بازدید 3505

شریعتی که به جای نفی تفرقه به ایجاد آن دست بزند، بدلی است

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شریعتی که به جای نفی تفرقه به ایجاد و تثبیت آن دست بزند، بدلی است، تصریح کرد: چنین شریعتی، خدایی و برآمده از دین نیست.
کد خبر: ۶۸۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 30 April 2017
آیت الله احمد مبلغی در سخنانی در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه رسول اکرم (ص) لبنان با بیان اینکه شریعت فاقد روح دین و بیگانه با خدای دین، واقعی نیست، گفت: مشکل نسخه هایی از شریعت که بسیاری امروز در جهان اسلام آن را دنبال می کنند، این است که فاقد طعم دین، فاقد روح دین، بیگانه با خدای دین و بی تفاوت در قبال فلسفه و رسالت های دین هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این نسخه ها به جای کوشش در جهت اقامه دین که در آیه 13 سوره شوری (شَرَعَ لکم ..... ان اقیموا الدین) آمده، به سمت سوء استفاده از دین به نفع خود به پیش رفته اند؛ گویی این دین است که آمده تا آن ها را  استقرار دهد، نه آن که شریعت برای استقرار دین است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه شریعتی که به جای نفی تفرقه به ایجاد و تثبیت آن دست بزند، بدلی است، اظهار داشت: چنین شریعتی، خدایی  و برآمده از  دین نیست؛ بلکه بر آمده از نگاهی تنگ، خشک مغز، قشرگرا و حاصل رویکردی غیر فطری به دین از ناحیه گروه هایی از انسان هاست.

وی گفت: این نسخه ها، شریعت واقعی خدا را پس زده و نه تنها اقامه کننده دین نیستند که بالاتر تضعیف کننده یا حتی تخریب کننده دین در نزد نسل های جدید هم  شده اند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آیه 13 سوره شورا، آن روی سکه اقامه دین (أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ) عدم تفرقه (وَلَا تَتَفَرَّقُوا) است در حالی که شریعت حاصل از این نسخه -که برساخته از میل و نگاه انسان های کم ظرفیت است- نه تنها به عدم تفرقه نمی انجامد که فراتر به عامل ظهور بدترین و خونبارترین شکل اختلاف بدل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دعای ندبه، ادبیات و مضامین کم نظیری را در خود جمع کرده،  گفت: مهمترین ویژگی دعای ندبه، ارائه تحلیل های تاریخی است.

آیت الله مبلغی با اشاره به این که دعای ندبه در بردارنده چهار "خوانش تحلیلی تاریخ" و یک  "آینده خوانی تحلیلی" است، گفت: یکی از "گذشته خوانی ها تحلیلی" در دعای ندبه،  ارایه تحلیلی روشنگر نسبت به تاریخ "جریان دینی - اجتماعی انبیاء" است.

وی افزود: بر اساس تحلیل آمده در دعای ندبه، انبیا چهار کارکرد  "اقامه دین"، "اتمام حجت بر عباد"، "جلوگیری  از دور افتادن حق از مقرّ خود" و "جلوگیری از غلبه باطل بر  پیروان حق"  را دنبال می کرده اند.

مبلغی با اشاره به این که "هدف بودن اقامه دین برای انبیاء" یک مضمون عمیق قرآنی است، گفت: قرآن در این زمینه، در آیه شَرَعَ لَکُمْ مِنَ الدِّینِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِی أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَمَا وَصَّیْنَا بِهِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَى وَعِیسَى أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا، تشریع شریعت را برای اقامه دین معرفی می کند./
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر