بازدید 14772
مروری بر روزنامه های پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه؛

تراژدی در گلستان همه را غمگین کرد/ کلید واژه جدید انتخاباتی روحانی

روزنامه های امروز حادثه غمناک ریزش معدن در گلستان را بازتاب داده اند. این در حالی است که موضوعات انتخاباتی و همچنین کشمکش ها میان نامزدهای انتخاباتی بر سر موضوعات مختلف از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۹۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 04 May 2017

روزنامه های امروز حادثه غمناک ریزش معدن در گلستان را بازتاب داده اند. این در حالی است که موضوعات انتخاباتی و همچنین کشمکش ها میان نامزدهای انتخاباتی بر سر موضوعات مختلف از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است..

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز حادثه غمناک ریزش معدن را بازتاب داده اند.


روزنامه جوان در گزارشی با تیتر «گلستان کارگران ايراني!» با اشاره به اینکه ده ها معدنچي پس از انفجار معدن زغال‌سنگ در آزادشهر گلستان در عمق 1800 متري محبوس شدند، نوشت: «19 روز پس از اينكه سيلاب بي‌سابقه آذربايجان غربي 48 نفر را به كام مرگ برد، وقوع انفجاري هولناك در معدن زغال سنگ شهرستان آزادشهر كارگران زيادي را در عمق زمين حبس كرد. هر چند دولتمردان براي فرار از پاسخگويي به فراواني كشته‌هاي سيلاب آن را به بلاياي طبيعي گره مي‌زنند اما راه فراري براي بي‌تدبيري در انفجار معدن وجود ندارد. براساس آخرين آمار پيكر دو معدنچي از ميان آوار خارج شده و تلاش براي نجات كارگران حبس شده كه شمار آنها از 26 تا 80 نفر اعلام شده در جريان است. 48 نفر از مجروحان حادثه هم به بيمارستان منتقل شده‌اند.

اين حادثه ساعت 12:05 روز گذشته در معدن زغال سنگ زمستان يورت كه در 14كيلومتري شهرستان آزادشهر و در 90 كيلومتري گرگان مركز استان قرار دارد، اتفاق افتاد. به علت شدت حادثه تيم‌هاي گسترده امداد از شهرستان آزاد‌شهر و شهرهاي همسايه خود را به محل رسانده وتلاش براي نجات حادثه‌ديدگان را شروع كردند. اولين بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه 18 كارگر مجروح شده و 80 كارگر ديگر داخل معدن به دام افتاده‌اند كه مجروحان حادثه به بيمارستان منتقل شده و تلاش براي نجات معدنچيان گرفتار شده به جريان افتاد. مديرعامل جمعيت هلال‌احمر گلستان گفت: وجود گاز زياد در تونل ورودي معدن دسترسي به كارگران محبوس شده را دشوار كرد. جانشين جمعيت هلال‌احمر آزادشهر هم ساعتي بعد از وقوع حادثه اعلام كرد كه گروه‌هاي امداد 15 كارگر را به صورت سرپايي مداوا كردند.»


روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «تراژدی در <گلستان>» نوشت: «انفجار ظهر دیروز معدن زغال سنگ در آزادشهر استان گلستان ده‌ها معدنچی را در عمق 1300 متری گرفتار کرد معاون اول رئیس جمهوری در پیامی به استاندار گلستان مأموریت ویژه داد تا همه امکانات را برای نجات معدنچیان گرفتار بسیج کند با دستور رئیس جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی حادثه و اتخاذ تصمیم‌های مقتضی راهی گلستان شد.»

کلید واژه جدید انتخاباتی روحانی

تراژدی در گلستان همه را غمگین کرد/ کلید واژه جدید انتخاباتی روحانی

روزنامه شرق در گزارشی با تیتر «آزادي كليد‌واژه روحاني» نوشت: «حسن روحانی گفت: امروز رقابت بین دو شیوه برای اداره کشور است، یک شیوه سخت‌گیری و برخورد خشن با مردم و استفاده از روش‌های فشار و یک شیوه اعتدال و خردگرایی و استفاده از مشورت و نظرات برای اداره جامعه است. گفت‌وگوی شب گذشته رئیس‌جمهور محورهای متفاوتی داشت؛ تعریف انقلابی‌بودن، برنامه‌های روحانی برای مبارزه با فساد، محیط زیست و... از جمله محورهای مورد بحث در این گفت‌وگو بود. او ابتدا با ابراز تأسف از روی‌دادن حادثه معدن زغال‌سنگ آزادشهر در استان گلستان با خانواده‌های آسیب‌دیدگان ابراز همدردی کرد. اين از جمله مهم‌ترین فرازهای سخنان او بود.

محور سخنان روحانی در گفت‌وگوی ویژه‌ای خبری‌اش به شرح زیر است.

در بخش اقتصادی اگر امروز آزادی بیشتری به مردم بدهیم، مردم در اقتصاد احساس رقابت بیشتری کنند، احساس کنند دستگاه‌های وابسته به قدرت مداخله در اقتصاد ندارند، حتما موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.»

طرح از روزنامه شرق

تراژدی در گلستان همه را غمگین کرد/ کلید واژه جدید انتخاباتی روحانی

روزنامه قانون در گزارشی با عنوان «تحديد آزادي ممنوع، حتي براي احمدي‌نژاد!» نوشت: «عيد مبعث بود كه کانال‌های تلگرامي و سایت‌های نزديك به احمدی‌نژاد خبر حضور او را در حرم مطهر امام رضا(ع) منتشر كردند. اين سفر با اندك فاصله‌اي بعد از اعلام رد صلاحيت احمدي‌نژاد صورت گرفت. ديدن احمدی‌نژاد آن‌ هم بعد از رد صلاحيتش در حرم رضوي براي برخي مردم جذابيت خاصي داشت. گفتني‌است در اين بازه زماني، يعني از شب شهادت امام موسي‌كاظم(ع) تا شام مبعث، اقشار متدين تهران و ساير نقاط كشور براي زيارت علي‌ابن موسي الرضا(ع) به خراسان رضوي سفر مي‌كنند و اين بهترين زمان براي حضور احمدي‌نژاد در ميان اقشاري بود كه شايد هنوز نيز براي او جايگاه خاصي را در نظر دارند. همين تفكر و رويكرد سبب شد تا زماني كه رييس‌ رد صلاحيت‌شده دولت‌هاي نهم ‌و دهم در صحن‌هاي متبركه آستان رضوي وارد شد، برخي براي گرفتن عكس يادگاري و عده‌ای براي شنيدن ناگفته‌هایی كه انتظار می‌رفت احمدی‌نژاد براي مناظرات كنار گذاشته بود، به سمت او بروند. در اين ميان، عده‌اي از حاميان او نيز از رد صلاحيتش سوال می‌کردند و برخي سعي داشتند به وي علاقه خود را نشان‌ دهند. اين تجمع‌هاي اطراف احمدي‌نژاد سبب شد تا حواشي براي او ايجاد شود و همچنين ماموران آستان قدس براي جلوگيري از اتفاقات‌ جانبي و احتمالي، اطراف او را محاصره كرده و مشتاقان احمدي‌نژاد را از مسير متفرق كنند. در فيلم‌هايي كه آن روز از ماجرا منتشر شد، احمدي‌نژاد به‌دليل برخوردهاي ماموران آستان‌قدس، اعتراض‌هايي را در دستور كار قرار مي‌دهد ولي گويي او در حصري نامريي است و كسي صداي آقاي بگم ‌بگم‌ را ديگر نمي‌شنود.

نكته جالب اين بود كه ابتدا، کانال‌های تلگرامي حامي‌ احمدی‌‌نژاد در فضاي مجازي با انتشار تصاويري از شلوغي اطراف‌ رييس‌دولت نهم ‌و دهم تيتر زدند: «تأييد صلاحيت احمدی‌نژاد توسط مردم!» اما تنها ساعتي بعد، فيلم‌ها و تصاويري منتشر شد كه رسانه‌هاي احمدي‌نژاد آن‌ها را با عناوين ديگري كه حكايت از برخورد نامناسب با احمدی‌نژاد، توسط ماموران آستان قدس داشت، منتشر و اعتراض مي‌كردند.»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
سیلاب در آذربایجان غربی بود ولی 43 نفر تو آذربایجان غربی کشته شدند و آخرین نفرش دیروز که بچه 22 ماهه بود پیدا شد بهتره اطلاع رسانی تون درست باشه
خیلی زیباست تیتر شما برادران تابناک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عزا ، عزاست امروز ، روز عزاست امروز / معدنکار با غیرت ، با شهداست امروز
مشاوران و جمله سازان برای روحانی بیخود برای وی وا‍ژه جدید نسازند جوان شغل میخواد نه شعار.
خدا کند ؟این اتفاق فقط یک حادثه باشد؟ نه بازی ،با جان کاگران معدن ،برای تخریب ،وناکارآمدی رقیب ؟
از قدیم الایام گفته اند که در کشور ما ارزانتر از زنده و گرانتر از مرده سراغ نداریم!!
آنهائی خوشحال باشند که دوست داشتند دهان ما کارگران خرد کنند !!!! همه چیز مان و دهانمان خرد شد !!! گلستان و معدن هم دلایلش !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
البته کارگر واقعی که روی چشمان ما جا دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
شما هم جزو کارگران؟؟ ساماندهی شده برای بر هم زدن مراسم روحانی هستی؟؟؟
متاسفام
واقعا جای تاسف داره که هم وطن های ما اینجوری میمیرند خدا بهخانواده هشون صبر بده
درود خدا بر احمدی نژاد
درد ناک تر از این حادثه در سال اخیر نداشتیم
لازم به ذکر است از وزارت بهداشت خواستاریم قصور پزشکی پزشکان در خصوص حادثه معدن هرچه زودتر بررسی و به سمع نظر ملت شریف ایران برسد...
اگر خود رييس جمهور هم به معدن براى بازديد مى رفت ان موقع باز مى گفتيد انتخاباتى است شما چه إنسان هايي هستيد اگر برود مى گويند انتخاباتى است اگر نرود باز هم اعتراض كه چرا نرفته جان إنسان ها برايش اهميتى ندارد
درک قشربزرگی از جامعه از مفهوم آزادی همین فضای مجازی است که به آنها داده اید
واقعا سیاست چقدر کثیف شده!
این کلید واژه ها دیگه یه دل هیچکس نمی شینه، همش حرف همش شعار، همش وعده
تا سیه رو شود هر که در او غش باشد !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر