که ایشان در نمایشگاه حضور پیدا کنند، چون حضور ایشان یک پیام دارد. او سپس در پاسخ به پرسش دیگری درباره امکان کناره گیری یکی از دو کاندیدای ریاست جمهوری لیست جمنا گفت: ممکن است ضرورت داشته باشد هر دو کاندیدا تا پایان انتخابات حضور داشته باشند.نماینده پیشین مجلس سپس درباره برنامه‌های فرهنگی کاندیداهای ریاست جمهوری افزود: نمی‌دانم آنها آنقدر زد و خرد می‌کنند که آدم نمی‌فهمد برنامه دارند یا نه؟ یک حالت پرتنشی به وجود آمده که بیننده و شنونده کمتر فرصت فکر کردن پیدا می‌کند.او افزود: گفتمان حاکم بر انتخابات اقتصادی است و این مساله اقتضای روزگار است. همه هم انتظار دارند که کاندیداها راجع به مسائل اشتغال و تولید صحبت کنند.


نامه نمایندگان درباره وعده‌های فراقانونی برخی کاندیداها

نماینده مردم شیراز در مجلس از تهیه نامه‌ای از سوی جمعی از نمایندگان درباره وعده‌های فراقانونی برخی کاندیداهای ریاست جمهوری خبر داد. بهرام پارسایی گفت: جمعی از نمایندگان مجلس در صدد تهیه نامه‌ای برای روشنگری درباره وعده‌های فراقانونی برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از جمله افزایش یارانه‌های نقدی هستند؛ چرا که مواردی از این دست باید در چهارچوب مصوبات قانونی و برنامه ششم توسعه مطرح شود. وی با اشاره به حساسیت مجلس نسبت به مصالح کشور و مطالبات مردم گفت: این نامه که در راستای جلوگیری از ارائه اطلاعات ناصحیح به مردم و طرح وعده‌های غیر قابل اجراست، در روزهای آینده منتشر خواهد شد.


پشت پرده‌‌های جدید از «کاسبی قاچاقی» دختر آقای‌وزیر

خبر اتهام قاچاق دختر وزیر آموزش و پرورش نقل محافل این روزهاست و آخرین اخبار از تبرئه شرکت دختر وزیر از اتهام قاچاق حکایت دارد. بررسی زوایای پنهان این پرونده می تواند گویای این باشد که چرا پرونده های قاچاق معمولا به نتیجه نمی رسد! اما داستان این پرونده چه بود؟ چند روز پیش از این سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری 11 اردیبهشت ماه درباره پرونده مذکور اعلام کرد: اصل موضوع به این ترتیب بوده که اواخر هفته گذشته (سه شنبه یا چهارشنبه شب ) نیروی انتظامی به حوزه قضایی لواسانات گزارشی می دهد که در فلان ویلا کالای قاچاق رد و بدل می شود و محموله‌هایی از قاچاق تخلیه و بارگیری می‌کنند. فارغ از این که کالاهای دختر وزیر قاچاق بوده یا نبوده است، اگر قدم به قدم با ما در این بررسی همراه بوده باشید خواهید فهمید که چرا بسیاری از پرونده های قاچاق حکم برائت می گیرد؛ بهتر است مسئولین امر برای این موضوعات چاره ای بیندیشند .نکته پایانی اینکه چنین اتفاقاتی دقیقا در زمانی رخ می دهد که فرهنگیان با مشکلات متعددی برای معیشت خود روبه رو هستند و در این شرایط انتشار اخباری درباره واردات و تجارت های آنچنانی خانواده وزیر آموزش و پرورش قطعا برای این قشر غیرقابل تحمل خواهد بود؛ حال باید دید مسئولان چه پاسخی در این‌باره به افکار عمومی خواهند داد؟فارس این خبر را منتشر کرده است.


انتقاد شدید به مواضع یارانه ای لاریجانی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات رئیس مجلس در خصوص نبود منابع کافی برای پرداخت یارانه نقدی به مردم، گفت: تعجب از برخی اشخاص، نهادها که باید در شرایط فعلی بی‌طرفی لازم را داشته باشند که از جمله این اشخاص می‌توان به آقای لاریجانی رئیس مجلس اشاره کرد که بعید است چنین صحبت‌هایی را در بحث هدفمندی یارانه‌ها داشته باشد.وی افزود: آقای لاریجانی از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم به طور خاص در مواقع حساسی که نمایندگان می‌خواستند از حق و حقوق ملت دفاع کنند، شاهد بودیم که رئیس مجلس با ظرافت خاصی و اشکال و انحای مختلف مانع از اعمال حق ملت توسط نمایندگان می‌شد. عضو کمسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: به عنوان نمونه، آقای لاریجانی در مورد استیضاح‌ها مدت زیادی یک استیضاح را به تأخیر می‌اندازد و یا در بحث سؤال‌ها، علی‌رغم اینکه آیین‌نامه داخلی مجلس مشخص که ظرف چه مدت زمانی باید پروسه سؤال طی شود، ورود آقای لاریجانی ملموس بوده و هست و همچنین در بحث تصویب برجام و سایر موارد این‌چنینی این اقدام مسبوق به سابقه بوده و هست.


حمایت علنی ناطق نوری از روحانی

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری تصریح کرد: بنده با توجه به آشنایی با همه کاندیداها و سوابق ایشان ضمن احترامی که برای همه آنها قایل هستم، شخص آقای روحانی را اصلح دانسته و می‌دانم، همانطور که مرحوم آیت الله هاشمی نیز در انتخابات سال 92 و حتی پس از آن، حمایت خویش را از ایشان بارها اعلام داشته‌اند.رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در دیدار مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: با توجه به سوء استفاده رسانه‌های بیگانه از فضای انتخابات، همگان را به دقت در گفتار و رفتار دعوت می‌کنم.


درخواست محاکمه ظریف توسط وزیر احمدی نژاد

سیدمسعود میرکاظمی وزیر نفت احمدی نژاد از جمله سخنرانان همایش «عدالت در سلامت» بود. او درسخنان خود خواستار محاکمه ظریف شد و گفت: وزیر امور خارجه گفته بود اگر توافق نشود، دیگر رأی نمی‌آوریم. باید این فرد محاکمه شود که منافع ملی را به منافع حزبی می‌فروشند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۹
اقای ظریف امیر کبیر زمان می باشد
در ضمن اقای ااریجانی درست میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
تن امیر کبیر تو گور لرزید
اخراج وزير اموزش وپرورش حداقل برخورد اقاي روحاني با وزير است
اقای لاریجانی حقوق 24 میلیونی در مجلس تصویب می شود . ولی یارانه فقرا سه برابر نمشود چرا
یارانهٔ فقرا ،که بیش از سه برابر شده بحث بر سر یارانهٔ همگانی است ،دلبند ناشناس ،اگر فقیر ،تبلت،واینترنت ؟کجا بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
برای انتخابات بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
یارانه همگانی نبوده یارانه فقرا بوده
آن کسی که با توزیع سوخت سمی به نام خودکفایی در بنزین دود کشنده سرطان آور به ریه های مردم ایران داد به جای آنکه محاکمه و اعدام شود اینک چنین بلبل زبانی هایی برای یک قهرمان ملی میکند
هيچ كس نمي تواند امير كبير جاي امير كبير باشد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار