بازدید 2632

بی توجهی به قیمت چای عامل رواج قاچاق

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه افزایش ۷درصدی نرخ برگ سبز چای سنخیتی با تورم و هزینه تولید ندارد،گفت:عدم تعیین چای به نرخ واقعی سیر نزولی تولید را در بردارد.
کد خبر: ۶۸۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 30 April 2017
محمدحسین قربانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزای خانه ملت درباره شرایط تعیین نرخ برگ سبز چای توسط دولت،گفت: درحالی که بسیاری از کشاورزان چای‌کار خرد ، مالک هستند، نرخ کنونی برگ سبز چای هیچ گونه سنخیتی با هزینه تولید و تورم اقتصادی کشور ندارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم همخوانی نرخ تولید با فروش چای کشاورزان خرد مالکان را تحت فشارهای اقتصادی شدید قرار داده است،تصریح کرد:کشاورزان خرد مالک به کشاورزان تک محصولی شهرت دارند ؛ بنابراین اگر محصولات کشاورزان خرد مالک با بهای عادلانه و بر مبنای نرخ تولید و تورم خریدار ی نشود، بدیهی است که حضور در تولید چای برای کشاورز صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه حذف چای ایرانی از چرخه تولید عواقب و پیامدهای منفی همچون حضورگسترده چای های قاچاق را در کشور رقم می زند، افزود:  بدون شک با افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای بهره وری در صنعت چای ارتقا یافته و چایکاران به آینده ، بیشتر امیدوار خواهند بود.

                                      عدم تعیین چای به نرخ واقعی سیر نزولی تولید را در بردارد

 قربانی با بیان اینکه  عدم تعیین چای به نرخ واقعی بستر را  برای کاهش تولید چای در کشور را مهیا می کند،تصریح کرد: دولت با افزایش نرخ  برگ سبز چای و اعلام به موقع آن می‌ تواند کشاورزان را در مسیر سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی که در واقع اولویت دادن به تولید محصولات داخلی  اساسی است، قراردهد.

وی افزود:خرید‌ تضمینی محصولات کشاورزی یکی از ابزارهای مهم دولت برای اجرای  اصولی اقتصاد مقاومتی جهت  حمایت از  تولیدات کشاورزان  در صنعت کشاورزی تلقی می شود ، بنابراین اگر این مهم به  درستی اعمال شود ، می‌ توان از ظرفیت موجود بخش کشاورزی برای افزایش بنیه اقتصادی کشور استفاده بهینه کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس، تصریح کرد: مبنای شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال  برگرفته از حمایت از کشاورز و تولید کننده داخلی است که با زحمات فراوان محصولات را  به زیر کشت می برد، بنابراین  برای ترغیب و افزایش انگیزه کشاورزان در تولید محصولی همچون چای نباید شاهد حضور چای های خارجی در ادارات دولتی باشیم ، زیرا ما ظرفیت تولید بالای بویژه در محصولات کشاورزی همچون چای را داریم ، اما متاسفانه عدم تعیین نرخ خرید مناسب محصول ازکشاورز مانعی برای افزایش تولید چای با کیفیت ایرانی در صنعت کشاورزی به شمار می آید.

وی ادامه داد: برای شکوفایی صنعت چای پرداخت اعتبارات و تسهیلات کافی،حمایت منطقی دولت از صنعت چای و چایکاران، توزیع به موقع نهاده های کشاورزی با نرخ ارزان، تعیین نرخ تضمینی مناسب از کشاورز عواملی است که می تواند منجر به افزایش تولید چای وکاهش واردات  چای خارجی به کشور شود.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه حوزه تولید چای نیازمند حمایت ویژه دولتی است، یادآورشد:بهترین چای دنیا ایرانی است؛زیرا این محصول  بدون اسانس تولید می شود، بنابراین نباید با تبلیغات گسترده چای خارجی محصول مشابه  داخلی  را  در انزوا قرار دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار