بازدید 3490

چین و روسیه هواپیمای پهن پیکر می‌سازند

چین و روسیه در یک همکاری مشترک، ساخت اولین هواپیمای مسافربری پهن پیکر را آغاز کرده اند که گفته می شود رقیب جدی محصولات شرکت های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس در آینده است.
کد خبر: ۶۸۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 29 April 2017
چین و روسیه در یک همکاری مشترک، ساخت اولین هواپیمای مسافربری پهن پیکر را آغاز کرده اند که گفته می شود رقیب جدی محصولات شرکت های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس در آینده است.

به گزارش ایرنا، این خبر توسط رسانه های چینی از جمله تارنمای چاینا دیلی منتشر شده و این رسانه اعلام کرد، این محصول مشترک را شرکت هواپیماسازی دولتی کوماک (COMAC) چین و «یو ‌ای سی» روسیه (یونایتد ایرکرفت) خواهند ساخت.

هم اکنون انحصار بازار هواپیماهای پهن پیکر در اختیار دو شرکت ایرباس و بوئینگ است و چین و روسیه قصد دارند با تولید اولین فروند از این نوع هواپیماها به سلطه این دو شرکت در بازار در این بخش پایان دهند.

طرح پروژه مشترک تولید هواپیمای دور پرواز مشترک میان دو کشور چین و روسیه، نخستین بار در سال 2014 مطرح شد و قرار است نخستین پرواز این هواپیما بین سالهای 2022 تا 2025 انجام شود.

گفته شده که این هواپیمای دو موتوره با ظرفیت 280 مسافر، قابلیت پرواز تا برد 12 هزار کیلومتر را خواهد داشت.

گزارش چاینا دیلی حاکی است که هواپیمای جدید این دو شرکت هنوز نامی ندارد اما به طور حتم رقیبی برای ایرباس های «آ 330» و «آ 350» و بویینگ های «777 و 787» خواهد بود.

مراحل تئوری، تحقیق و بررسی بر تولید موتور این هواپیما در مسکو انجام شده اما مراحل ساخت و مونتاژ این هواپیما در بندر شانگهای کلید خورده است.

اگرچه تحلیلگران صنعت هوانوردی غرب طرح مشترک چین و روسیه را کمی پرچالش بر می‌شمارند، اما عقیده دارند این پروژه در مقایسه با دیگر پروژه‌هایی که برای 5 تا 7 سال آینده اعلام آمادگی کرده‌اند، واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

شرکت کوماک در سال 2008 میلادی در چین تاسیس شد و اقدام به ساخت هواپیماهای تک موتوره و دو موتوره از جمله «آ - آر جی 121» با گنجایش 70 تا 105 سرنشین کرده است.

بررسی ها نشان می دهد که چین با توجه به نیازش به شش هزار و 865 فروند هواپیما، تا دو دهه دیگر به اصلی ترین رقیب شرکت های آمریکایی و اروپایی در ساخت هواپیما تبدیل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل