بازدید 1873

تظاهرات در فرانسه علیه لوپن و ماکرون

صدها نوجوان و جوان معترض فرانسوی در شهرهای مهم این کشور از جمله شهر رن و پاریس تجمع‌هایی را به منظور اعمال مخالفتشان با هر دو کاندیدای ریاست جمهوری راه یافته به دور دوم انتخابات این کشور برگزار کردند.
کد خبر: ۶۸۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 28 April 2017

صدها نوجوان و جوان معترض فرانسوی در شهرهای مهم این کشور از جمله شهر رن و پاریس تجمع‌هایی را به منظور اعمال مخالفتشان با هر دو کاندیدای ریاست جمهوری راه یافته به دور دوم انتخابات این کشور برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود هزار تن از این جوانان معترض در شهر رن، در قالب کمپینی به نام «ما لیاقت بهتر را داریم»، به خیابان‌ها آمده و شعار می‌دادند «نه لوپن نه ماکرون».

نیروهای پلیس ضد شورش فرانسه از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن این معترضان و جلوگیری از دسترسی آنها به بخش تاریخی این شهر استفاده کردند.

این در حالی است که همزمان با این تظاهرات مارین لوپن، کاندیدای راست افراطی و امانوئل ماکرون، کاندیدای میانه‌روی ریاست جمهوری فرانسه که به دور دوم انتخابات این کشور راه یافتند نخستین تجمع‌هایشان بعد از دور اول انتخابات را برگزار کردند و به این منظور لوپن به شهر نیس و ماکرون به حومه پاریس رفت.

جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده بعد از دور اول انتخابات نشان دادند که ماکرون در دور دوم به آسانی لوپن را شکست می‌دهد.

همزمان روز پنجشنبه منابع وابسته به اتحادیه اروپا، لوپن را متهم به کلاهبرداری ۵ میلیون یورویی از پارلمان اروپا به منظور پرداخت حقوق به دستیارانی کردند که واقعا نماینده پارلمان اروپا نبودند. در شهر رن نزدیک به ۹۵۰ تا ۱۵۰۰ تظاهرکننده در مرکز شهر تظاهرات کردند.

زمانی که حدود ۵۰ تن از این معترضان تلاش می‌کرد ایستگاه راه‌ آهن را اشغال کند، نیروهای پلیس با گاز اشک‌آور با آنها برخورد کردند و ناآرامی‌ها نیز در مرکز شهر ادامه یافت و پلیس مجبور استفاده از هلی‌کوبتر برای نظارت بر تجمع شد.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی داشتند که رویشان نوشته شده بود ما نه ماکرون و نه لوپن را نمی‌خواهیم.

یک پلاکارد نیز نوشته بود: مارین لوپن را اخراج کنید نه مهاجران را.

دیگر ناآرامی‌ها نیز در شهرهای نانت و پایتخت فرانسه گزارش شد.

ماکرون در تجمع انتخاباتی‌اش در حومه سارسل فرانسه روز پنجشنبه لوپن را متهم کرد به اینکه تمایلی به بازدید از چنین محله‌ای ندارد و فرانسه جای نفرت انکار دیگران نیست.

لوپن نیز در تجمع خود در نیس، ماکرون متهم کرد که کاندیدای طبقه اولیگارش است که فکر می‌کند فرانسه جایی است که در آن می‌توان همه چیز را خرید و فروش کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار