بازدید 4024
صالحی امیری مطرح کرد:

واردات کالای قاچاق توسط یک وزیر کذب است

وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: تمام اسناد و مدارک در خصوص ادعای کذب واردات کالای قاچاق تهیه و تقدیم مراجع قضایی شد و امروز نیز قرار بود تمام این اسناد در صدا و سیما نمایش داده شود که تا الان این اتفاق نیافتاده است.
کد خبر: ۶۹۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 03 May 2017
وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: تمام اسناد و مدارک در خصوص ادعای کذب واردات کالای قاچاق تهیه و تقدیم مراجع قضایی شد و امروز نیز قرار بود تمام این اسناد در صدا و سیما نمایش داده شود که تا الان این اتفاق نیافتاده است.

به گزارش ایسنا، صالحی امیری عصر امروز در جلسه افتتاحیه ستاد اصولگرایان معتدل حامی روحانی در در این باره اظهار کرد: هفته پیش کلانتری لواسانات با حکم قضایی با ورود به خانه وزیر آموزش و پرورش، سه هزار و دویست دست لباس کودک را ضبط می‌کند که گویا متعلق به دختر وزیر آموزش و پرورش بوده است. آقای دانش آشتیانی و دخترشان به دادگاه می‌روند و می‌گویند که این کالا مربوط به شرکت دختر ایشان است که نمایندگی پوشاک در کشور دارد و گمرک بابت این کالا که ۲۲۰ میلیون تومان ارزش دارد، ۱۲۰ میلیون تومان عوارض گرفته است و اسناد آن را به قاضی و کلانتری ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد:‌ اما با این حال به مدت پنج روز این پرونده در کلانتری مسکوت مانده و بعد از آن معاون قوه قضاییه اظهار می‌کند که در خانه یکی از وزرا کالای قاچاق ضبط شده و در حال بررسی است. قاضی پرونده این پرونده را از طریق تعزیرات و رییس کلانتری لواسانات و قاضی مربوطه  دریافت و به گمرک مراجعه می‌کنند و گمرک نیز می‌گوید که این یکی از پاک‌ترین پرونده‌های ما بوده است که هیچ ابهام و خللی در آن وارد نیست و در نهایت قاضی پرونده نیز حکم اعلام برائت صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: هیچ نهاد قضایی و حتی کلانتری حاضر نیست این را بگوید تا زمانی که یکی از کاندیداها در روزهای گذشته از این ابزار استفاده می‌کند و می‌گوید اگر من بودم این وزیر را عزل می‌کردم.

صالحی امیری در ادامه گفت: ما که از آقای آشتیانی جریان را پرسیدیم ایشان گفتند که دختر و داماد من که در خارج از کشور ساکن بودند و رشته‌شان مربوط به نساجی است چون فروشگاه ندارند کالا را به منزل من آوردند این‌ها از این اتفاق ساده اکنون در فضای مجازی انواع تهمت‌ها را به وزیر آموزش و پروش می‌زنند.

وی ادامه داد:‌ صبح امروز آقای پورمحمدی به نمایندگی از دولت این اسناد را آورد و در صدا و سیما نمایش داد و آقای علی عسگری رییس صدا و سیما قول داد که این اسناد امروز پخش شود در حالی که این اسناد تا الان که من در اینجا هستم از تلویزیون پخش نشده است.

صاحلی امیری گفت: آقای روحانی و جهانگیری گفتند اطلاعاتی که ما از بسیاری از این افراد داریم را اگر مطرح کنیم این‌ها نمی‌توانند حتی در کشور هم زندگی کنند اما چون این مسائل شخصی است آن‌ها را بازگو نمی‌کنند.

وی ادامه داد: دو اتهام به وزیر آموزش و پرورش زده‌اند یکی ورود کالای قاچاق و دیگری نگهداری کالای قاچاق در حالی که قاضی پرونده با استناد به اسناد و مدارک در این خصوص برای این پرونده رای برائت صادر کرده‌اند اما این‌ها به قاضی گفته‌اند که تو نباید این مسئله را اعلام کنی.

به گزارش ایسنا، صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من به این باور رسیده‌ام که نظام در طول چهار دهه عمر خود در حوزه مسائل سیاسی و فرهنگی هزینه داده است، ادامه داد: من به خاطر دارم در انتخابات دوره گذشته که آقای روحانی بعد از اینکه اجرای انتخابات به اتمام رسید رفتند تا استراحت کنند و من به ایشان گفتم که هنوز شمارش آرا تمام نشده است که ایشان جواب دادند آقای صالحی امیری حضرت آقا اجازه نمی‌دهند که هیچکس در آرای مردم دخالت کند که من تا صبح بیدار ماندم و صبح که ایشان را دیدم گزارش انتخابات استان‌ها را به ایشان دادم و گفتم که رئیس جمهور احتمالی هستید هرچند که اتفاقات زیادی تا ساعت دو بعد از ظهر آن روز اتفاق افتاد که آن هم کتاب خواهد شد و در اینجا مصلحت نیست بگویم که بالاخره ایشان با احراز 51 درصد آرا منتخب شدند و در آخر یادآوری کردند که گفتند حضرت آقا نمی‌گذارد اتفاقی بیافتد.

وی با بیان اینکه همه جریان‌های سیاسی در اصل ولایت فقیه و نظام و رهبری هیچ شکافی نداریم، گفت: در حال ورود به یک فاز سیاسی جدید در کشور هستیم و جامعه شناسی سیاسی انتخابات نشان می‌دهد که انتخابات به سمت عقلایی شدن در پیش است درست است که حزب نداریم اما ساختارهای سیاسی ما کارکرد سیاسی دارند.

صالحی امیری با اشاره به برآوردهایی که از انتخابات انجام شده است، گفت: آقای روحانی حدود 40 درصد از سبد آرا را دارد و مابقی آن را در حدود سی تا چهل درصد که سازمان یافته است بین دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم می‌شود و حدود سی درصد از مردم در انتخابات نیز شرکت نمی‌کنند.

وی ادامه داد:‌ حدود سی درصد از مردم هنوز برای انتخاب کاندیدای خود تصمیم نگرفتند که تعیین‌ کننده‌ترین بخش نیز همین بخش است که از روش‌های تخریبی یا ایجابی می‌شود این‌ها را جلب کرد که ما به روش تخریبی اعتقادی نداریم.

صالحی امیری در توضیح روش تخریبی گفت: روش تخریبی این است که شما همه ساختارهای موجود را خراب کنید و بر روی این خرابه‌ها خودتان را بالا بکشید روش دیگر اما ایجابی است که از طریق ارائه برنامه در ابعاد اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی شکل می‌گیرد.

وزیر ارشاد دولت یازدهم با بیان اینکه رفتارشناسی جامعه ایران نشان می‌دهد که جامعه از آدم‌های بداخلاق تنفر دارد و نسبت به آدم‌های مظلوم و دارای فضیلت اخلاقی گرایش دارد، ‌گفت: در چنین فضایی نظر ما و دوستان ما این بود که این صندلی ارزش ندارد تا ما از مرزهای اخلاقی عبور کنیم چرا که شرافت و صداقت از همه این‌ها بیشتر ارزش دارد.

وی عنوان کرد: آقای جهانگیری گفتند که قصد ایجاد مناقشه در مناظرات را ندارند مگر اینکه آن‌ها چیزی بگویند و ما را وارد مناقشه کنند.

صالحی امیری با بیان اینکه نماد اصولگرایی را ناطق و لاریجانی و امثال آن‌ها می‌دانیم، گفت: افراد مختلف با رویکردهای سیاسی خود به بهترین وجه در دولت کار می‌کنند. رویکرد دولت، ‌رویکرد منافع ملی و نه منافع جناحی است. بهترین شکل برای دولت آینده دولت ملی است؛ ‌دولتی که همه جریان‌های سیاسی در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دولت عقلانیت است گفت: امیدواریم عقلانیت در کشور به حداکثر برسد و ما به منافع ملی بپردازیم این انتخابات منهای نتیجه آن برای نظام مهم است.

صالحی امیری با بیان اینکه جریان‌های سیاسی در کشور در اصول اختلافی ندارند گفت: مبانی ما واحد است و هیچ دلیلی برای اختلاف نیست. انتخاب‌های من در وزارت‌ ارشاد نیز بر اساس شایسته ‌سالاری بوده است و اصلا خط کشی سیاسی نداریم و دستگاه وزارت ارشاد نیز در این راستا عمل کرده است.

وی در پایان گفت: من شخصا می‌خواهم به شهرها و ستادهای اصولگرایان بروم و از همه آن‌ها بابت ایجاد همدلی در جامعه تشکر کنم و بگویم این انتخابات یک حرکت و وفاق ملی بسیار مبارکی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان