بازدید 2707

اتهام زدن در مناظره‌ها امر درستی نیست

داوود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم تهران
کد خبر: ۶۸۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 29 April 2017
یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: رعایت نکردن مسائل اخلاقی و بیان تهمت وافترا در مناظره‌ها شایسته نظام اسلامی نبوده و اینکه در برابر مردم دیگری را مورد اتهام قرار دهیم، امر درستی نیست.

داوود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از برگزاری اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مناظره ای که روز گذشته برگزار شد به طور کلی خوب بود و نکات مثبتی داشت، اما اینکه در مناظره مسائل اخلاقی را رعایت نکنیم و نسبت به یکدیگر مدعی وار صحبت کرده و یا تهمت و افترا بزنیم، شایسته نظام اسلامی که مبتنی بر اخلاق می‌باشد، نیست.

وی افزود: اینکه در تلویزیون و در برابر مردم دیگری را مورد اتهام قرار دهند، امر نادرستی است و جای اینگونه اتهامات در مناظره نیست. البته نقد را می توان مطرح کرد که نقد هم با تهمت تفاوت دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: نقد را باید مؤدبانه و باتوجه به اصول‌ آن مطرح کنیم و شأن نظام و مناظره باید رعایت شود. اگر بخواهیم برای انتخاب شدن، زحماتی که برای کشور کشیده شده و دستاوردها را مورد تعرض قرار دهیم، امر بسیار نادرستی است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با تاکید بر اینکه کاندیداها باید اخلاق را رعایت کرده و مصالح نظام جمهوری اسلامی ایران را در نظر گیرند، گفت: به نظر می رسد کاندیداهای انتخابات باید نقطه نظرات و برنامه های خود را همراه با راهکارها ارائه دهند تا مردم شناخت پیدا کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: هرچند مناظره ها خیلی با دقت نمی تواند گویای برنامه های افراد باشد اما می تواند تا حدودی راهنمای مردم در انتخاب و رای دادن باشد.

محمدی در پایان اظهار کرد: مردم باید نسبت به گذشته کاندیداها تحقیقات بیشتری انجام دهند و دیدگاه های سیاسی اجتماعی آنها را مورد توجه و ارزیابی قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار