بازدید 5796
شاخص دلار،

افزایش شاخص دلار با افزایش آمار اشتغال

در روز چهارشنبه مورخ ۳ می، دلار افزایش متوسطی را در برابر سبد ارزی خود کسب کرد. رشد شاخص دلار پس از انتشار گزارشی مبنی بر استخدام 177000 کارگر توسط شرکتهای آمریکایی در ماه آوریل رخ داد. این آمار بسار نزدیک به برآورد متوسط 175.000 استخدامی بود که در نظرسنجی رویترز توسط اقتصاددانان به دست آمده بود.
کد خبر: ۶۹۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ 03 May 2017
در روز چهارشنبه مورخ ۳ می،  دلار افزایش متوسطی را در برابر سبد ارزی خود کسب کرد. رشد شاخص دلار پس از انتشار گزارشی مبنی بر استخدام 177000 کارگر توسط شرکتهای آمریکایی در ماه آوریل رخ داد. این آمار بسیار نزدیک به برآورد متوسط 175.000 استخدامی بود که در  نظرسنجی رویترز توسط اقتصاددانان به دست آمده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، شاخص دلار، که با توجه به میانگین نرخ مبادله بین دلار آمریکا و شش ارز اصلی در سطح جهان به دست می آید، ۰.۰۶ درصد رشد داشته است و به ۹۹.۰۳۶ رسیده است.

افزایش شاخص دلار با افزایش آمار اشتغال

بیشترین رشد دلار در مقابل ین بوده. دلار امروز توانست ۰.۳۲ درصد در مقابل ین افزایش داشته باشد، به طوری که هر یک دلار، امروز ۱۱۲.۳۲ ین معامله می شد. ارزش دلار در برابر ین  به بالاترین نرخ خود در ۶ هفته گذشته رسید. دیروز با باز شدن بازار های اروپا پس از روز می (تعطیلی ۱ می ماه) ارزش دلار در برابر ین، یک سوم درصد افزایش داشت و ارزش هر دلار به 112.12 ین رسید.

در روز سه شنبه ارزش دلار در برابر یورو مجدداً کاهش یافت ولی امروز دلار توانست ۰.۰۹ درصد در مقابل یورو رشد داشته باشد. امروز هر یورو 1.0917 دلار  معامله شد که تنها اندکی کمتر از رکورد به دست آمده در ۵.۵ ماه گذشته است که 1.0950 دلار بود. برخی از تحلیل گران شک دارند که ترامپ بتواند به وعده خود مبنی بر رشد اقتصادی پایبند بماند و آن را عملی کند، هر چند که با کاهش مالیات ها این امر تا حدودی قابل تصور گشته است.
افزایش شاخص دلار با افزایش آمار اشتغال
روز دو شنبه وزیر خزانه داری ایالات متحده، استیون منوچن در مورد احتمال صدور اوراق قرضه طولانی مدت اظهار نظر کرد. این امر موجب شد که ارزش اوراق قرضه ایالات متحده افزایش یابد.

داده های ضعیف از میزان فعالیت کارخانجات آمریکا و نرخ تورم، انتظار برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را کمرنگ کرد. شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) به استثنای غذا و انرژی 0.1 درصد در ماه مارس کاهش داشته است و این اولین و بزرگترین افت از سپتامبر 2001. می باشد. در 12 ماه گذشته منتهی به ماه مارس، آنچه به اصلاح شاخص قیمت هسته‌ی PCE نامیده می شود، 1.6 درصد رشد داشته است که کمترین میزان افزایش از جولای سال گذشته بوده.

بررسی شاخص قیمت هسته‌ی PCE، که بهترین وسیله ی فدرال رزرو برای اندازه گیری تورم است، نشان می دهد که از هدف ۲ در صدی بانک مرکزی کمتر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی