بازدید 3445
گزارش

ادعاها و هیاهوی فدراسیون فوتبال با آدیداس هیچ بود؟/بازهم ماجرای جیووا

حالا مشخص می شود که جیووا با قرارداد محکمی که دارد برای فدراسیون تاج مزاحمت ایجاد کرده و تخلف از قرارداد با برند درجه سه ایتالیایی با پوشیدن آدیداس، زیان میلیون دلاری نصیب فوتبال ایران کرده است.
کد خبر: ۶۸۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 29 April 2017
فدراسیون فوتبال که بارها مدیرانش مدعی شده بودند اسپانسر قبلی لباس تیمهای ملی کیفیت لازم را ندارد ، در تازه ترین سناریویش برای تامین البسه در نظر دارد با دو شرکت جیووا و آدیداس به صورت همزمان همکاری کند! 

به گزارش تابناک ورزشی، با گذشت هشت ماه از قطع یکطرفه همکاری فدراسیون با یک برند ایتالیایی ، پرونده فسخ قرارداد یا ادامه همکاری با شرکت جیووا همچنان برای فدراسیون فوتبال باز مانده است و با وجود اصرار و پافشاری قبلی مسئولان فدارسیون که با تخریب این برند نیز همراه بود، حالا شنیده می شود حتی امکان ادامه همکاری با این شرکت نیز وجود دارد. 

قراردادی که در آخرین روزهای حضور علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال به صورت عجیبی با نماینده این شرکت ایتالیایی در ایران امضا شد و با حضور رئیس این شرکت در تهران مراسم رونمایی هم برگزار شد، توسط تاج و همکارانش به حاشیه کشیده شد و آنها مدعی شدند آدیداس را به ایران می آورند.

ادعاها و هیاهوی فدراسیون فوتبال با آدیداس بر سر هیچ/باز هم ماجراهای جیووا

ابتدا گفته شد که فدراسیون با پرداخت پول نقد از فروشگاه های آدیداس در ترکیه لباس خریده است و مدتی بعد هزینه های این خرید به یکی از مشکلات فدراسیون بدل شد. 
قرارداد با جیووا هرچه بود با تغییر ساختار فدراسیون فوتبال و رییس شدن مهدی تاج، برای مدتی روی هوا رفت. با اعتراض ملی‌پوشان و اعضای تیم ملی به کیفیت البسه جیووا که بعضا ساختگی و به دور از واقعیت بود، فدراسیون فوتبال اعلام کرد تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی از البسه آدیداس استفاده خواهد کرد. موضوعی که باعث شد شرکت جیووا اعتراض کند و از همان زمان ماجرا کمی پیچیده شد. 

فدراسیون فوتبال تلاش زیادی کرد قراردادش را با این شرکت ایتالیایی لغو و با آدیداس قرارداد جدیدی امضا کند که هنوز موفق به انجام این کار نشده و گویا مسئولان فدراسیون فوتبال نتوانستند با جیووا برای فسخ قرارداد به نتیجه برسند چون طبق شواهد آنها باید خسارت سنگین به طرف خارجی پرداخت کنند. 

در این میان اعضای کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون با سفرهای متعدد خارجی که به کامشان شد، با نماینده شرکت آدیداس در دوبی مذاکراتی داشتند تا قرارداد اسپانسری با این شرکت برای تأمین البسه تیم ملی بزرگسالان امضا کنند و همین مسئله شرایطی عجیب را رقم زد و کار به نحوی پیش رفت که اکنون همه چیز معلق است.

باتوجه به شرایطی که به وجود آمده فدراسیون فوتبال، پیشنهادی جدید به شرکت جیووا که طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود، داده است. پیشنهاد فدراسیون به نوعی همکاری موازی با دو شرکت جیووا و آدیداس است به این شکل که فدراسیون برای تأمین البسه تیم ملی که در راه حضور در جام جهانی 2018 روسیه است با شرکت آدیداس همکاری کند و شرکت جیووا البسه دیگر تیم‌های ملی از جمله پایه‌ها، فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان را تهیه کند.

این پیشنهاد تکراری قبلا هم داده شده بود و نماینده جیووا بهیچ عنوان زیر بار چنین موضوع مضحکی نرفت چرا که جیووا از این قرارداد دنبال معرفی برند ناآشنای خود و کسب محبوبیت بود که نتیجه عکس هخم گرفت و اکنون تنها به سود مادی خود فکر می کند. طرف ایتالیایی که قراردادی سه ساله بسته می خواهد خود را در جام جهانی روسیه به نمایش بگذارد و بعید است بدون دریافت غرامت از چنین فرصت گرانقیمتی مفت و مجانی بگذرد.

جالب اینکه امیرعابدینی در این باره روزه سکوت گرفته و حاضر نیست درباره ادعایی که مطرح کرده بود توضیح دهد و پاسخگو باشد. عابدینی در اوج دعوای جیووا و فدراسیون گفته بود:«از کجا معلوم که ما نباید از آنها خسارت و غرامت بگیریم!» حالا مشخص می شود که جیووا با قرارداد محکمی که دارد برای فدراسیون تاج مزاحمت ایجاد کرده و تخلف از قرارداد با پوشیدن آدیداس، زیان میلیون دلاری نصیب فوتبال ایران کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر