بازدید 17274
۱

تغییر سبک زندگی، کارکرد اصلی ماهواره

کد خبر: ۶۹۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 02 May 2017
یک جامعه شناس گفت: امروز سبک زندگی که تبلیغ می‌شود سبکی است که تعریف خاصی برای زن زیبا دارد؛ این تبلیغ مستقیما گفته نمی شود بلکه با نشان دادن هنرمندان زن در سینما بیان می‌شود. در حقیقت کارکرد اصلی ماهواره اینجا خود را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر روژان مظفری محقق، پژوهشگر و جامعه شناس با بیان اینکه ماهواره‌ها شامل فضای مجازی نمی شوند اما از نظر رسانه هر دو در یک دسته قرار دارند، گفت: فرهنگ امری کاملا سیال و پویا است و هیچ گاه نمی توان جلوی داد و ستد فرهنگی را گرفت یعنی هیچ وقت نمی توان جامعه را ایزوله نگاه داشت و مانع هر گونه انتقال فرهنگی شد.

وی ادامه داد: نخستین عنصری که در فرهنگ بسیار مهم است، عنصر زبان است. خیلی وقت ها در هنگام کارهای تجاری مانند صادرات و واردات، فرهنگ و واژگان نیز منتقل می شوند. خیلی وقت ها این صادرات و واردات فقط جنس نیست بلکه یکسری پدیده های کاملا انتزاعی و فرهنگی است. به عنوان مثال "مد" که بخش اعظمی از جهان صنعتی امروز مربوط به مد و تبلیغات است.

این محقق و پژوهشگر با بیان اینکه جهان صنعتی به بازار مصرف نیاز دارد، اظهار کرد: در حقیقت این کشورها نیاز دارند شما به عنوان مصرف کننده همیشه تحت تاثیر تبلیغات قرار بگیرید و به سمت استفاده از محصولات بروید. در برهه‌ای ممکن است تبلیغات به سمت محصولات آرایشی برود و نشان دهند زن زیبا، زنی است که از لوازم آرایشی استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در جامعه فراصنعتی قرار داریم، عنوان کرد: در جوامع فرا صنعتی جنس فروخته نمی شود و این فرهنگ است که صادر می شود زیرا وقتی شما تحت تاثیر فرهنگ یک کشور صنعتی باشید، در نهایت سبک زندگی را بر می گزینید که آنها به عنوان سبک زندگی قالب ارائه می کنند.

این جامعه شناس در برنامه‌ای رادیویی با موضوع طلاق و شبکه‌های مجازی و ماهواره، درباره سبک زندگی که امروز تبلیغ می شود گفت: امروز سبک زندگی که تبلیغ می شود سبکی است که تعریف خاصی برای زن زیبا دارد یعنی برای زن زیبا بودن مجبور هستید یکسری عمل های زیبایی را انجام دهید. در این تبلیغ مستقیما گفته نمی شود که حتما باید پروتز یا عمل زیبایی انجام دهید بلکه این را با نشان دادن هنرمندان زن در سینما نشان می دهند و یا در مورد مردها نیز نشان داده می شود مرد موفق و قهرمان فیلم مردی با مشخصات ظاهری خاص است. در حقیقت کارکرد اصلی ماهواره اینجا خود را نشان می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خسته نشدید...........
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل