بازدید 4961

امیدواری پالایشگاه های آمریکا به تعادل بازار در فصل تابستان

با نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش سفرها، پالایشگاه های ایالات متحده از فصل تعمیر و نگهداری بیرون آمده اند و باور دارند صادرات به مکزیک و آمریکای جنوبی به آن ها کمک خواهد کرد تا ذخائر بالای نفت را کاهش داده و حایشه سود را بالا ببرند.
کد خبر: ۶۸۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 28 April 2017
با نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش سفرها، پالایشگاه های ایالات متحده از فصل تعمیر و نگهداری بیرون آمده اند و باور دارند صادرات به مکزیک و آمریکای جنوبی به آن ها کمک خواهد کرد تا ذخائر بالای نفت را کاهش داده و حایشه سود را بالا ببرند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، اولین موج نتایج کسب درآمد از چندین پالایشگاه مستقل و بزرگ ایالات متحده نشان داد آن ها بدنبال سود بنزین آمریکا نیستند که دلیل آن بالا بودن ذخائر و تقاضای مداوم با این حال نه چندان چشمگیر این محصول است. در عوض، آن ها بدنبال بهره برداری از تقاضا در مکزیک و آمریکای جنوبی می باشند جایی که پالایشگاه های داخلی توانایی پاسخ گویی به نیاز مصرف کندگان را ندارند.

امیدواری پالایشگاه های آمریکا به تعادل بازار در فصل تابستان

روز پنجشنبه شرکت «ماراتون پترولیوم» بدنبال اطلاعاتی که درباره درآمد خود منتشر کرده است اعلام نمود که با تکمیل اخیر بزرگترین بخش طرح تحول خود در پالایشگاه های ساحل خلیج انتظار دارد نفت خام بیشتری در سه ماهه دوم سال فرآوری کند. «گری همینگر» مدیر عامل شرکت ماراتون  با اشاره به انتظار خود درباره رشد صادرات این شرکت از 200 هزار بشکه در روز در اوایل سال فعلی تا 300 هزار بشکه نفت در روز در سه ماهه دوم سال گفت "رزرو صادرات با قدرت ادامه دارد". انتظار می رود ماراتون 1.82 میلیون بشکه در سه ماهه دوم فرآوری کند.

شرکت «والرو انرژی» که بزرگترین پالایشگاه مستقل آمریکا از لحاظ ظرفیت است گفت انتظار دارد 15 پالایشگاه او در سه ماهه دوم تا 96 درصد از مجموع ظرفیت خود برای تصفیه 3.1 میلیون بشکه درروز را به کار گیرد.

با این حال نگرانی هایی وجود دارد که این میزان افزایش فعالیت ممکن است از توانایی پالایشگاه ها برای صادرات محصولات فراتر رود. ذخائر بنزین آمریکا که در حال کاهش بوده است بار دیگر به شکل غیرعادی به میزان بالای فصل برگشته است که باعث کاهش حاشیه سود پالایشگاه ها شده است.

«جک لیپینسکی» مدیر عامل شرکت سی وی آر انرژی گفت از تکرار سال گذشته ترس دارد یعنی زمانی که ذخائر بالا منجر به کاهش شدید حاشیه سود شده بود. دو پالایشگاه این شرکت محصور در خشکی هستند و هیچ دسترسی مستقیمی به بازار صادرات ندارند. لیپینسکی در کنفرانس اینترنتی که درباره نتایج مالی دوره گزارشی (مربوط به سال مالی) شرکتش صحبت می کرد گفت "اگرچه ما شاهد افزایش صادرات هستیم اما افزایش تولید به جبران آن آمده است"

«مارک برودبنت» تحلیلگر امور پالایشگاه در «وود مکنزی» گفت "در حال حاضر، فعالیت ما در سطح اوج تابستان است. اگر تا چندین ماه به همین صورت باقی بمانیم ذخائر بالا به صادرات لطمه خواهد زد. اگر سطح فعالیت را پایین نگه داریم آن وقت صادرات می تواند باعث تعادل ذخائر شود."

میانگین صادرات بنزین موتور تصفیه شده در چهارهفته اخیر از 395 هزار بشکه در روز در سال گذشته به 643 هزار بشکه در روز پرش داشته است در حالی که روغن سوخت تصفیه شده از 1.01 میلیون بشکه در سال گذشته به 1.11 میلیون بشکه در سال فعلی افزایش داشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی