بازدید 3034

آمادگی جبهه پولیساریو برای مذاکره با مراکش درباره استقلال

یکی از اعضای جبهه پولیساریو روز دوشنبه اعلام کرد این جبهه آماده آغاز مذاکرات با رباط درباره حق ساکنان صحرای غربی برای تعیین سرنوشتشان است.
کد خبر: ۶۹۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 02 May 2017
یکی از اعضای جبهه پولیساریو روز دوشنبه اعلام کرد این جبهه آماده آغاز مذاکرات با رباط درباره حق ساکنان صحرای غربی برای تعیین سرنوشتشان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از  روزنامه رای الیوم، صحرای غربی منطقه‌ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مراکش که جبهه آزادی‌بخش پولیساریو و پادشاهی مراکش بر سر کنترل آن مناقشه دارند. این صحرا پس از پایان استعمارگری اسپانیا و شروع برخی درگیری‌ها به آتش‌بسی تحت نظارت نیروی صلحبان سازمان ملل دست یافت.

جبهه پولیساریو خواستار برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت ساکنان صحرای غربی است این در حالی است که رباط خواهان راهکاری مبتنی بر یک دولت خودگردان تحت حاکمیت مراکش است.

شورای امنیت روز جمعه قطعنامه‌ای را در حمایت از احیای مذاکرات درباره درگیری‌ها در صحرای غربی صادر کرد. در این قطعنامه همچنین ماموریت صلحبانان سازمان ملل تا ۳۰ آوریل ۲۰۱۸ تمدید شد.

محمد خداد، هماهنگ کننده میان جبهه پولیساریو و صلحبانان سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که اتحادیه آفریقا و سازمان ملل باید در حل این بحران با هم همکاری کنند.

وی افزود: باید مذاکرات منجر به آزادی و استقلال ملی شود.

خداد همچنین خاطر نشان کرد: تصمیم عقب نشینی نیروهای پولیساریو از منطقه تحت مناقشه "الکرکرات" فرصت بهانه جویی به دشمنان درباره الکرکرات جهت متوقف کردن روند سیاسی را نمی‌دهد.

افراد مسلح جبهه پولیساریو روز جمعه از منطقه الکرکرات در نزدیکی مرز با موریتانی عقب نشینی کردند.

این امر امید به از سرگیری مذاکرات برای حل درگیری با مراکش را تقویت کرده؛ مساله‌ای که باعث خواهد شد مراکش نیروهایش از این منطقه را اواخر فوریه ۲۰۱۷ خارج کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر