بازدید 7651

بریتانیا جریمه 100 میلیارد یورویی برگزیت را رد کرد

دیوید دیویس، دبیر برگزیت انگلستان به طور صریح جریمه 100 میلیارد یورویی از سوی اتحادیه اروپا را رد کرد و هشدار داد اگر وی را خشمگین کنند و در صورت نبود توافق، هیچ مذاکره ای با اتحادیه انجام نمی دهد.
کد خبر: ۶۹۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 04 May 2017
دیوید دیویس، دبیر برگزیت انگلستان به طور صریح جریمه 100 میلیارد یورویی از سوی اتحادیه اروپا را رد کرد و هشدار داد اگر وی را خشمگین کنند و در صورت نبود توافق، هیچ مذاکره ای با اتحادیه انجام نمی دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، اعضای اتحادیه اروپا فرانسه، آلمان و لهستان بازه جریمه برگزیت را بین 91 و 113 میلیارد یورو برآورد کردند. جریمه یادشده با رقم پیشنهادی اتاق فکر اقتصادی وابسته به بروکسل، به نام بروگل، که در حدود 109 میلیارد دلار می باشد، تطبیق داده شده است.

بریتانیا جریمه 100 میلیارد یورویی برگزیت را رد کرد

هر دو رقم بالا فراتر از برآورد اولیه رییس کمیسیون اروپا ژان کلود یانکراست که در حدود 60 میلیارد دلار بود.

دیویس بلافاصله پیشنهاد 100 میلیارد یورویی را رد کرده و خاطر نشان کرد، "اتحادیه اروپا تنها آنچه که از لحاظ قانونی حقش باشد را بدست می آورد و همه چیز به تصمیم گیری های قانونی بستگی دارد."

وی افزود،" بار اول 50 میلیارد، سپس 60 میلیارد و حال نیز 100 میلیارد یورو. اتحادیه اروپا هر بار تصمیمی متفاوت گرفته است و ما شاهد یک رقم مشخص نبوده ایم. ما قبلا خاطر نشان کرده بودیم که تعهدات بین المللی مان را انجام خواهیم داد و این تعهدات شامل بدهی ها و دارایی هایی می شود که قانون تعیین کند، نه آن چیزی که کمیسیون می خواهد."

این افزایش قیمت برای برخی از اعضای اتحادیه اروپا که خواستار پرداخت جریمه توسط انگلستان بودند، جلوه خوبی نداشت.

مقامات اروپایی از انگلستان درخواست کردند که 15 میلیارد یورو بابت سوبسید های پرداختی کشاورزی بپردازد زیرا با خروج این کشور از اتحادیه اروپا یک سهم از دارایی های این اتحادیه کاهش می یابد.

دبیر برگزیت انگلستان افزود، "بریتانیا هیچ مبلغ پیشنهادی را پرداخت نخواهد کرد."

وی خاطر نشان کرد، "ما این مباحث را توسطه مذاکره و از راه درستش انجام خواهیم داد. مبحثی که ما درباره آن مذاکره خواهیم کرد، جزئیات حقوق و تعهدات انگلیس در برابر اتحادیه خواهد بود."

دیویس اشاره کرد که "اتحادیه نمی تواند نخست وزیر بریتانیا را از شرکت در جلسات پیش رو مباحثه در مورد برگزیت که توسط مقامات دولتی اتحادیه برگزار خواهد شد، منع کند زیرا بریتانیا هنوز عضوی از اتحادیه محسوب می شود."

بنا به گزارشی، بروکسل در جهت محدود کردن جلسات مستقیم ترزا می با مایکل بارنیر، متصدی مذاکره اروپا در زمینه برگزیت، برنامه ریزی هایی را انجام داده است.

اوایل این هفته ترزا می اذعان کرد، "زمانی که بحث مذاکرات برگزیت در میان باشد من تبدیل به یک زن سرسخت خواهم شد."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر