بازدید 50434

فیلترشکن استفاده نکنید، تعرفه آزاد حساب می‌شود!

در چند روز اخیر، ماجرای تخفیف ندادن ایرانسل به برخی کاربران اینترنتی، حاشیه‌هایی را ایجاد کرده است. پس از خبر کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت برای دریافت محتوای شماری از وب سایت‌های ایرانی، این دومین خبر پیرامون اپراتورهای تلفن همراه و خدمات اینترنتی آن‌ها بود که در چند وقت اخیر دست‌به‌دست در فضای مجازی و سایت‌های خبری چرخید؛ اما ماجرا از چه قرار است؟
کد خبر: ۶۹۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹ 02 May 2017
در چند روز اخیر، ماجرای تخفیف ندادن ایرانسل به برخی کاربران اینترنتی، حاشیه‌هایی را ایجاد کرده است. پس از خبر کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت برای دریافت محتوای شماری از وب سایت‌های ایرانی، این دومین خبر پیرامون اپراتورهای تلفن همراه و خدمات اینترنتی آن‌ها بود که در چند وقت اخیر دست‌به‌دست در فضای مجازی و سایت‌های خبری چرخید؛ اما ماجرا از چه قرار است؟

به گزارش تابناک اقتصادی، حدود ده روز پیش، خبری پیرامون اپراتورهای تلفن همراه و کاهش تعرفه خدمات اینترنتی آن‌ها رسانه‌ای شد. در آن خبر آمده بود، بنا بر مصوبه سازمان رگولاتوری، دو اپراتور همراه اول و ایرانسل تعرفه اینترنت آزاد خود را برای تعدادی از سایت‌های پربازدید ایرانی کاهش داده‌اند. همراه اول اعلام کرد، در راستای اجرای سیاست‌ها و اهداف شبکه ملی اطلاعات و با هدف رونق محتوای فاخر ایرانی و توسعه کسب‌وکارهای بومی این اپراتور تعرفه اینترنت آزاد را برای 210 سایت پربازدید داخلی که توسط سازمان تنظیم مقررات اعلام شده بود، 50 درصد کاهش داده است.

همچنین ایرانسل به‌عنوان اپراتور دوم تلفن همراه در کشور نیز اعلام کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با هدف حمایت از تولید محتوای داخلی پس از راه‌اندازی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، تعرفه مصرف آزاد اینترنت را برای دریافت محتوای برخی وب ‏سایت‌های ایرانی به نصف کاهش داده است. بر اساس اعلام ایرانسل، مشترکان اعتباری این اپراتور با اجرای این مصوبه خواهند توانست با خرید بسته 5+1، یک گیگابایت ترافیک ویژه دریافت محتوای وب ‏سایت‌های ایرانی و 5 گیگابایت ترافیک برای وب ‏سایت‌های بین‌المللی در اختیار داشته باشند. نکته عجیب درباره ایرانسل اینکه این تخفیف تنها برای اینترنت سیم‌کارت عملیاتی شده و گویا مشترکان وایمکس از این تخفیف محروم هستند.

البته بعد از اعلام اسامی 210 سایت داخلی برخوردار از این شرایط، برخی رسانه‌ها به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار ارائه دلیل برای انتخاب این سایت‌ها شدند؛ هرچند بنا بر اعلام سایت همراه اول، دلیل انتخاب این سایت‌ها پربازدید بودن آن‌ها بوده است، گویا در بین این سایت‌های اعلام شده، برخی سایت‌ها بازدید آن‌چنانی نداشته ولی در این فهرست قرار گرفته‌اند. این موضوع شائبه‌هایی را با خود به همراه داشته است.

همچنین در یازدهم اردیبهشت 1396 نیز خبر دیگری پیرامون یکی از اپراتورهای تلفن همراه و تعرفه خدمات اینترنتی آن در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که در نوع خود جالب بود؛ خبر حاکی از آن بود که ایرانسل در سایت خود و در بخش مربوط به تغییر شرایط و ضوابط خرید اینترنت همراه، بندی را اعلام  کرده که می‌گوید: "آدرس آی‌پی‌های استفاده شده در بسته محتوایی بر اساس اطلاعات دریافتی از شرکت‌های مذکور بوده و در صورت تغییر آن‌ها، ترافیک شبکه به‌صورت عادی محاسبه می‌شود و ایرانسل مسئولیتی در قبال این تغییر نخواهد داشت؛ همچنین در صورت استفاده از نرم‌افزارهای تغییر دهنده آی‌پی‌های داخلی (وی پی ان یا فیلترشکن) در زمان استفاده از اینترنت، حجم مربوط به ترافیک ملی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و درنتیجه امکان اعمال تخفیف ترافیک ملی وجود نخواهد داشت".

به گزارش ایسنا، ایرانسل پیشتر اعلام کرده بود، اگر کاربران بدون خرید بسته و با تعرفه آزاد، از یک سری وب ‌سایت‌های ایرانی دیدن کنند، تعرفه مصرف آزاد آن‌ها نصف محاسبه می‌شود و این به شرطی است که آی پی شما ایرانی باشد و از نرم‌افزارهای تغییر آی پی استفاده نشود (وی پی ان و فیلترشکن)، چون در این صورت آی پی شما کاملاً تغییر خواهد کرد و امکان تشخیص اینکه شما ایرانی هستید از بین می‌رود؛ برای نمونه، در بسته ویژه ۵+۱ که توسط این اپراتور معرفی شده، اگر سیستم قادر به شناسایی آی پی شما نباشد، یک گیگابایت رایگان برای شما محاسبه نخواهد شد و طبق روال همیشگی حجم مربوطه از بسته عادی شما کاسته خواهد شد.

در هر حال بنا بر اطلاعات به دست آمده، افزوده شدن این بند به شرایط و ضوابط ایرانسل برای خرید بسته‌های اینترنت همراه، نشان می‌دهد در صورت استفاده از وی پی ان و فیلترشکن‌ها، شناسایی آی پی کاربران توسط سیستم با مشکل مواجه شده و در نتیجه تعرفه استفاده از 210 سایت مذکور برای کاربر، آزاد محاسبه خواهد شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۵
کلاً به درک !!!
فقط دوست دارن ملت رو محدود کنن و ازشون پول بگیرن
اقای وزیر ارتباطات اگر نخوابیدن این ظلم در حق مشترک هست.تلگرام رو که مکالمه رو قطع کردن کسی نتونست چیزی بگه احتمالا اقایون منتظر یک حرکتی هستند تا به خودشون بیان تا هر جوری نتونند با این مردم رفتار کنند.
اپراتورهای محترم به زودی بساطتون از کره زمین کلا جمع میشه و کشورهای جهان اول البته در جهت منافعشون کل کره زمین رو پوشش مفت اینترنت میدهند و شما باید کاسه گدایی دست بگیرید شاهد عرایضم هم مسئله پیامک است . آیا امروز کسی پیامک استفاده میکند؟
از اسم ایرانسل و همراه اول حالم به هم میخوره
خب اینکه تعجب نداره
وقتی فیلترشکن استفاده میشه ، به دلیل اینکه ترافیک کاربر اول به خارج منتقل و دوباره به داخل برمیگرده ، اپراتور باید تعرفه ی ترافیک بین الملل رو به دولت پرداخت کنه نه تعرفه ی ترافیک اینترانت داخل کشور رو .. اپراتور هم که عاشق چشم و ابروی ما که نیست
وقتی با فیلتر شکن و این موارد وصل بشید ترافیک اطلاعاتی به خارج از کشور میره و دوباره برمیگرده.
سلام.
خوبه یکم اطلاعات خودتون رو بالا ببرید. وقتی از وی پی ان استفاده میشه ناخودآگاه آی پی تغییر میکنه. و آی اس پی هیچ تقصیری نداره.
مگر اینکه بیان از اول بشینن بنویسن همچین کدی رو.
پس الکی گیر ندید هر چند اوپراتور های ایران زیاد می گیرن. کافیه یه جستجوی معمولی تو دنیا کنید.
نه بابا. مرد حسابی تمام جاها رو فیلتر کردن ادم نمیتونه یه مقاله علمی بخونه .اخر کجای دنیا اینطوریه؟ افریقا؟ اسیا؟ جیبوتی؟ .......
خوشی زده زیر دل ایرانسل .
استفاده از اینترنت تلفن همراه را تحریم کنید باادب شوند
بهانه ای برای کسب درآمد بیشتر !
مبارزۀ گام به گام ، و پیشرویِ خزنده ،
علیه حقّ مسلّمِ «جریان آزاد اطلاعات» .
مسئله ، این است !
بسته ای که میخرید آزاد حساب نمیشه با فیلتر شکن اون راجع به سایت های داخلی که گفته تخفیف میدهد اگه تغییر آی پی بدین فقط تخفیفه شامل حالتون نمیشه....همش غرولند میکنید
وفتی فیلتر شکن روشن باشه از حجم بسته استفاده نمیکنه و اعتبار حساب رو میخوره.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر