بازدید 2636

زنان می‌توانند رجل سیاسی باشند

عضو کمیسیون شوراهای مجلس معتقد است مذاکرات مجلس خبرگان ویژگی‌های رجل سیاسی و مذهبی را مشخص می‌کند.
کد خبر: ۶۸۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 29 April 2017
عبدالرضا هاشم زایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لزوم تعیین شاخص‌های شناخت رجل سیاسی، اظهار داشت: مجلس هشتم قانونی را در این زمینه به تصویب رساند ولی از آنجایی که شورای نگهبان خود را مسئول انتخابات ریاست جمهوری می‌داند، این قانون را رد کرد و دستور العمل جدیدی را نیز در این زمینه ابلاغ نکرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مجددا باید این قانون را با نظر کارشناسان مختلف بازنگری کند تا ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ساماندهی شود.

عضو ‌کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات مجلس خبرگان در خصوص رجل سیاسی ادامه داد : بر اساس آنچه در آن مجلس طی مباحثی مطرح شد، حتی زنان شایسته نیز تحت شمول رجل سیاسی قرار می‌گیرند.

هاشم زایی با بیان اینکه مطالعه مذاکرات مجلس خبرگان مصادیق رجل سیاسی که امکان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را دارند، مشخص می‌کند، متذکر شد: براساس همین مذاکرات و کشف اراده مقنن باید تعریف رجل سیاسی و مذهبی را بیان کرد.

وی افزود: کاملا مشخص است که یک بچه شرایط ثبت نام ندارد، اصلا نباید اجازه ورود به محل ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را داد و باید از ثبت نام آن‌ها ممانعت به عمل آورد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستور العملی باید به وزارت کشور ابلاغ  تا از ثبت نام گسترده افراد در انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری شود، گفت: صدا و سیما نباید با چنین افرادی مصاحبه می‌کرد زیرا انعکاس این روند برای کشور هزینه‌هایی را ایجاد می‌کند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار