بازدید 10107

دستورات غذایی برای افراد نابارور

کد خبر: ۶۸۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 29 April 2017
متخصص طب سنتی گفت: یکسری غذاها به باروری کمک زیادی می‌کنند مثلا مصرف غذای «نخودآب» هفته‌ای یکبار بسیار مفید است. این غذا مخلوطی از گوشت گردن گوسفند به همراه نخود،‌ پیاز،‌ دارچین و زعفران است.

به گزارش فارس، سمیه ماهروزاده متخصص طب سنتی گفت: باید بررسی شود که علت ناباروری به دلیل سوء مزاج رحم، انسداد لوله‌های رحم یا تخمک‌گذاری است. معمولا اگر بیماری دچار انسداد لوله رحمی باشد طب سنتی نمی‌تواند زیاد او را کمک کند و باید از روش‌های کمکی استفاده کرد.

وی افزود: اما اگر مشکل رحمی یا تخمدانی باشد طب سنتی اقدام به درمان می‌کند. ما در طب‌های کل‌نگر فقط یک عضو را نگاه نمی‌کنیم بلکه تمامی اعضا همچون کبد، معده و مغز را بررسی می‌کنیم.

متخصص طب سنتی ادامه داد: مثلا اگر یک فرد نابارور گوارش خوبی نداشته باشد ابتدا باید مشکل گوارشی و سوء مزاج او را برطرف کرد یعنی با یک چکاب کلی مشکل اعضای دیگر بدن بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این صورت زمان زیادی صرف درمان ناباروری نمی‌شود، گفت: بستگی به نوع درگیری و بیماری فرد دارد اما در بسیاری از موارد همزمان از داروهای مختلف استفاده می‌شود مثلا همزمان با داروی تقویت تخمدان، مشکلات هضم را هم برطرف می‌کنیم.

ماهروزاده گفت: تغذیه بحث بسیار وسیعی دارد، بسته به مزاج، فصل و سن افراد تغذیه متفاوت است مثلا باید گفت تغذیه فصل بهار با تغذیه زمستان تفاوت دارد.

متخصص طب سنتی اضافه کرد: به صورت کلی به فردی که برای بارداری اقدام می‌کند توصیه می‌کنیم که خوراکی‌هایی که طبیعت گرم و تری دارند همچون مغز بادام، مویز، شیره انگور، گوشت گوسفند،‌ تخم‌مرغ، شیر و شیره انگور در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

وی افزود: همچنین افرادی که قصد بارداری دارند باید غذاهای فست‌فودی و غذاهایی که ماده نگه‌دارنده دارند را حذف کرده و از غذاهای تازه استفاده کنند.

ماهروزاده ادامه داد: مصرف خوراکی‌هایی با طبع بسیار سرد نیز باید متوقف شوند. مثلا کسانی که قصد بارداری دارند باید از خوردن آب یخ،‌خوردن بستنی زیاد خودداری کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: یکسری غذاها به باروری کمک زیادی می‌کنند مثلا مصرف غذای «نخودآب» هفته‌ای یکبار بسیار مفید است. این غذا به این صورت است که گوشت گردن گوسفند به همراه نخود،‌ پیاز،‌ دارچین و زعفران را مصرف کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان