بازدید 12376

غلظت ذرات معلق در هوای اراک بیش از حدمجاز است

کد خبر: ۶۸۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 30 April 2017
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:هوای شهر اراک در روز دهم اردیبهشت ماه، به علت غلظت فراتر از حدمجاز ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون، در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

به گزارش مهر، سعید محمودی اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای شهر اراک در روز شنبه نهم اردیبهشت ماه، ۸۲ بود که بیانگر وضعیت هوای سالم است.

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، صبح روز یکشنبه دهم فروردین ماه ۴۹ میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که فراتر از حد مجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا، ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس در شهر اراک اعلام می شود.

محمودی گفت: شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ روز را با وضعیت هوای سالم سپری کرده و در روزهای ۲۶ فروردین و ششم اردیبهشت ماه نیز هوای این شهر در وضعیت ناسالم قرار داشته است.

محمودی خاطرنشان ساخت: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار بوده و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به شمار روزهای ناسالم هوای شهر اراک در سال ۹۵ تصریح کرد: شهر اراک طی سال گذشته، ۱۰۵روز آلودگی و هوای ناسالم را پشت سر گذاشت که از مجموع این روزها، یکصد روز در وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس و پنج روز نیز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی قرار داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان