بازدید 7529
۲

به انزوا رفتن پول نقد در اروپا

با توجه به انتشار نتایج مطالعات انجام شده توسط بانک ING، در روز چهارشنبه، یک سوم از مردم اروپا با آغوشی باز به استقبال پرداخت های الکترونیک و کنار گذاشتن پول نقد رفته اند.
کد خبر: ۶۸۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹ 29 April 2017
با توجه به انتشار نتایج مطالعات انجام شده توسط بانک ING، در روز چهارشنبه، یک سوم از مردم اروپا با آغوشی باز به استقبال پرداخت های الکترونیک و کنار گذاشتن پول نقد رفته اند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، پرسش های انجام شده از 15 هزار نفر، بیان کننده این موضوع می باشد که از سال گذشته، بیش از 50 درصد مردم از پول نقد کمتر استفاده کردند و 78 درصد تمایل به کاهش استفاده از پول نقد در 12 ماه آینده را دارند.

به انزوا رفتن پول نقد در اروپا

مطالعه اطلاعات پاسخ دهندگان از 13 کشور اروپایی نشان می دهد، در مکان هایی که نیاز به استفاده از پول نقد می باشد، مردم به شدت از پرداخت پول نقد اجتناب می کنند.

با توسعه سریع سیستم های پرداخت بدون نیاز به پول نقد مانند کارت های بدون تماس، کیف پول دیجیتال تلفن همراه و همچنین گسترش ارزهای دیجیتال، پول فیزیکی در آینده محکوم به زوال می باشد.

در همین راستا، منافع فزاینده بانک های مرکزی در طرح پرداخت جدید و بدون پول نقد، این روند را تسریع و تسهیل بخشیده است.

به گزارش بلومبرگ، گروهی از محققان به رهبری اقتصاددان ارشد، ایان برایت، اذعان کردند: "وجود جامعه ای بدون پرداخت پول نقد ممکن نیست اما حداقل کشورهای اروپایی باید به عنوان عضوی از جامعه بزرگ اتحادیه اروپا، برای دستیابی به این استاندارد تلاش کنند."

همچینین تاکید کردند، "از دید ما، میان جامعه ای که روش های پرداختش را تغییر داده و آن جامعه ای که مصّر به استفاده از پول نقد می باشد، فاصله زیادی وجود دارد."

با توجه به پرسش های انجام شده، 82 درصد از پاسخ دهندگان اذعان کردند که نه تنها نسبت به سال گذشته از پول نقد کمتر استفاده نکردند بلکه هیچ تصمیم در جهت کاهش استفاده از پول نقد، در سال های آینده را ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این مورد در خصوص کشور ما نیز مصداق دارد و روز به روز شاهد حضور کمتر مبادله وجه نقد و استفاده بیشتر از کارتهای بانکی و مبادلات الکترونیکی هستیم
من پولهايم را كه شامل دلار پوند و يوروست نقد ميخواهم چند بار اقدام كرده ام ولي به طروق مختلف مصادره شده اند. تو ايران وضع به همين منوال است ساك پر از پول. بيمارستان كه بيمارستانه بازهم پول نقد طلب ميكند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار