بازدید 44276
مروری بر روزنامه های شنبه نهم اردیبهشت؛

برنده مناظره دیروز چه کسی بود؟/ مام وطن در سوگ سربازان

همه صفحات روزنامه های امروز، تحت الشعاع مناظره تلوزیونی سه ساعته شش نامزد انتخاباتی قرار گرفت. روزنامه های طرفدار دولت، جهانگیری را مرد شماره یک مناظرات دانسته اند. از سوی دیگر، مخالفان دولت نیز دست خالی دولت در ارائه برنامه و عملکرد را پوشش داده اند.
کد خبر: ۶۸۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 29 April 2017

همه صفحات روزنامه های امروز، تحت الشعاع مناظره تلوزیونی سه ساعته شش نامزد انتخاباتی قرار گرفت. روزنامه های طرفدار دولت، جهانگیری را مرد شماره یک مناظرات دانسته اند. از سوی دیگر، مخالفان دولت نیز دست خالی دولت در ارائه برنامه و عملکرد را پوشش داده اند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های مخالف دولت دست خالی دولت در ارائه عملکرد در مناظرات را در کانون توجه قرار داده اند.


روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «اولین زنگ حساب /دست‌های خالی کار دست دولت داد» نوشت: «مناظره دیروز 6 نامزد ریاست جمهوری را می‌توان اولین زنگ حساب دولت یازدهم محسوب کرد. در حالی که پیش از آن اینطور اعلام شده بود که محور اولین دور مناظره‌های زنده تلویزیونی اجتماعی- اقتصادی است، چند ساعت مانده به برگزاری اعلام شد محتوا اجتماعی- فرهنگی خواهد بود. این تغییر محتوا در حالی رخ داد که بنا به برخی گزارش‌ها، یک جریان خاص از پررنگ شدن مباحث اقتصادی در مناظره‌ها‌ گریزان بوده و سعی داشته و دارد تا فضا را به سمت و سوی دیگری سوق دهد. اما تغییر عنوان مناظره نیز برای این جریان فایده‌ای نداشت و از همان ابتدای کار مشخص شد، آنچه تکلیف مناظره‌ها و در نهایت نتیجه انتخابات را روشن می‌کند، مسئله اقتصاد و معیشت مردم است و نمی‌توان از آن فرار کرد و یا آن را کمرنگ جلوه داد.

دولت که در 4 سال گذشته یکه‌تاز میدان سخنرانی، گزارش و آماردهی بوده است، دیروز برای نخستین بار در برابر منتقدانی جدی قرار گرفت تا ساعاتی سخت و طاقت‌فرسا را برای نامزدهایش رقم بخورد. پس از چهار سال انشاخوانی‌های یک‌طرفه، همین چند ساعت کوتاه کافی بود تا مشخص شود دست دولت در زنگ حساب چقدر خالی است و علت آن همه تهمت و فحاشی به منتقدانی که سعی می‌شد صدایشان در میان انبوه زردنامه‌های زنجیره‌ای و بوق‌های چاپلوسی و تملق‌گویی به گوش کسی نرسد، چه بوده است. خالی بودن کارنامه دولت چنان کار دستش داد که حتی رجزخوانی‌های نامزد پوششی و ضربه‌گیر نیز کاری از پیش نبرد و کم آوردن در برابر پرسش‌ها و سندها، به شکل عصبانیت و اتهام‌زنی بروز کرد. یادآوری وعده‌های بزرگ و بر زمین مانده دولت نیز سرنوشتی جز انکار نداشت. آقای روحانی که چندی پیش وعده 100 روزه سال 92 را انکار کرده بود، دیروز هم وعده ایجاد 4 میلیون شغل را انکار و آن را منتسب به یک سایت گمنام کرد که البته قالیباف با دادن برگه سایت خود ایشان به وی، وعده چهار سال پیش را به او یادآور شد.»

روزنامه وطن امروز نیز در گزارشی با تیتر «دوسر باخت روحانی» با اشاره به اینکه اولین مناظره زنده تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به بازخواست صریح عملکرد دولت و نتیجه معکوس بازی کاندیدای پوششی تبدیل شد؛ نوشت: «نخستین مناظره زنده 6 کاندیدای دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری اسلامی ایران دیروز ساعت 16:30 برگزار شد. مناظره‌ای که به‌رغم ریتم آرام و بدون حاشیه آن در ساعت ابتدایی اما با طرح مباحث انتقادی و چالشی کاندیداها همراه شد.

به گزارش «وطن امروز» در میانه مناظره و آنگاه که حسن روحانی پشت تریبون رفت و 5 دقیقه درباره مشکل ازدواج جوانان سخن گفت، محمدباقر قالیباف با ادبیاتی صریح درباره خلف وعده‌های روحانی گفت. دلیل اصلی پایین آمدن آمار ازدواج، بیکاری است اما دولت در این حوزه دستاوردی نداشته و از وعده 4 سال قبل روحانی درباره ایجاد شغل گفت. این اظهارات قالیباف با واکنش عصبی روحانی مواجه شد به گونه‌ای که او به میان صحبت‌های قالیباف آمد و نگذاشت قالیباف از زمان خود استفاده کند. همین موضوع باعث طرح مباحث انتقادی صریح طرفین از یکدیگر شد. قالیباف درباره وعده ایجاد 4 میلیون شغل روحانی در سال 92 پرسید و روحانی در پاسخ، این اظهارات را رد و قالیباف را دروغگو خطاب کرد. این چالش البته با رفتار غیراخلاقی جهانگیری مواجه شد. جهانگیری که به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری وارد مناظره‌ها شده بود در اقدامی عجیب به دفاع از روحانی پرداخت و در اظهارنظری شگفت‌آور دلیل شتاب گرفتن بیکاری در 4 سال اخیر را «حمله به سفارت عربستان» دانست. اظهارات جهانگیری بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی سوژه طنز و تمسخر کاربران قرار گرفت. البته برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی بلافاصله فیلم اظهارات روحانی در سال 92 درباره ایجاد 4 میلیون شغل را منتشر کردند. فیلمی که به سرعت و در مقیاس بسیار زیاد در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد تا مشخص شود چه کسی در این‌باره دروغ گفته است. قالیباف نیز در دور دوم مناظره تصویر سایت حسن روحانی را مقابل دوربین‌ها قرار داد. تصویری که در آن اظهارات روحانی درباره ایجاد 4 میلیون شغل منتشر شده بود.»


روزنامه شهروند در گزارشی با عنوان «سایه آن مرد!» نوشت: «بعد از پایان مناظره دیروز کاربران شبکه‌های اجتماعی شباهت‌های بسیاری بین برخی از نامزد‌های این دوره و نامزد‌های دوره‌های گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری پیدا کردند، این شباهت‌ها طیف وسیعی از رفتارها ازجمله لحن، شعارها، پوشش، اتهامات، نشان دادن مدرک و حتی آرایش مو را در بر می‌گرفت برنده مناظره دیروز چه کسی بود؟ چه کسی خوش درخشید؟ کسی راست گفت چه کسی دروغ؟ در اولین مناظره آنچه هویدا شد این بود: قالیباف که برای سومین بار کاندیدای انتخابات شده است، ضمن آن که به سئوالات اساسی برنامه پاسخ نداد، تلاش کرد با اتهامات مختلف روحانی را با چالش روبرو کند. این درحالی بود که جهانگیری نامزد اصلاح طلب انتخابات فراتر از حد انتظار ظاهر شد و توانست به او یادآور شود اتهاماتی که به دولت می‌زند بی‌اساس است.»


فریور خراباتی نیز در ستون طنز روزنامه ایران در مطلبی با تیتر «یارانه بدم، رأی دادن بلدی؟!» نوشت: «بعضی از دوستان همچنان به روش‌های سنتی در وعده دادن اعتقاد دارند و البته یک مقدار هم روش‌های صنعتی را چاشنی کار کرده و آن را به بنده و شما(به عنوان مردم!) ارائه می‌دهند.این عزیزان در دوران انتخابات چند تاکتیک را مدنظر خود قرار می‌دهند که برخی از آنها را به سمع و نظر شما می‌رسانیم؛

تخریب و تضعیف روحیه: خب ممکن است فکر کنید که یکی از روش‌های ما این است که کاندیداها در دوران انتخابات یکدیگر را تخریب کنند(زحمت کشیدید!) اما سخت در اشتباه هستید، دوستان این بار در کنار تخریب دولت، به تخریب مردم هم روی آورده‌اند.مثلاً یک نامزدی پشت بلندگو می‌رود و می‌گوید: «یه نگاه به قیافه مردم بندازید؟ رنگ به صورت‌شون نیست، همه معتادن، همه بی‌خانه‌مان هستن، از گرسنگی دارن پس میفتن، همه‌ شون بی‌پدر...» ادامه‌اش را نمی‌گویم.اما بالاغیرتاً ما توی خانه نشسته‌ایم با قاشق هندوانه‌مان را می‌خوریم، به شما چه کار داریم؟ همین یک ذره و تتمه میل به زندگی ما را لطفاً دست نخورده باقی بگذارید. حل سه سوته مشکلات: خب این دیگر عین موم توی مشت ماست. به این صورت که شما در یک برنامه زنده تلویزیونی شرکت می‌کنید، مجری که قیافه دلواپسی هم به خود گرفته، از شما می‌پرسد: «برنامه شما برای حل مشکل بیکاری چیست؟» شما با صدای بلند می‌گویید: «ضمن اینکه ما سیاست‌های دولت فعلی رِ از اساس رد می‌کنیم، باید خدمت ملت عزیز و شریف ایران بگویم که برنامه ما برای حل مشکل بیکاری، حل مشکل بیکاری است!»، در مورد حل مشکل مسکن سؤال می‌کنند، بزرگواری پاسخ می‌دهد: «برنامه ما که کلی کار دانشگاهی هم روی آن صورت گرفته این است که برای حل مشکل مسکن، باید مشکل مسکن را حل کرد.»بعد هم مانند رحیم خالقی نازنین به دوربین خیره می‌مانید. روش جذابی هم است، در گذشته رئیس دولتی داشتیم که سؤال را با سؤال جواب می‌داد، الان سؤال را با محتوای سؤال قبلی جواب می‌دهیم فقط لحنش سؤالی نیست!

روش یارانکی: یک نامزدی به صدا و سیما می‌رود، از مجری قبل از برنامه می‌پرسد: «ببین من حال و حوصله سؤال و جواب ندارم، اول به من بگو نفر قبلی گفته چقدر یارانه میده؟ بعدشم باهم می‌شینیم نون بیار کباب ببر بازی مِی‌کنیم!.»مجری می‌گوید که نامزد قبلی گفته 300 هزار تومان یارانه می‌دهد، کاندیدای موردنظر برگه سؤالات را در جیبش گذاشته و رو به دوربین می‌گوید: «با عرض سلام خدمت مردم، من 400 تومن یارانه میدم، به قول شاعر: یارانه بدم، رأی دادن بلدی؟ آهان! تا یادم نرفته اینم بگم که من هفتاد میلیونم شغل ایجاد می‌کنم، حالا اون دستت رِ بیار که بازی رو شروع کنیم!.»»

شهادت مرزبانان در میرجاوه، ایران را عزادار کرد

برنده مناظره دیروز چه کسی بود؟/ مام وطن درسو گ سربازان

روزنامه قانون در گزارشی با تیتر «مام وطن در سوگ سربازان» نوشت: «عقربه‌های ساعت به 19:40 دقیقه بعداز‌ظهرچهارشنبه 6 اردیبهشت ماه نزديك می‌شوند. مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه استان سیستان وبلوچستان آماده تعویض شیفت بین میل مرزی 99 و 100 هستند و هیچ‌کس نمی داند دقایقی که با شتاب در حال‌گذر است، به لحظاتی نفس گیر و خون‌بار ختم خواهد شد. چند نفرسرباز وظیفه از مشهد به سیستان اعزام شده و روزهای پایان خدمت را روز شماری می کنند. یکی ساکن یزد است، آن یکی اهل کرمان است و چند ماهی بیشتر از ازدواجش نمی گذرد و به همین ترتیب هر کدام زادگاهی، خانواده ای و چشم‌های دلواپس و نگرانی را خیره به راه خود دارند. هر یک عزیز خانواده ای هستند و دست هایی برای حفظ آن ها از خطر و بازگشت به سلامت‌شان به دعا بلند شده است. با این حال، قرار نیست که این بچه ها زنده برگردند. هیچ کس نمی داند که دو روز بعد پیکر بی جان و به گلوله نشسته آن‌ها از فرودگاه زاهدان برای خاکسپاری به مشهد اعزام می‌شود. هیچ‌کس نمی‌داند که تا ساعتی دیگر، خبر شهادت این بچه ها به تیتر اخبار تبدیل می شود. زمان پیش می رود و عقربه ها به 19:40 نزدیک می شوند. شلیک اسلحه‌های تروریست‌های تکفیری، مرزبانان را غافلگیر می کند. صدای رگبار گلوله به گوش می رسد؛ خون و غبار و فریاد در هم آمیخته. تروریست ها یکی از سربازان را روی زمین می‌کشند و با خود می برند و با استفاده از تاریکی هوا و صعب‌العبور بودن منطقه می‌گریزند. اورژانس نیست، آمبولانس نیست، مجروحان در انتظار کمک به خاک غلتیده اند. تا اولین اورژانس 150 کیلومتر فاصله است. زخم های مرزداران عمیق است. عده ای به شهادت رسیده‌اند، عده‌ای تا رسیدن آمبولانس به شهادت می رسند و عده ای دیگر در بین راه، تا طی کردن این 150 کیلومتر از فرط خونریزی شهید می شوند. آمارها حکایت از 9 شهید، یک مجروح و یک اسیر دارد. مرزداران سیستان و بلوچستان که شاید هر کدام بیش از بیست و دو سه سال نداشتند، در حالی دیگر به خانه بر نمی گردند که نه عکس پروفایل کسی به واژه سرباز و مرزبان تغییر پیدا کرد، نه در صفحات اجتماعی برای مظلومیت‌شان اشک ریختند و یقه دراندند و نه عکس های‌شان را به اشتراک گذاشتند. خانواده های این افراد، عزیز کسی نشدند و سر و ته دلجویی ها به یکی دو برخورد کوتاه مسئولان ختم شد. خانواده هایی که هنوز قدرت هضم واژه شهید را در ابتدای نام فرزندان‌شان ندارند. واژه شهید ابتدای نام 9 مرزبان سیستان و بلوچستان حک شده است، اما بعید نیست که به زودی همین واژه نیز به دست فراموشی سپرده شود و این خانواده ها بمانند و داغی که هر گز سرد نخواهد شد.»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲۵۹
پيشنهاد ميشود كه مدت زمان مناظره بجاي دودقيقه به 5 دقيقه در هرنوبت براي هر فرد باشد و زمان انتهاي جمع بندي نيز به 10 دقيقه افزايش يابد تا مردم شناخت بيشتري به كانديدها پيدا كنند با دودقيقه كه نميشه هر كانديدا برنامه و حرفشان بزنند. ضمنا پيشنهاد ميشود ساعت زمان سنج كرونومتر نيز در ديد هر نفر براي تنظيم وقت خوددر روبروي هر نفر از جمله در كنار ميز مجري يعني آقاي حيدري قرار گيرد تا فردي كه پشت تريبون ميرود زمان سنج در ديدشان باشد تا از وقت خود باخبر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
این زمانها در مناظرات بر اساس زبان انگلیسی طراحی شده در حالی که در مدت زمان دو دقیقه به انگلیسی به اندازه 5 دقیقه فارسی میشه صحبت کرد. عملا به زبان فارسی در دو دقیقه کلام منعقد نمی شه. البته کاندیداها باید سرعت صحبت کردن را بالا ببرند.
با سلام بنظر می رسد ارباب جمعی روزنامه کیهان یا به مناظره گوش ندادند ویا مثل همیشه برخلاف جهت آب وافکارعموی شنا میکنند همه مردم میگفتند دیروز قالی شویی اسحاق خیلی شلوغ بود
فقط جهانگيري
رفتار آقای قالیباف با شالکه شخصیت نظامی اش جور در می آید چون کسی را که در مقابل خودش می بیند دشمن حساب می کند و حکم دشمن هم از دید یک نظامی آن است که باید معدوم شود و به هر طریق از بین برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
البته با روش کازانبری...!1
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
؟ شالکه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
رفتار آقای جهانگیری جمله جرج بوش را با یاد انسان می آورد که گفته بود یا با ما هستید یا علیه ما که در این صورت باید نابود شوید!
ناشناس
| Canada |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
شالکه نه شاکله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
موافقم ، یاد محمود عزیز افتادم
ئاوات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اینا که حرفهای علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات بود در مصاحبه با نامه نیوز!! کپی پیست هم می کنی منبع بزار داداچ!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
شاکله
مردم تشخیص می دهند چه کسی برنده مناظرات است نه روزنامه ها و نشریات طرفدار کاندیداها
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
روزنامه کیهان که داره میمیره بعد ار مناظره دیروز ، از صفحه اولش کاملا معلومه
من با نظر دکتر قالیباف موافقم.اخه دولت قبل غیر گرانی کار دیگه مگه انجام داده.
پاسخ ها
حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
یادش بخیر، حدود 4-5 سال قبل هر روز که می رفتم شیر بخرم، قیمتش رو می پرسیدم. روزانه قیمت تغییر می کرد. از رکود بگی حق داری، از نجومی بگی حق داری، ولی گرونی دیگه بی انصافیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جناب حسين
اين دولت دلار را چند تحويل گرفت، امروز دلار چند است؟ اين دولت رشد اقتصادي را چند درصد تحويل گرفت، امروز رشد اقتصادي چند است؟ چه تعداد بشكه نفت مي توانستيم بفروشيم در ابتداي كار اين دولت، امروز چه تعداد مي توانيم بفروشيم؟ چه تعداد از فازهاي مربوط به حوزه انرژي در جنوب كشور در اين دولت افتتاح شدند؟ در كدام دولت برداشت از سفره گازي پارس جنوبي با قطر برابر شد؟ در كدام دولت پس از انقلاب توانستيم هواپيماي نو از شركت هاي سازنده هواپيما خريد كنيم؟ اين دولت تورم را چند درصد تحويل گرفت امروز تورم چه درصدي دارد؟
اين دولت همه چيز را گران تحويل گرفت، سري به ليست قيمت اتومبيل هاي توليد داخل بزنيد، اين دولت قيمت ها را چند تحويل گرفت الان اين قيمت ها چه عددي هستند؟
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
من براي ساخت خانه اي در آن زندگي ميكنيم و ديگر كاملا مستهلك شده به شهرداري منطقه مراجعه كردم براي گرفتن مجوز از شهرداي جهت ساخت يك ملك 5 واحدي آن هم در يك منطقه متوسط تهران شهرداري 360ميليون تومان پول ميگيرد اين پولها كجا ميره آقاي قاليباف قراره كشورراهم مانند تهران اداره كنه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دوست عزیز زمان دولت احمدی نژاد پس کجا بودی شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دولت قبلتر رو یادت بنداز میفهمی گرونی یعنی چه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مثل اینکه شما فقط چهار ساله دنیا اومدی. اگه چهل سال قبل رو دیده بوده مسلما گرونی رو جور دیگه ای درک می کردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دوست من شما درست می گویید اما از دولت محمود بهتر بود که هر روز صبح قیمتها افزایش می یافت.
ضمن خسته نباشی به تابناک .این جور که معلوم هست رای و نظر هرکسی برای خودش محترم هست .و هیچکسی با هاش مشکل نداشته وندارد. ولی سوال من این است که جریان افکار عمومی چرا مسیری می رود ٬ که معمولا برخلاف نظر این گروه های متولی هدایت جا معه هست؟
جهانگیری برنده چه مناظره ای بود؟ اگر برنده هم بوده باشد و طوفانی برپا کرده باشد علیه دولت مستقر است ...همه دیدیم که چه شد...جهانگیری در قامت یک منتقد ظاهر شد انتقاداتش هم به خود دولت بر می گشت. کسی نیست از این آقا بپرسد شما که خود معاون اول همین دولت بودی در راستای تحقق اهداف و برنامه هایت چه کردی
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
عزیزم بیدار شو ، تلویزیون را روشن کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
پیشنهاد میشه شما یه بار دیگه مناظره رو ببینی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
آره دولت از دیوار سفارت عربستان تو مشهد رفت بالا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مطمئنی اونی که دیدی مناظره بوده؟؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
هاشم جان یا کانالو عوض کن یا عینکتو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
خیلی جوکی
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
بزن منفی رو......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
هاشم جان صبح بخير
سلام خدا بر سربازان شهید وطنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
:((((((
خالبیاف کاپی وقیح نژاد . فکر می کنه همه جا فرمانده است و همه باید براش خبردار بایستند . یه 197 و 110 درست کرده فکر میکنه بیل گیتسه و 4 درصد خودشه و برادراش . به کدوم حق به اعضای شورای شهر تخفیف های نجومی برای تصاحب خونه های اشرافی داده
این دلاوران رسانه نداشتند تا نامشان را روزی صدبار تکرار کند. کسانی بودند که بنا بر وظیفه و عشق به کارشان از این خاک پاسداری میکردند.
روزی که پلاسکو فروریخت از هر مقام و منصبی برای گرفتن رای مردم پای دوربین ها حاضر شدند. اما تنها دوربینی که در میرجاوه حاضر بود تا این سوگ را نشان دهد از آن دشمن بود. با دیدن صحنه تیرباران این فداییان خاک میهن خون به جوش آمد و انتظار بالا. انتظار واکنشی حتی در حد ابتدای آتش سوزی پلاسکو که همگان در مقابل دوربین ظاهر شدند.
انتظار پوشیدن نه لباس آتش نشانی که لباس رزم در مقابل دوربین، حتی اگر سلاح در دست نگیرند.
افسوس که هر مسئولی به دادن اطلاعیه ای دوخطی و فقط محکوم نمودن این جنایت بسنده کردن چون مناظره درپیش بود و یک رای هم یک رای!
شبکه های اجتماعی هم خبری از عکس پروفایل سرباز نبود و همه منقش به گل و بلبل. حتی زمانی که عکس پروفایلم به نقش ایران و مرزبان جان میدهد اما خاک نمیدهد مزین شد هیچ واکنشی دیده نشد.
اینان غریبانه رفتند و بی ادعا. بسیجی وار و یاد و خاطره سالهای جنگ برایم زنده شد.
ای کاش میدانستیم اگر این عزیزان در مقابل گلوله نمی ایستادند همان شهر میرجاوه ساعتی بعد در چه وضعی قرار میگرفت.
تابناک جان ای کاش لااقل مطلبی در حد مناظره انتخاباتی برای یاد آوری چند روزه و نه چهل روزه از این عزیزان نشر میدادی. کار اینان آگاهانه بود و با جان و دل . اینان در آتش دنیا نسوختند که با آتش کینه دشمنان این مردم از بین ما رفتند.
یادشان همیشه جاوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
الان فقط بحث انتخابات مد روزه و کلاس داره
در انتهاي وقت اول تنها فردي كه خواستار استراحت و انتراكت بود آقاي قاليباف بود كه متاسفانه مسولين مناظره به حرف و نظر قاليباف توجه كردند و مشاهده شد كه هدف قاليباف درياف اطلاعات و پرينت اعداي مورد نظرش بود و در اين رابطه صدا و سيما به قاليباف كمك كرد تا به ساير كانديداها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
روحانی هم دو دقیقه بیشتر از بقیه حرف زد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مردم آگاه باشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
تبریک بخاطر دقت ونظردرست شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
شما نظر آقایان میرسلیم، هاشمی طبا و رئیسی را کلا نادیده گرفتی!
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
به جای اینکه خوشحال باشی که قالیباف ثابت کرد روحانی چکاره هست ناراحت هستی؟
ده تا سرباز ایرانی توسط پاکستان کشته شد آب از آب تکان نخورد ، حتی مانور خبری هم نشد، معمولا برای زخمی شدن یا تیراندازی یک کشور به سوی کشوری دیگر احتمال بروز جنگ شدت میابد.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قرار نیست مسایل قاطی بشود و اغتشاش درست کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
این را از دولت فخیمه کلید باید پرسید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
توسط پاکستان نبوده از مرز پاکستان اومدن اشرار بودن
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
عزیز جان پاکستان کشوری با سیستم قبیله ای است که کنترلی بر مرز های خود ندارد این افراد هم توسط اشرار ایرانی کشته شده اند و چه ربطی به پاکستان دارد؟لذا در مقابل قوم یاجوج و ماجوج این ما هستیم که باید دیوار فولادین بسازیم.مین گزاری کردن مرزها،استفاده از خودروهای زرهی برای تردد،استفاده از پهباد برای شناسایی و ....این کارهایی است که نکرده ایم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دوست عزیز کمی اطلاعات خود را بالا ببر! این تیر اندازه از سوی سربازان ارتش پاکستان نبوده است
حسینی دولت آبادی از قزوین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
همه بابت این موضوع ناراحت هستیم . مسئولین مربوطه اعم از نظامی و سیاسی هم باید پاسخ کوبنده ای به اشرار و دولت پاکستان بدهند. ولی شما هم داری شلوغ میکنی. برای چنین اتفاقاتی دولتها به حالت تهاجم و حمله نمیروند. ـ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
تنها کسی که حواسش بود و تسلیت گفت قالیباف بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
پاکستان ؟
برای من اصلا مهم نیست و هیچ وقت، وقت خودمو برای این مناظره های پوج نمی گذارم.

فرقی نمی کند روحانی یا قالیباف رئیس جمهور شود یا سبزی فروش سر محله ما. هیچ امیدی برای وضع موجود وجود ندارد، زیاد تلاش نکنید و اعصاب خودتونو بهم نریزید...
حركت گازانبري قاليباف اينبار مردم را احاطه خواهد كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
این حربه اگر دفعه قبل جواب داد الان دیگه قدیمی شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
این جمله یعنی چه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
حرف جدید بزن پسر جان
برنده مناظره دیروز مشخص شده و مردم خودشون میدونن که کی بوده
قالیباف با رفتار و سخنان خودش خیلی از طرفداران خود را از دست داد .یکی خود من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قلیباف وضعیت دولت را و طرفدار مرفهین بودنشان را به خوبی به نمایش گذاشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
واااا
آبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
شما اصلا لازم نیست رای بدی بادی بهر جهت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دروغ میگی
قالیباف بیایید دلار به بالای ۵تومن خواهد رسید‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
چون نرخ دلار دست همان 4 درصد است
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
تا بوده تندرو ها فاتحه ایرات را خوانده اند
م
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
یعنی گرانی و تورم و مثل دولت قبل مردم میمانند با 150 هزار تومان رایانه که ارزشش 50 هزار تومان بیشتر نیست...همان آش و همان کاسه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
موافقم شاید بالای 6 هزار
جای احمدی نژاد خالی بود
روحانی واقعا چه حرفی در برابر انتقادات دارد؟!جز هیچ!
پاسخ ها
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
نیازی به حرف نیست ,عملش کافیست...به ایشان در بعضی نقاط ضعف دارند ولی مصیر و عملکردشان در خیلی از موارد خوب بوده...گاز انبور دستش نگرفت...1
امین بدیعی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
برادر جان پاسخ به کدام انتقاد ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
همه این را فهمیده اند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
البته حرف که زیاد دارد ولی فقط حرف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
چی میخوای بگه؟؟
واقعا جالبه خود دوستان میبرن و میدوزن برنده تعیین میکنن
واقعا جالبه خود دوستان میبرن و میدوزن برنده تعیین میکنن من چیزی که دیروز از مخالفین دولت دسدم تنها اظهارات پوپولیستی بود.
در آقای قالیباف یک احمدی نژاد جدید در حال ظهور است به هرقیمتی برنده باشند مهم فقط همین است
اقای قالیباف و اطرافیان آن یا خودشان قدرت درک مطالب را ندارند یا مردم را بی شعور حساب می کنند ؟؟؟؟
در انتهاي وقت اول تنها فردي كه خواستار استراحت و انتراكت بود آقاي قاليباف بود كه متاسفانه مسولين مناظره به حرف و نظر قاليباف توجه كردند و مشاهده شد كه هدف قاليباف درياف اطلاعات و پرينت اعداي مورد نظرش بود و در اين رابطه صدا و سيما به قاليباف كمك كرد تا به ساير كانديداها
آقاي روحاني نظراتش براي دور دوم و سوم مناظره ها گذاشته
اینطور که پیداست تابناک هم در عین اینکه سعی میکنه وانمود کنه بیطرفه ولی با رئیسی و قالیباف همسو هستش.
درود بر قالیباف مقتدر و مظلوم
مناظره اين حسن را داشت كه متهم اصلي حمله به سفارت عربستان كه خسارت جبران ناپذيري به حيثيت نظام وارد كرد در ستاد كدام كانديدا يعني قاليباف فعاليت داشته و دارد و ايشان حرفي براي پاسخ دادن به جهانگيري نداشت
قاليباف فرديكه هيچ آشنائئ به سياست خارجي ندارد
پاسخ ها
مجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
روحانی فردی که هیچ آشنایی با سیاست داخلی ندارد
چنانکه آقای رئیسی گفتند باید فارغ از اصلاح طلب یا اصولگرا بودن به فکر مردم و نظام بود.
واقعا حضور جهانگیری در کنار روحانی به تمسخر گرفتن مردم و عدم توانایی روحانی در پاسخ به مردم است.واقعا جای تاسف دارد واقعا
آقای روحانی من واقعا بخاطر اینترنت ، و حقوقامون که مختصر اضافه کردید.ممنونم.
فقط روحاني و جهانگيري خوب بودن
بنظرم برنده مناظرات اول، آقایان جهانگیری و روحانی بودند.
واقعا خسته شدم وعده دادن عمل نکردن من دیگه رای نمیدم
قالیباف گل کرد
استفاده روحانی و جهانگیری از ترفندهایانتخاباتی به ضرر خودشان تمام شد.
استفاده روحانی و جهانگیری از ترفندهای انتخاباتی به ضرر خودشان تمام شد. در حالی که این آقایان از آغاز مناظره خود را قربانی تهمت و افترا رقیبان می نامیدند تلاش کردند تا با این ادعا تهمت زنی و افترا بستن خود به قالیباف را توجیه کنند اما نتیجه کار برعکس شد زیرا قالیباف با پاسخ محکم خود آنها را در مظان اتهامات جدی قرار داد.
بی تردید آقای قالیباف از تمامی نامزدهای موجود اصلح تر و آماده تر است (و من نیز به ایشان رای میدهم)؛ اما از آنجایی که ذائقه مردم ایران را میشناسم مطمئنم که آقای رئیسی پیروز نهایی این دور از انتخابات خواهد بود.
من به هیچ کدوم از کاندیدا علاقه ای ندارم اما عزیزانی که به قالیباف انتقاد میکنن بگن روحانی جز همون موضوعات گاز انبری چه دفاعی از خودش و عملکردش در قبال صحبتهای قالیباف داشت...! ضمنا برداشتم از مناظره دیروز==>جز حرف ها و اهداف کلی و تکراری بدون راهکار چیزی نشنیدیم. همه این صحبتها میشه اما تا چهار سال باز چیزی لمس نمیشه
بی تردید آقای قالیباف از تمامی نامزدهای موجود اصلح تر و آماده تر است (و من نیز به ایشان رای میدهم)؛ اما از آنجایی که ذائقه مردم ایران را میشناسم مطمئنم که آقای رئیسی پیروز نهایی این دور از انتخابات خواهد بود.
جهانگیری غوغا کرد
مرسی که هستی اسحاق جون
تا این مردم به بلوغ انتخاباتی و دیدن افق آینده دور در امروز را بتوانند ببینند حالا حالا ها کار داریم و متاسفم که واقعا هنوز تیم انحصار طلبان و اشرافیگرایون را نشناخته اند !!!!! این دوره که روحانی میاد ولی ایشالا حرفهای قالیباف 4 سال دیگر اثرگذار میباشد-جهان سوم یعنی همین یعنی آدماش هر 8 سال باید بگذره تا قبل را ببینند
به جای آقای حسن روحانی ( اصلاح طلب اجاره ای ) به آقای جهانگیری ( اصلاح طلب واقعی) رای بدهید.
اگر کسی چهار سال در جریان کارهای دولت باشد نیاز به یک شخص کمکی در دفاع از عملکرد خود ندارد.
تنها قالیباف ششایسته ریاست جمهوری است زیرا هم انرژی کار رادارد و هم آگاهی کافی و منتقد اوضاع کنونی است روحانی تمام شد و عمر چهارساله مردم را به فنا داد
اسحاق جهانگیری در پرونذه حقوق نجومی نبود؟
فقط قالیباف

حالا تا میتونید منفی بکوبید

ولی خوشحالم که رأی های اینجا اصلا ملاک نیست. مثل دوره قبل که همه نظرسنجیهای اینترنتی اشتباه از آب در اومد. یک سر برین توی مردم تو خیابن تهران و بپرسین از صحبتهای کی خوششون اومده. همه دارن میگن قالیباف

شهرستانها که دیگه غوغاست
پاسخ ها
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
خوب دوره قبل هم روحانی تو فضای مجازی دست بالا رو داشت و الان اکثر مردم ایران از فضای مجازی استفاده میکنن
چرا با دولت پاکستان برخورد شدید صورت نمی گیرد تا دیگه شاهد این فجایع نباشیم. با محکوم کردن و لبخند زدن کار درست میشه؟
اتفاقا قالبیاف عالی بود و جواب منطقی میداد به اتهامات بی اساس جهانگیری و روحانی
چرا مناظره ها دو به دو انجام نمیشه ؟ اینجوری که تا یه کاندیدا میخواد حرف بزنه که وقتش تموم میشه؟ از یک ماه جلوتر تبلیغات شروع شده اونوقت مناظرات شش نفره ؟؟؟؟؟؟؟؟ خب هر شب دو تا کاندیدا رو دعوت میکردن و مناظره انجام میشد . تا شناخت بهتری رو از اونها داشته باشیم و راست رو از دروغ تشخیص بدیم .
باید از اقای قالیباف پرسید خودش جزء4در صدیها نیست؟
رئیسی مودب و با اخلاق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
بهترین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
فوق العاده
شما هم که نظرات مخالفان دولت را پوشش دادید این باکار جانبداری خود را نشان دادید.
به نظر من آنچه که در مناظره مهم است جمع بندی نهائی کاندیدا ها میباشد لذا زمان انتهائی برای اینکار باید حداقل 5 دقیقه باشد.
روزنامه شرق طوفان را نوشته توفان ادم باسوادی نداشتن؟
صد در صد برنده آقاي روحاني بود . قاليباف كاملا عصبي نشون ميده و تسلط روي اعصابش نداره و جهانگيري هم از اين موضوع كاملا استفاده ميكنه به نفع روحاني
جهانگيري خيلي خوب بود قالي بافت تندروي ميكند واين ضرر است روحاني محترم است
من واقعا از آقای قالیباف انتظار نداشتم. به نظرم بهتر این بود که ایشان به تبیین برنامه های خودشون بپردازند. بسیار مشتاق شنیدن برنامه هاشون بودم. اما شاید دچار احساسات شدند و بیشتر موضع انتقادی گرفتند.امروز با وجود شبکه های اجتماعی دیگه نیازی به نشان دادن کاغذ به دوربین و .. نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
دقیقاااااا کسی که برنامه ندازد شروع به تخریب میکنه
من که اینطور فکر میگنم که آقای قالیباف آمده تا وقت و فکر آقای روحانی را بگیرد ، و در ازای خراب کردن و پایین آوردن رای خود ، توجه ها را به آقای رییسی ببرد
برنده ی مناظره به یقین گروه دکتر روحانی و دکتر جهانگیری بودن.
و متضرر ترین فرد هم دکتر قالیباف بودن.
کسی دست به تهمت و تخریب دست می زند که مانند قالیباف برنامه ای ندارد.
مدیریت پادگانی به درد کشور داری نمیخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
خیلی از این افراد دوست دارند که دوباره جنگ بشه
محبوبیت قالیباف چندبرابرشد ,کاش 4سالپیش رییس جمهور میشد ,اشتباه کردیم به روحانی رای دادیم
پیشنهاد افزایش زمان مناظره پیشنهاد خوب و مفیدی برای مردم و کاندیداهااست و امیدوارم اعمال شود
قالیباف 100 درصد یک تنه حریف رییس و معاونش شد گاز انبری پیچوندشون تو هم
ای کاش با عقلانیت تصمیم بگیریم و نه با احساس! دولت تدبیر یا همان دولت روحانی هر چه در چنته داشته رو کرده است بیش از این انتظار نداشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
دوست عزیز این دولت یک ویرانه تحویل گرفته بود
قاليباف اخلاق رو باخت ، فقط براي تلافي اومده نه رياست جمهوري نه هيچي متاسفم
قاليباف اخلاق رو باخت ، فقط براي تلافي اومده نه رياست جمهوري نه هيچي متاسفم
فقط قالیباف
اگه جهانگیری ادعا داره پوششی نیست پس نباید انصراف بده
روحانی ادب و نزاکت دارد قالیباف چه گلی به سر تهران زده تا بعد از این به سر ایران بزند تکرار بگم بگمهای احمدی نژاد قالیباف با زور میخواهد رییس جمهور شود نه با منطق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
خوب شدن وضع مالی تعدای از کارکنان شهرداری و زیر آلودگی هوا مانده تمامی
تهرانیها بدیلیل فروش بیش از حد تراکم .
تابناک نظرات خواننده هات بیانگر آراء جامعه نیست ،در کوی و برزن طرفداران قالیباف خیلی بیشتر از کامنتهای طرفدارانش در تابناکه
به قول رئیس قبلتون:آب رو بریزید جایی که میسوزه
برنده روحانی بود عاقلان داند!!!
موضوع مهاجرت هم باید درمناظرات مطرح شود چنانکه معمول غرب است اماشرق باید اهتمام بیشتری به بشردوستی دینی داشته باشد
چقد بی طرفی تو
احمدی نژاد = قالیباف
بعضیا فقط تو فضای مجازی هستن به دولت روحانی لایک می زنن ولی رای مردم محروم و حاشیه نشین به رئیسی و قالیباف هست
چه نظر سنجی باحالی داری کلا !!خود جوش 70 درصد رای دهندگان به 2 نفر رای دادن!!!!!!!!
همش نمایش .......
هدف آنها از اینکار زشت بکارگیری سیاست بهترین دفاع حمله است بود
استفاده روحانی و جهانگیری از ترفندهای انتخاباتی به ضرر خودشان تمام شد. در حالی که این آقایان از آغاز مناظره خود را قربانی تهمت و افترا رقیبان می نامیدند؛ تلاش کردند تا با این ادعا تهمت زنی و افترا بستن خود به قالیباف را توجیه کنند اما نتیجه کار برعکس شد
استفاده روحانی و جهانگیری از ترفندهای انتخاباتی به ضرر خودشان تمام شد.
روحانی تو این 4 سال هیچ کاری انجام نداده فقط شعار فقط شعار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
نصاف چیز خوبی است
جهانگیری نفر اول با اختلاف زیاد
به روزنامه کیهان بدهید این قسمتهای نظر ات تابناک را بخواند شاید از خواب خرگوشی بیدار شود . خود این نظرات نتیجه انتهای رای گیری می باشد اگر شعور داشته باشند کسانی که انتقاد می کنند از دولت روحانی
بابا ایول باین سیما !!! عصر جمعه ای چه برنامه در خود داشت !! ایکاش هفته ای یکمرتبه ادامه دهد تا ما عصر جمعه های خوب داشته باشیم و حال کنیم !!
اسحق مرد شماره یک و بی منازع میدان . . .
لیست کارهایی که دولت کرده
1- تعامل مثبت با جهان
2-کاهش تورم
3-ایجاد شغل بیش از دوره قبل
4-ایجاد رو حیه مثبت
5-داشتن صداقت ، می شود قول 5 میلیون شغل داد ولی واقعیت رو میگن
از همه اینها مهم تر مگر مشکلات یک روزه به وجود اومده که ظرف چهار سال بر طرف بشه حتما زمان زیادی لازم است

کار هایی که دولت قالی باف میخواد انجام بده یعنی قولشو میده
1-افزایش شغل
2-پرداخت پول نقدی به مردم

حالا شما قضاوت کنید کی پیروز بوده
هر کس گمان کند مردم حافظه تاریخی خود را از دست داده و یا گول وعده یارانه بیشتر را می خورند و یا با تهمت و دروغ می تواند رقیب را از میدان به در کند سخت در اشتباه است مردم شعور سیاسی بالایی دارند و قطعا کسی که چند بار کاندیدا شده و رای نیاورده تحت هیچ شرایطی مورد اقبال مردم قرار نمی گیرد از همه مهم تر اقا مردم ایران به نظامی رای نمی دهند چون هر که را از بهر کاری ساختند البته کمال احترام برای سرداران هم سر جایش محفوظ است
نامزد ها یکی از یکی بی برنامه تر و کلی گو تر! نامزد از اینا بهتر نبود شورای نگهبان بده بیرون؟؟؟
متاسفانه رقیب جدی در برابر آقای روحانی و جودندارد و ایشان از پیش برنده هستند .
برنده مناظره دیشب عقلانیت بود، واقعیات جامعه بود، جهانگیری و روحانی بود
نه شعار و تخریب و پوپولیست که فقط با تهییج احساسات می خواهند رای بیاورند
ادم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه آقای قالیباف برو خدا را شکر کن که یه شهرداری بهت رسیده
قالیباف یک تنه از حق ملت سخن گفت و این برای مردم بس است. اما نامزدهای دیگر فقط از خود و جریان خودشان دفاع کردند.
عزیزان . تو موج تبلیغاتی که همه ی کاندیداها راه انداختن، غرق نشید. هیجانی نباشید. همشون دارن یه فضای هیجانی ایجاد میکنن که من و تو سریع بریم تو جبهه شون. عاقل تر باشیم. نه وعده های قالیباف عملیه، نه وعده های دیگر کاندیدا. همشون حرفای هیجانیه تبلیغاتیه.معیار و فقط بذاریم رو عملکرد این افراد واسه پستی که قراره انتخاب بشن.رییس جمهور یعنی رییس قوه مجریه. پس شخصی و انتخاب کنیم که قدرت اجراییه خوبی داره و مدیر اجراییه خوبیه. نه لزوما سیاست مدار خوب یا اقتصاد دان خوب. مسئولیته اون امور با تیمیه که میاره.
برا بحث برجای بلند مرتبه هم ، ساختمان بالای 12 طبقه صدور مجوز براش هیچ ربطی به شهرداری نداره. میره تو کمیسیونی که 8 نفر عضو داره، یکیش شهرداری، بغیه معاونهای وزرا هستند.
ولی کلن هم جو گیر نشیم.
عملکرد قالیباف تو اجرا چه تو شهرداری چه تو ریاست نیروی انتظامی خیلی خوب بوده.اهله عمله.نه فس فس
اين منازره ها مشخص مي كند كسي كه سلسله مراتب پيشرفت را طي كرده باشد بهتر مي تواند مشكلات جامعه را تجزيه وتحليل كند .

آنهائيكه يك شبه ره صدساله رفتند مشخص شد دانش و دانائي كافي براي ارائه طرح و راه حل مشكلات ندارند .
اگه روحانی نبود الان امریکا بمب 10 تنی رو بجای افغانستان توی ایران امتحان می کرد داداش جون
روحانی و تیم حاضر حداقل کاری که کردند شیرازه ارکان اقتصادی کشور رو از فرو پاشی مطلق حفظ کردند و کشور رو از لبه پرتگاه نابودی به مسیر پویایی و حرکت با ثبات برگردونند...
این وضیعت شاید برای دلال ها و زالو هایی که از نوسان قیمت ها در دوره قبل خون مردمو تو شیشه میکردند خوب نباشه...ولی در کل برای هر کسی که کار و فعالیت علمی و به روزی رو شروع کنه...قابل اعتماد تره.
متن منتشر شده توسط قالیباف به هیچ وجه وعده قطعی 4 میلیون شغل نبود و افترایی بود که در روز روشن جلوی چشم ملت به روحانی بست....العاقل و بالاشاره...
قالی باف باید در عمل گازانبری عمل کند
قاليباف صراحتاً مشخص كنه خودش وخانوادش جزء ٤٪‏هستند يا٩٦٪‏؟؟
احسنت به شجاعت و متانت آقای دکتر قالیباف.
یک تنه جلوی دولت اشرافی گری ایستاد و در برابر آقای جهانگیری جواب های منطقی و مستند داد.
اقای جهانگیری یه سری نکات و اتهامات رو آماده کرده بود و مهم نبود به موضوع ربط دارد یا نه بهرحال میخواست عنوان کنه.داستان گاز انبری نخ نما شده آقای جهانگیری.لطفا برای فرار از ناتوانی فرار رو به جلو نکنید
تابناک جان قشنگ مشخصه که دستت با کیا تو یه کاسه است. از کیهان و وطن امروز و شهروند نقل قول کردی و مابقی روزنامه ها هیچ.... انقدر ضایع بازی درنیار.
واقعا با این زمانبندی مسخره چه چیزی رو میخوان از مردم پنهان کنن؟
برای یک فوتبال اروپایی سه ساعت برنامه روی انتن میره، ولی برای سرنوشت چهارسالمون هر نماینده 23 دقیقه، واقعا که !!!
بزارید هر نماینده کل برنامه هاشو بگه که بعدا هم بعد چهار سال نگه من نگفتم، که اون یکی بخواد مثلا سند رو کنه.
واقعا من یکی نمی فهمم چرا کاندیداها "هدف" هاشون رو به عنوان "برنامه" بیان میکنن. اگر قراره چند ملیون شغل ایجاد بشه ، خب توضیح بدن چطوری، نه که فقط امار بی اساس به مردم ارائه بدن. چرا آخه ما باید انقدر عروسک خیمه شب بازی آقایون باشیم؟؟؟؟؟/
تابناک هم که طبق معمول چاپ نمیکنه،
فقط من موندم چرا امثال من نظر میدیم، وقتی حتی اجازه اظهار نظر هم برامون ممکن نیست.
قاليباف جز تخريب كاري بلد نبود و با حرفهاي خودساخته مثل 96 و 4 درصد يا شما ميگويد نمي شود ..حد و اندازه خود را تا حد كودكان در كوچه كه با هم در حين بازي مشاجره ميكنند پايين آورد.
سلام. در مورد شهادت سربازان در سیستان و بلوچستان، این که میفرمایید نه کسی عکس پروفایلش را تغییر داد و نه کسی ... واقعا درسته. این داستان در مورد آتشنشانان پلاسکو هم فرار به جلوی شهرداری تهران بود. دست پیش گرفته بودند که پس نیفتند!!!!! بنا رو گذاشته بود به تبلیغات فراوان و مظلوم نمایی. در و دیوار تهران و بالا و پایین صدا و سیما شده بود بحث پلاسکو و آتشنشانان گرفتار و مفقود شده در این حادثه. در صورتی که یکی از مقصرین اصلی آن حادثه خود شهرداری تهران بود.
جالبترین قسمت مناظره صحبتهای جناب رئیسی بود. بقیه برنامه نداشتند
زنده باد جهانگیری
دویر باخت. جهانگیری را اهل منطق می پنداشتم و قالیباف را اهل تقوا و چیزی که رفت باورم به این دو بود
ادم کوچکی که هیچ حرفی برای گفتن نداره فقط با تخریب دیگران میتونه خودش رو بزرگ کن... حتی ردای شهرداری هم برای همچین ادمی گشاده
جهانگیری قالیشویی خوبی کرد.
فکر کنم با مثبت و منفی ها و نظرات داده شده بشه تشخیص داد که منتخب کیه
فقط شور انتخاباتی هدف اصلیه که امسال خیلی نتونسته البته تا الان خوب به پا بشه و خیلیها نمیخوان رای بدن
جای احمدی نژاد خالی بود...
به نظرم مناظرات فقط وقت تلف کردن و نوعی سرگرمی است . می ایند و یکدیگر را میکوبند که چه ؟
مثبت یا منفی دادن به نظرات کاربران کار نمی کنه. مشکل من از کجاست؟
مردم با انتخاب اصلح حتما خواهند گفت چه کسی برنده مناظره است. خواهشم از همه دوستان این هست که بعد ازینکه حماسه مردم خلق شد؛ مجددا نوشته های خودشان را بخوانند و اگر مغایر با نظر مردم بود تفکر کنند.
قالیباف روش میشه دوباره بیاد مناظره؟
سر نخ گرانی جای دیگر است
من به جهانگيري راي مي دهم ولي به روحاني هرگز
دوستان مواظب باشیم هدف اصلی مناظره رو فراموش نکنیم هدف ارزیابی قدرت تخریبی کاندیداها نیست هدف بیان کارهای انجام شده ونشده وقدرت نمایی کاندیداها برای نشان دادن توانایی خود برای کار است چون تو بدی پس من خوبم یا همان تخریب باعث انتخاب درست نمی شه من خوبم چون هنرم وتوانایی ام این است i
سلام و درود بر پاک دلان : هر تیم فوتبال یک بازیکن متخصص جنگ روانی دارد تا در موقع لزوم که تیمش عقب است اعصاب تیم مقابل را به هم بریزد تا آن تیم نتواند طرحهای خود را اجرا کند در مناظره دیروز آقای قالیباف دقیقا همین کار را انجام داد تا به جای بحثهای منطقی و مناظره جلسه تبدیل به مناقشه شود اما این باعث نمی شود مردم مسیر خود را گم کنند و قطعا نتیجه دلخواه جناب سرهنگ را نمی دهد
مناظره اين حسن را داشت كه متهم اصلي حمله به سفارت عربستان كه خسارت جبران ناپذيري به حيثيت نظام وارد كرد در ستاد كدام كانديدا يعني قاليباف فعاليت داشته و دارد و ايشان حرفي براي پاسخ دادن به جهانگيري نداشت
قاليباف فرديكه هيچ آشنائئ به سياست خارجي ندارد و دستور حمله به سفارت عربستان داده يا حمله كننده در ستاد ايشان است آيا سزاوار رييس جمهور شدن را دارد
بجز روحانی هر کس دولت احمدی نژاد را تحویل گرفته بود تا حالا گند زده بود به همه چی
به نظر من قاليباف بايد اول بفكر تجهيز ايستگاههاب آتشنشاني شهر تهران باشد بعد بفكر كل ايران باشد . درآمد تهران از محل فروش تراكم و كوچه و خيابان تهران معادل كل بودجه عمراني ايران ميباشد
دکتر روحانی و جهانگیری بهترین بودند. اصولگراهای محترم هم اگر می خواهند کاری از پیش ببرند بهتر است پشت قالیباف همگی جمع شوند چون آقای رئیسی کاری از پیش نخواهد برد.
قالیباف در جناح راست سنتی واصولگرایان ریشه دارد البته کاندیدای پوششی است
درود بر قالیباف.رای من و خانواده رئیسی بود ولی بعد از مناظره قالیباف رو با افتخار انتخاب کردم
اصولگرایان چون نهادهای انتصابی را در اختیار دارند خیلی به رای مردم احساس نیاز نمی کنند
جالبه مردم ما تو چشماشون چراغ قوه هم بگیری میگن شبه!! لیاقت شما همون احمدی نژاده بشین مثل ونزوئلا برید تو صف نون بگیرید تا از گرسنگی نمیرید بعد بیان به هم بگید حال 4 در صد مفت خور رو گرفتید
هیچ کدام برنامه ندارند
فقط از اهداف میگن
ضمنا همشون سوتی هایی هم دیگر میدونند
ضمنا هر دو جناح سوتی دارند
برنده ی مناظره هر کس بوده باشه قطعا روحانی بازنده بوده. چهار کلمه حرف حساب نمیتونه بزنه این آدم.
تجربه مردمي كه با گوشت وپوست واستخوانشان گراني،تورم و قيميت هاي افسارگسيخته و ثانيه اي دولت قبل رادرك كرده اند هرگزفريب وعده هاي پوپوليستي رانخواهند خورد و دولت تدبيرواميد راتنها نخواهند گذاشت
قطعا این ترفند اقای روحانی البته با ازخودگذشتگی اسحاق به عنوان ضربه گیر و پلیس بد بسیار عالی است و اقای روحانی که هم زود از کوره در میرود و هم خوب نمیداند در دولتش چه خبر است را کمک میکند تا تندی ها و پرخاشگری ها و امار دادن ها را اقای جهانگیری بدهد و خود با ارامش و وجه بهتری جلو رود .... فقط اخرش به چه بهانه ای اقای جهانگیری میخواد کنارگیری کند خدا میداند.
قالیباف راه احمدی نزاد رادر پیش گرفته و به نظر موفق می رسد و طرفداران احمدی نزاد باید به قالیباف رای دهند
دوران بگم بگم گذشته شاهکار آقای قالیباف همون پلاسکو بود که مردم هنوز یادشون نرفته ....
مردم عزیز ایران عاقل هستند .اقای قالیباف فقط میخواد روحانی رو خراب کنه و رای جمع کنه.هیچ برنامه ای اعلام نکرده و فقط میگه من میتونم..همون تهران و تونستی بسه !!!!!!ایشون یه فرمانده نظامی و جنگ بوده...وفقط به درد جنگ میخوره...نه مدیریت معیشیتی مردم...
عزیز جان
روحانی گفته اگر 10 میلیون گردشگر بیایند ایران می توانند برای ما 4 میلیون شغل درست کنند
کجا ایشان وعده و قول ایجاد 4 میلیون شغل داده است؟
آیا ورود این تعداد گردشگر به ایران همه اش تحت اختیار دولت است؟ آیا محدودیت ها و برخی حرکات افراد و گروه ها در این بین تاثیرگذار نیست؟
بنده خودم قصد نداشتم اصلا به کسی رای بدهم اما انصاف هم خوب چیزی است!
چنين تحليلي از (روزنامه وطن امروز) شايسته نبود
بازنده مناظره اخلاق و فرهنگ بود
بعضی از دوستان همچنان به روش‌های سنتی در وعده دادن اعتقاد دارند و البته یک مقدار هم روش‌های صنعتی را چاشنی کار کرده و آن را به بنده و شما(به عنوان مردم!) ارائه می‌دهند.
عزیز جان
روحانی گفته اگر 10 میلیون گردشگر بیایند ایران می توانند برای ما 4 میلیون شغل درست کنند
کجا ایشان وعده و قول ایجاد 4 میلیون شغل داده است؟
آیا ورود این تعداد گردشگر به ایران همه اش تحت اختیار دولت است؟ آیا محدودیت ها و برخی حرکات افراد و گروه ها در این بین تاثیرگذار نیست؟
بنده خودم قصد نداشتم اصلا به کسی رای بدهم اما انصاف هم خوب چیزی است!
قالیباف با حملات بی محبا طرفداران خود را از دست داد از جمله همه خانواده ما
فقط رئیسی
درود بر ان مردی که جایش خالیه . همه مناظره هم تحت تاثیر خدمات ماندگار ان مرده
بنام خدا
بنده فکر میکنم آقای رییسی از همه منطقی تر بودند
ان شالله که رای بیارن
بهترین روش نصب چراغهای راهنمایی ورانتدگی در مقابل دید مناظره شونده با حالت اتوماتیک که باسبز شدن چراغ سخنرانی ویاپاسخگویی شروع و30 ثانیه قبل از پایان چراغ زرد و باقرمز شدن چراغ صحبت کاندیداتمام شود . بنظرم این روش ازنظرفنی و اجتماعی وآموزشی مقبول و روش جدیدی باشه
من جز هیچ جناحی نیستم و نخواستم رای بدم با دیدم مناظره دیدم تنها کسی که به فکر مردم است اقای قالیباف است روحانی وجهانگیری در 4 سال ازمون خود را پس داده اند پس دیگر جا برای تکرار اشتباه نیست برنده مناظره ها اقای قالیباف بود همه حرفاش با مدرک بود جهانگیری بغیر از بازی با حرف سیاسی هیچ حرفی نزد حتی خبر از شهرداری هم نداشت که قالیباف با حرفش در مورد گرفتن برق از شهرداری شوکه اش کرد .ایشالا مملکت از دست روحانی و جهانگیری نجات پیدا کند
برنده نداشت ولي قطعا بازنده مردم مظلوم ايران بود
رای به قالیباف خیانت است به خون شهدای آتش نشان
قالیباف بابت هر چیزی می گفت پول می دهم و بعد شروع به حمله به دولت می کرد. این شد برنامه کاندیدا؟ رای من که عوض شد. قالیباف دارد انتحار می کند و کلا با این رفتار از کل فضای سیاسی کشور حذف خواهد شد. اینجا امریکا نیست. قالیباف ترامپ نیست و بیشتر قشر مردم ایران اقشار متوسط هستند نه فقیر و بدبخت. قالیباف خودش در تمام سالهای گذشته جزو سیستم نظام بوده و این با ترامپ که اصلا سیاسی نبوده خیلی فرق دارد. سخت است قالیباف خودش را از سیستم جدا فرض کند. اگر خراب است خود او نقش دارد
هیچیک ازنامزدها برنامه ای برای ارایه نداشتندروحانی وجهانگیری که عملابجای برنامه چهارسال آینده گزارش عملکردچهارسال گذشته راارایه کردند!!!
اگر دقت میکردین هربار قالیباف از دولت قبل انتقاد می کرد روحانی یا جهانگیری به جای اینکه جواب مربوط به اون موضوع رو بدن یا حتی عذر خواهی کنن می گفتن آقای قالیباف شما خودتون فلان کار اشتباه رو کردین بعد از اونطرف روحانی میگفت ما نیومدیم که نفر مقابل رو بکوبیم ؛ همینطور جهانگیری گفت زبان ما از عذر خواهی از مزدم الکن نیست(که خود ما که پشت تلوزیون نشسته بودیم در برابر ایراداتی که از دولت قبل گرفته شد عذر خواهی ای نشنیدیم (یا بحث عوض میشد یا شلوغش میکردن ویا...))
*با فرض اینکه قالیباف آدم بدیه* و... به نظر خودتون حرفای آقای روحانی و جهانگیری یکم متناقض نبود !؟
درمناظره اخیر عملا دولت دونماینده ودوبرابردیگران حق تبلیغ وصحبت داشت واین عادلانه نیست
روحاني اول سپهسالارشو فرستاد جلو

خودش حالا مونده
روحانی بای بای
با عرض سلام و خسته نباشید
اقای روحانی در 4 سال گذشته در حوزه مسکن، ازدواج، اشتغال و تولید داخلی ضعیف عمل کرده است. گر چه اقدامات خوبی هم در زمینه کنترل تورم، تا حدودی سیاست خارجی تا حدودی دیگر شاخص های اقتصادی داشته است.
شهادت ،وجان باختن این عزیزان ،از بی تدبیری ،وعدم آگاهی فرمانده گروه مرزبانی است ،که برای تعویض پست ،یا حتی افراد در پستهای خود مستقر هستند ،از آنها پشتیبانی نمیشود ،اگر یک ،یا دو تیم گشتی بعنوان پشتیبان ،بود ،این فاجعه رخ نمیدادد،و یا اگر هم اتفاق می افتاد ،شهید ،وجان باخته. کمتری داشت ؟وکسی اسیر نمیشد ؟عدم تخصصدفرماندهی ،،،،،..
آقای قالیباف 22منطقه رانتوانسته اداره کنه چطورميخوادکشوررااداره کندپيمانگاري هست چندین سال پولش را ندادند پول بیمه و مالیات نداده استیک بارازمناطق بازخواست کرده چطوری پول ميدهند
برنده اقای جهانگیری و روحانی بودن . اقای قالیباف خوی پرخاشگری و تخریب داشت . اقای قالیباف باید انصراف بده
بیشترین نقدی که به دولت فعلی وارد است نگاه دولت به خارج از مرزها برای حل معضلات کشور و شیفتگی در برابر غرب است .
قالیباف حرف دل مردم رو زد
جهانگیری خوب دل منو خنک کرد خدا حفظش کنه خدمتگزاری کنه برای ملت
باختید رفت. قالیباف بای بای
چرا کسي که هياهو بيخود داره پيروز ميدوننش آقاي رئيسي هم سوالات رو پاسخ داد هم راهکار داد هم با اخلاق بود
برنده را نمی دانم بازنده ما مردمیم
به شرافتم اگر بنده کوچکترین وابستگی به کسی داشته باشم ولی جهانگیری از همه اینها مدیر و مملکتدار تر است
جناب فالیباف اصلا اخلاق اسلامی ابرانب را رعایت نکرد
خدا رو شکر مردم ما نسبت به چهار سال پیش اگاهی سیاسیشون بالا رفته
مناظره یعنی چه ؟ سرباز میهن مهمتر است ....
قالیباف طرفدارانش را از دست داد
با سلام و عرض ادب ..در این مناظره فقط حضور سه نفر رنگ و بوی انتخاباتی داشت .اقای قالیباف با اقتدار در مقابل دو کاندیدای اصلاح طلب که اقای جهانگیری برای کمک امده است نه برای یک رییس جمهور ایده ال و اقای روحانی که روحیه اش با ترس و لرز و پرخاشگری و تهمت زدن و نشر اکاذیب همراه بود ..تقدیم به کاندیدای منتخب مردمی ایران زمین ..دل تو با دل من .. یک دل و هم پیمان .. رای مان همگی به .. اقای محمد باقر قالیباف با ایمان .
جای دکتر محمود چقدر خالیست
قالیباف با رفتار عصبی مزاجانه خود و با هول و حرصی که نشان داد نمی تواند در قامت یک رئیس جمهور با متانت ، دیپلمات ، صبور و صادق ظاهر شود. متاسفم که مردان سیاست و مدیران شهر ما اینگونه اند.
دیروز تشنگان قدرت را دیدم نه شیفتگان خدمت
اقای جهانگیری و قالیباف به دلیل برخورد تخریبی خود در این مناظره بزرگترین بازنده ها بودند
قالیباف نشون داد که هیچ برنامه ای نداره فقط اومده با تخریب این و اون رای باره فقط میگه من شغل ایجاد میکنم اوکی ولی چطور !!!
درخبرروزنامه قانون اشاره شده که سربازان شهیدمان به منطقه سیستان رفته اند خواستم به این وسیله اصلاح بشه که منطقه میرجاوه درمنطقه مرکزی استان وحوزه بلوچستان استان سیستان بلوچستان است وسیستان درمنطقه شمال استان .لطفا اصلاح نمایید متشکرم
این وضع موجود نامطلوبی که روحانی و جهانگیری ازش انتقاد میکنند
واقعا بعضی ها خیلی عجیب غریب هستن....
اقاي ترامپ لطفي در حق ما بنماي بعد از ديواركشي مرز با مكزيك بيا مرز مشترك مارو با پاكستان مهد تروريستهاي وهابي دست پرورده عربستان ديوار بكش چون كسي به فكر جوانان وطن نيست .
این مناظرات نشان داد که این افراد چقدر بی صلاحیت هستند
قالیباف عقده دورگدشته را خالی می کند
به نظر حقیر آنچه که در مناظره اتفاق افتاد فقط نشان داد که برخی از ایشان حالا حالا ها باید تمرین کنند و یاد بگیرند هممون آحاد یه کشوریم و زیر یه پرچمیم .
ان المومنون اخوه به درستیکه مومنان با یکدیگر برادرند
وقتی طمع مسند قدرت افراد را اینگونه با هم نا برادر می کند باید به ایمانشان شک کرد
از خود بپرسیم کدام یک از کاندیداها ایمان قویتری از خود نشان دادند
اگر دولت انقدر خوب که اقای جهانگیری می فرمایند بوده پس چرا ایشون ثبت نام کردن؟
یا ایشون اقای روحانی رو لایق نمیدونند که رییس جمهور باشند و میخواهند جای ایشون رو بگیرند یا فکر میکنند اقای روحانی نمیتوانند از خود دفاع کنند و کسی دیگر باید این کار را انجام بدهد!
تابناک ظاهرا بی طرف عمل نمی کنی ها...
چرا نظر ما رو منتشر نکردی...؟!!
آز سایت شما ممنونم بابت همدردی با خانوادهای داغدیده ،واقعا اگه بیرحمانه شهید شدند ،ولی مظلومانه آزیاد رفتند وخونشان پایمال شد.
طبقه متوسط كه اكثر افراد ان طرفدار اقاى روحانى تعداد اندكى ازانها حال رفتن پاى صندوق راى را دارند پس كسى كه درمناظره ها حرف مابقى مردم را بزند نه حرف خودش را درانتخابات برنده خواهد شد
تمام کسانی که اینجا کامنت میگذارن دقیقا اون چن درصد هستند که از همه امکانات...اینتر نت و....برخوردارند برا این بیشتر طرفدار روحانی در اینجا هست...اون اشخاص مظلوم که هیچی در اختیار ندارن تا صدای خود رو برسونن چی....
قالیباف بهتراست بعنوان مسیول میدات تره باراشتغال داشته باشد چون باحرفهای چاله میدانی ثابت نمود در حد لاتهای چاله میدانی است تا ریاست جمهوری
قالیباف ثابت نمود همان فردی است که در کوی دانشگاه چه کرد
برای اقای روحانی زشت است که جهانگیری را همراه خود برای دفاع بیاورد و کسیکه 4سال رییس جمهور بوده و کارنامه ایشان باید دفاع کننده باشد حداقل یکی از وزرا میامدند نه معاون اول به عنوان نامزد چون هردو باید برنامه بدهند و پیروز میدان مناظره آقای قالیباف بود
سلام، تمامی منظره ها باید دیده شود و بعد تصمیم گرفته شود . با یک مناظره چیزی معلوم نمی شود.
قالیباف همان کسی است که در حوادث دانشگاه عملکردش بر همه ثابت شده
از خون جوانان وطن لاله دمیده
وز ماتم سرو قدشان سرو خمیده
بدون شک جهانگیری و رو حانی برنده بودند
اين مناظره نشان داد که بر خلاف مناظره قبلی که مردم فکر می کردند فقط قالیباف بداخلاق هست، اصولگرايان همه مثل هم هستند.
آقا من می گم سیاست داخل رو بدن به اصول گراها. سیاست خارج رو بدن به اصلاح طلب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان