بازدید 2433

دولت آمریکا تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را تشدید می‌کند

دولت آمریکا در پی یک نشست ویژه میان مقام‌های ارشد این کشور درباره مساله کره‌شمالی اعلام کرد که قصد دارد «طی چند روز» سامانه دفاع موشکی خود را در کره‌جنوبی فعال کرده و تحریم‌های اقتصادی علیه کره‌شمالی را تشدید کند.
کد خبر: ۶۸۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 28 April 2017

دولت آمریکا در پی یک نشست ویژه میان مقام‌های ارشد این کشور درباره مساله کره‌شمالی اعلام کرد که قصد دارد «طی چند روز» سامانه دفاع موشکی خود را در کره‌جنوبی فعال کرده و تحریم‌های اقتصادی علیه کره‌شمالی را تشدید کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بیانیه دولت آمریکا همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره پیشرفت‌های نظامی کره‌شمالی منتشر شده است.

دولت آمریکا براساس برنامه‌ریزی‌های اولیه خود قرار بود سامانه تاد را در کره‌جنوبی تا اواخر سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کند.

بسیاری از مردم کره‌جنوبی از این نوع طرح ناراضی بوده و علیه آن برگزار کردند.

دریادار هری هریس، فرمانده واحد فرماندهی اقیانوسیه ارتش آمریکا در سخنرانی به نمایندگان کنگره این کشور گفت: سامانه تاد در چند روز آینده عملیاتی خواهد شد تا با استفاده از آن بهتر بتوانیم از کره‌جنوبی در مقابل تهدید فزآینده کره‌شمالی دفاع کنیم.

او تاکید کرد: این سامانه طوری طراحی شده تا رهبر  کره‌شمالی را نه به زانو بلکه به سر عقل بیاورد.

دولت آمریکا بعد از نشست ویژه‌ای با حضور تمامی ۱۰۰ سناتور آمریکایی و چندین مقام ارشد دیگر به اعلام راهبرد دونالد ترامپ درباره کره‌شمالی پرداخت.

در این نشست که از لحاظ عرف سیاسی اقدامی غیرعادی است حاضران بیانیه مشترکی را درباره لزوم مواجهه با تهدیدات امنیتی صادر کردند.

در بیانیه مشترک منتشر شده از سوی رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین جیمز ماتیس، وزیر دفاع و دن کوتس، مدیر آژانس اطلاعات ملی این کشور نوشته شد رویکرد رییس جمهور آمریکا در قبال کره‌شمالی هدفش تحت فشار قرار دادن کره‌شمالی به منظور برچیدن برنامه‌های هسته‌ای، موشک بالستیک و اشاعه تسلیحات خود از طریق شدیدتر کردن تحریم‌های اقتصادی و پیگیری تدابیر دیپلماتیک نزد همپیمانان و شرکای منطقه ای ما است.

این در حالی است که آمریکا پیش از این تحریم‌های شدیدی علیه کره‌شمالی اعمال کرده بود.

یک مقام کاخ سفید نیز گفت: یکی از گزینه‌ها، گزینه‌های مدنظر بازگشت کره‌شمالی به فهرست پشتیبان تروریست وزارت امور خارجه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی