بازدید 3517

رونق معاملات بورس‌های آسیایی از صعود سهام فناوری

بازارهای سهام آسیا روز سه‌شنبه تحت تاثیر خوش بینی رو به رشد نسبت به درآمدهای صنعت فناوری و کاهش نگرانی‌ها نسبت به تنش‌ها در شبه جزیره کره که آمار اقتصادی ضعیف‌تر از حد مطلوب آمریکا و چین را جبران کرد، نزدیک به بالاترین رکورد دو سال گذشته صعود کردند.
کد خبر: ۶۹۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 03 May 2017
بازارهای سهام آسیا روز سه‌شنبه تحت تاثیر خوش بینی رو به رشد نسبت به درآمدهای صنعت فناوری و کاهش نگرانی‌ها نسبت به تنش‌ها در شبه جزیره کره که آمار اقتصادی ضعیف‌تر از حد مطلوب آمریکا و چین را جبران کرد، نزدیک به بالاترین رکورد دو سال گذشته صعود کردند.

به گزارش ایسنا، شاخص ام اسی سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن روز دوشنبه که بازارهای منطقه پس از تعطیلات طولانی پایان هفته بازگشایی شدند، ۰.۵ درصد رشد کرد. شاخص نیک‌کی ۲۲۵ ژاپن ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۹۴۳۱.۶۶ واحد رسید. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس ۲۰۰ حدود ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۵۹۴۰.۶۰ واحد ایستاد. شاخص هانگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۱ درصد اُفت کرد و به ۲۴۶۰۶.۷۶ واحد رسید و شانگهای کامپوزیت با ۰.۳ درصد عقب نشینی، در ۳۱۴۴.۶۲ واحد قرار گرفت. بازارهای سهام در تایوان و آسیای جنوب شرقی در سطح بالاتری ایستادند.

در معاملات روز دوشنبه وال استریت، شاخص "استاندارد اند پورز۵۰۰" به میزان ۰.۱۷ درصد و نزدک کامپوزیت ۰.۷۳ درصد رشد کرد. اما داوجونز اینداستریال اوریج ۰.۱۳ درصد کاهش یافت. پنج شرکت بزرگ آمریکایی از نظر ارزش بازار شامل اپل، آلفابت، مایکروسافت، آمازون و فیس بوک روز دوشنبه به بالاترین رکورد اواسط معاملات صعود کرده بودند.

رشد ارزش معاملات سهام فناوری پس از انتشار درآمدهای قوی از سوی گوگل، آمازون و مایکروسافت در هفته گذشته تسریع شد.

در آسیا سامسونگ الکترونیکس حداکثر ۲ درصد صعود کرد و کمک کرد شاخص کسپی کره جنوبی ۰.۷ درصد رشد کرده و به بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۱ به این طرف نزدیک شود.

به گفته یوکینو یامادا، استراتژیست ارشد در شرکت"وایوا سکیوریتیز"، تقاضای قوی برای محصولات مختلف مربوط به اینترنت اشیا که در آن محصولات معمولی به شبکه‌ها متصل می‌شوند، از تقاضای فناوری حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌ها نسبت به تنش‌ها پیرامون شبه جزیره کره پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه احتمال دیدار با رهبر کره شمالی را مطرح کرد، اندکی کاهش یافت.

شاخص نوسان CBOE که معیار سنجش نوسان بازار سهام در کوتاه مدت است، در پایین‌ترین سطح از فوریه سال ۲۰۰۷ بسته شد.

در بازار مبادلات ارزی، کاهش ریسک گریزی سرمایه‌گذاران کمک کرد نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن، به بالاترین سطح یک ماه گذشته صعود کند و هر دلار ۱۱۲ ین معامله شد.

یورو تغییر چندانی نداشت و در ۱.۰۹۱۱ دلار ایستاد. ارز واحد اروپایی در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در محدوده قیمت ثابتی مانده است.

در بازار اوراق قرضه آمریکا، بازده اوراق قرضه ۳۰ ساله آمریکا برای نخستین بار از ۱۰ آوریل به بالای ۳ درصد صعود کرد. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا در ۲.۳۲۷ درصد ایستاد.

در بازارهای کالا، قیمت‌های نفت تحت تاثیر افزایش تولید نفت خام لیبی و ذخایر بالای نفت خام آمریکا تحت فشار قرار گرفت. نفت برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است، با ۱۴ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش، ۵۱.۳۸ دلار در هر بشکه معامله شد. بهای معاملات نفت خام آمریکا برای تحویل در ژوئن ۹ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۴۸.۷۵ دلار در هر بشکه ایستاد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر