بازدید 2628
اخبار کوتاه جهان انرژی؛

افزایش همکاری های ایران و اروپا در زمینه انرژی

افزایش همکاری های ایران و اروپا در زمینه انرژی، صادرات «ال پی جی» ایران به هند برای نخستین بار، آمادگی گرجستان برای خرید گاز از ایران و کاهش اکتشاف های جهانی نفت در سال ٢٠١٦ میلادی مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۶۸۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 30 April 2017
افزایش همکاری های ایران و اروپا در زمینه انرژی، صادرات «ال پی جی» ایران به هند برای نخستین بار، آمادگی گرجستان برای خرید گاز از ایران و کاهش اکتشاف های جهانی نفت در سال ٢٠١٦ میلادی مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری شینهوای چین، با کاهش تحریم های غرب علیه ایران، حجم مبادلات تجاری بین ایران و اروپا رو به افزایش است. 

«میگوئل کانته» کمیسیونر اقدام آب و هوایی و انرژی اتحادیه اروپا برای آغاز به کار مجمع دو جانبه تجاری ایران و اروپا در زمینه انرژی های پایدار به تهران سفر کرده است.

این کمیسیون هدف از برگزاری نشست را آشنایی بیش از 50 شرکت اروپایی با 40 همتای ایرانی ذکر کرد تا زمینه برای همکاری های مشترک در بخش انرژی فراهم شود.

به گفته کانته، ما می خواهیم همکاری موفق اروپا با ایران را یک گام جلوتر ببریم و حوزه انرژی جایگاه مهمی در روابط آینده ما خواهد داشت.

**ایران برای نخستین بار ال پی جی به هند صادر می کند

‎به گزارش پایگاه خبری «آرگوس مدیا»، ایران قرار است برای اولین بار به هند «ال پی جی» صادر کند و یکی از شرکت های تابع شرکت دولتی گاز ایران قراردادی را برای صدور ماهانه 44 هزار تن ال پی جی به هند برای مدت 6 ماه با یک طرف ثالث به امضا رسانده است.

‎قبل از تحریم ها تقاضایی برای صادرات ال پی جی به هند وجود نداشت اما اکنون تقاضای هند به بالاتر از میزان تولید این کشور رسیده است و دهلی نو در اندیشه واردات ال پی جی است. واردات ال پی جی هند اکنون به طور منظم به بیش از یک میلیون تن در ماه می رسد و این کشور را به دومین وارد کننده ال پی جی جهان پس از چین تبدیل کرده است.


**گرجستان خرید گاز از ایران را بررسی می کند

‎به گزارش پایگاه خبری ترند، «مریم والیشویلی» معاون وزیر انرژی و منابع طبیعی گرجستان گفت: صادرات گاز از ایران به گرجستان امکان پذیر است و زیرساخت های لازم برای این امر وجود دارد، اما چنین قراردادهایی بین دو کشور هنوز منعقد نشده است.

‎والیشویلی خاطرنشان کرد: طرف ایرانی آمادگی خود را برای عرضه گاز به بازار گرجستان اعلام کرده است اما ما گاز آذربایجان را ترجیح می دهیم، زیرا این کشور بهتترین تامین کننده گاز برای بازار ما است.

‎وی افزود: طبق قوانین گرجستان، اگر بخش خصوصی تشخیص دهد که خرید گاز از ایران از نقطه نظر اقتصادی قابل قبول است، چنین قراردادهایی می تواند توسط شرکت های خصوصی منعقد شود وهیچ محدودیتی برای چنین قراردادهایی وجود ندارد.

**عربستان سهم خود از بازار نفت را به ایران و عراق می‌دهد

به گزارش بلومبرگ و به گفته «کریستوف روحل» رئیس بخش تحقیقات موسسه سرمایه گذاری ابوظبی، عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، در نتیجه اجرای توافق کاهش تولید، در حال واگذاری سهم خود از بازار نفت به ایران و عراق است.

«رابین میلز» پایه گذار موسسه مشاوره قمر انرژی ابوظبی در این باره گفت: سعودی ها زمانی با کاهش تولید موافقت کردند که تولید نفت ایران در حال افزایش بود.

به گفته میلز و ادوارد بل، تحلیلگر موسسه امیریتس ان بی دی، رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار در بازار آسیا پررنگ تر است.

ایران و عراق، ماه گذشته صادرات نفت خود به چین را افزایش دادند، در حالی که عربستان پس از روسیه و آنگولا در جایگاه سومین تامین کننده نفت این کشور قرار گرفت.

بل افزود: «سعودی ها در حال از دست دادن سهم خود از بازار هستند زیرا دیگر کشورها قادرند تولید بیشتری داشته باشند از این رو این کشور در تلاش است تا با کاهش قیمت نفت خود در بازار آسیا سهم خود از این بازار را حفظ کند.

**‎مدیرعامل آرامکوی عربستان: فرضیه کاهش تقاضای نفت گمراه کننده است

‎به گزارش بلومبرگ، «امین ناصر» مدیرعامل سعودی آرامکوی عربستان، با تشبیه صنعت نفت به تکیه گاه اقتصاد جهانی، نظریه رسیدن تقاضای نفت به بیشترین میزان ممکن در چند سال آینده را گمراه کننده خواند.

وی افزود: پیش بینی می شود که تا سال ٢٠٥٠ میلادی رشد اقتصاد جهانی دو برابر شود و رشد تقاضا برای انرژی نیز سرعت گیرد؛ اما فرضیه رکودشکنی تقاضای نفت همانند فرضیه رکوردشکنی عرضه این کالا گمراه کننده است.

‎**کاهش اکتشاف های جهانی نفت در سال ٢٠١٦ میلادی 

‎به گزارش شبکه سی ان بی سی، گزارشی جدید از آژانس بین المللی انرژی نشان داد که میزان اکتشاف های جهانی نفت در سال ٢٠١٦ میلادی به دو میلیارد و ٤٠٠ میلیون بشکه رسید، در حالی که میانگین این رقم در ١٥ سال گذشته ٩ میلیارد بشکه بوده است.

آمار نشان داد که میزان سرمایه گذاری شرکت های نفت در این مقطع به پایین ترین میزان خود از سال ١٩٤٠ رسید، اگرچه اکنون میزان حفاری های نفت شیل آمریکا به علت کاهش هزینه ها به شدت در حال افزایش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس