بازدید 14688

افزایش غلظت گرد وغبار در برخی مناطق خوزستان

کد خبر: ۶۸۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 30 April 2017
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پیش بینی افزایش غلظت گرد و غبار در برخی مناطق استان خوزستان به علت افزایش سرعت باد در کشور عراق خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه افزود: با عبور امواج ترازمیانی، طی فردا(۱۱ اردیبهشت) در مناطق واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز غربی و مرکزی، استان‌های واقع در مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوبی و برخی نقاط جنوب شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: روز سه شنبه(۱۲ اردیبهشت) با تقویت و حرکت سامانه بارشی که روی مدیترانه واقع شده است، بارش در استان‌های واقع درشمال غرب ، غرب و در روز چهارشنبه(۱۳ اردیبهشت) استان‌های واقع درشمال غرب، غرب علاوه بر این نواحی در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی، مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی تشدید می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی فردا شدت بارش‌ها در برخی نقاط کرمان و روز سه شنبه در جنوب آذربایجان غربی، شمال لرستان، بیشتر مناطق استانهای کردستان، کرمانشاه و همدان خواهد بود. همچنین در برخی مناطق خوزستان پدیده گردوغبار مشاهده می شود که انتظار می رود از اواخر وقت دوشنبه با افزایش سرعت باد روی عراق، در صبح سه شنبه بر غلظت گرد و غبار در این منطقه افزوده شود.

وظیفه وضعیت جوی استان تهران را در روز دوشنبه  کمی ابری، دربعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد همچنین احتمال رگبارورعدوبرق پیش بینی کرد و گفت: بیشینه دما در این روز ۲۶ درجه و کمینه آن به ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. روز سه شنبه نیز آسمان این استان کمی ابری، دربعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد و در اواخر وقت رگبار و رعد و برق خواهد بود. دمای هوا در خنک‌ترین ساعت این روز ۱۵ درجه و در گرمترین ساعت  ۲۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

پیش بینی بارش در استان‌های شرقی و غربی کشور

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که با عبور متناوب امواج ترار میانی جو از روی کشور وضع هوای مناطق مختلف به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) دربعضی ساعات رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، نیمه غربی یزد، چهار محال بختیاری، شمال و شرق فارس، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال سمنان، مازندران و جنوب غرب گلستان رخ خواهد داد.

سه شنبه (۱۲ اردیبهشت) رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ در استان‌های اردبیل ، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، ایلام،مرکزی، برخی نقاط کرمان ، سیستان و بلوچستان، غرب یزد، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال سمنان، مازندران و جنوب غرب گلستان و از اواخر وقت در قزوین، البرز، تهران پیش‌بینی می‌شود . شدت بارش در روز سه شنبه در جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، شمال لرستان، بیشتر مناطق استانهای کردستان، کرمانشاه ، همدان ، زنجان و قزوین است و احتمال آبگرفتگی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سرریز شدن سدها در این نواحی وجود دارد. از این رو توصیه می شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی انجام شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر