بازدید 4071
۴

خوش‌اومدی سپیدرود!

رسول مجیدی
کد خبر: ۶۹۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 02 May 2017
به قول یکی از کاربران توییتر، «بعد از مدت‌ها یک اسم قشنگ اومد لیگ برتر». سفیدرود یا سپیدرود دومین رود بلند ایران و بزرگترین رود شمال ایران است که از ترکیب دو رود شاهرود و قزل اوزن که در شهر منجیل به هم می‌پیوندند شکل می‌گیرد و تا ریختن به دریای خزر عرض استان گیلان را می‌پیماید.

این رود علاوه بر اینکه در پیدایش تمدن و اقتصاد گیلان تأثیر داشته، عامل مهم پدید آمدن دو ناحیهٔ تاریخی آنسوی رودی و این سوی رودی یا بیه‌پس و بیه‌پیش است. 
خلاصه اینکه اگر دروس جغرافی مدرسته‌تان را فراموش کردید و این توضیحات را یادتان نمی‌آید، از سال دیگر قرار است مدام نام این رود را بشنوید. سپیدرود رشت حالا و بعد از ۲۵ سال به سطح اول فوتبال ایران بازگشته. آنها حالا می‌توانند برای اولین بار طعم حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را بچشند. آن هم در شرایطی که تا همین سال گذشته در لیگ دسته ۲ توپ می‌زدند. 

فوتبال گیلان حالا یکبار دیگر صاحب نماینده در لیگ برتر شده و چه تیمی بهتر از سپیدرود که هم قدیمی‌ترین تیم این خطه است و هم هوداران پرشوری دارد. آنهایی که در برف و باران زمستان سخت سال گذشته این تیم را تنها نگذاشتند و علی‌رغم هم مشکلات، امروز جشن صعود به لیگ برتر گرفتند.

تیمی که سال پیش از لیگ دسته دو به لیگ دسته یک آمده بود، حالا آماده است در لیگ برتر هم تاریخ‌سازی کند و یک نتیجه درخور برای استان گیلان کسب کند.

درباره سپیدرود و مشکلاتش حرف بسیار است. امروز اما روز جشن و سرور برای رشتی‌هاست و بهتر است کام‌شان را تلخ نکنیم. آنها شایسته حضور در لیگ برتر بودند و از همین حالا همه تیم‌های لیگ برتری باید خود را آماده بازی‌های سخت در ورزشگاه عضدی رشت کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
من خوزستانیم ولی دیروزبه احترام مردم خوب گیلان نشستیم وبازی را دیدیم وکلی حرص وجوش خوردیم ولی واقعا خوشحال شدیم این حسین کعبی هم واقعا تمام شدنی نیست !!!!!
با سلام به این هموطن رمانتیک و مورخ ، هنوز پرونده شکایت تیم گل گهر از آلومینیم اراک بدلیل استفاده از یار غیر مجاز در بازی و رقم خوردن در دست پیگیری است و حتی شده در فیفا هم برای احقاق حق پیگیری و طرح دعوی خواهیم کرد.
عشق رشت سپیدرود
جان گیلان سفیدرود
یادت باشه پرسپولیس سرورتونهههههههههههههههههههه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان